نماینده آلمانی: اوکراین باید بابت حمله به نورد استریم غرامت بدهد

یکی از نمایندگان آلمانی گفته که اوکراین باید بابت خسارت ایجاد شده به اقتصاد برلین در پی تحریب خطوط لوله نورد استریم غرامت پرداخت کند.

نماینده آلمانی: اوکراین باید بابت حمله به نورد استریم غرامت بدهد

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، خطوط لوله نورد استریم 1 و 2 که از زیر دریای بالتیک عبور می‌کرد، مجرای اصلی گاز روسیه به آلمان و سایر بخش‌های اروپای غربی بود. سه خط لوله از چهار خط لوله در سپتامبر 2022 در نزدیکی جزیره «بورنهولم» دانمارک منفجر شد. هنوز عاملان این خرابکاری به طور رسمی شناسایی نشده‌اند.

رسانه‌های آلمانی اخیرا گزارش دادند که برلین اولین حکم بازداشت را در تحقیقات خرابکارانه خود صادر و مظنون را یک غواص اوکراینی معرفی کرده است که گفته می‌شود آخرین مکانی که او در آن بوده، لهستان است.

 به نقل از شبکه خبری راشاتودی، بر اساس گزارش‌ها، مظنون قبل از اینکه مقامات لهستانی بتوانند حکم بازداشت اروپایی را پیگیری کنند که در ماه ژوئن از سوی برلین ارائه شده بود، به اوکراین گریخت.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز بعدا از قول منابع مطلع گزارش کرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در ابتدای امر طرح خرابکاری در این خطوط لوله را تایید کرده بود.

«آلیس وایدل»، نماینده بوندستاگ از حزب «آلترناتیوی برای آلمان» در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) تاکید کرد که کی‌یف باید بابت خساراتی که به اقتصاد آلمان وارد کرده، غرامت بپردازد.

وی در ادامه این مطلب نوشت: «خسارت اقتصادی به کشور ما ناشی از تخریب نورد استریم که گفته می‌شود به دستور زلنسکی و نه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انجام شده، باید پرداخت شود. باید به اوکراین صورتحساب داده شود، هرگونه پرداخت کمک که بار مالیات دهندگان آلمانی را افزایش می‌دهد، باید متوقف شود.»

حزب آلترناتیوی برای آلمان مخالف سرسخت کمک نظامی به اوکراین است.

مسکو، واشنگتن را متهم کرده که پشت خرابکاری در جریان نورد استریم است و استدلال می‌کند که ایالات متحده بزرگترین نفع برنده از اختلال در عرضه گاز روسیه به اتحادیه اروپا است. در همین حال، کی‌یف مدعی است که روسیه خطوط لوله خود را منفجر کرده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در مصاحبه‌ای گفت: «با تخریب زیرساخت‌ها، اروپا از جریان سوخت ارزان و پایه‌ای پایدار برای توسعه اقتصادی محروم است.»

وی افزود: «آلمان از ارائه حقایق تحقیقات خود در مورد این حادثه خودداری کرده است. وقتی برلین از به اشتراک گذاشتن اطلاعات درخواست شده رسمی با روسیه امتناع می‌ورزد و این مساله در مقالات خبری ظاهر می‌شود، این ظن را ایجاد می‌کند که همه اینها صحنه سازی شده و اینکه تمام این عملیات به گونه‌ای طراحی شده است که افکار عمومی را به نوعی از مجرمان واقعی، مقصران و  عاملان حمله منحرف کند.»

برلین تاکید کرده است که اطلاعات مربوط به تحقیقات خود را با مقامات روسیه در میان می‌گذارد.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان