فعالیت در ایام اربعین از زبان یکی از رانندگان ماکسیم

هر سال میلیون‌ها زائر در ایام اربعین از سراسر ایران برای گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی امام حسین (ع)، راهی کربلا می‌شوند.

فعالیت در ایام اربعین از زبان یکی از رانندگان ماکسیم

 رانندگان تمام سال را منتظر این فرصت هستند تا ضمن خدمت‌رسانی به زائران حسینی، بتوانند درآمد بیشتری نیز کسب کنند. تعداد سفرهای بین‌شهری در ایام اربعین به دلایل مختلف افزایش می‌یابد و بنابراین درآمد بیشتری را نسبت به روزهای دیگر سال به همراه دارد. آقای امیدی، یکی از رانندگان تاکسی‌اینترنتی «ماکسیم»، 3 سال است با این سامانه همکاری می‌کند و منبع اصلی درآمد او از این راه است. او درباره‌ی جابه‌جایی مسافران در سراسر کشور و کسب درآمدی معادل 3 ماه کار در ایام اربعین گفته است:

«من ساکن شهر تهران هستم. تعداد سفرهای داخل شهر زیاد است و معمولاً درطول سال مسافران را در سطح شهر جابه‌جا کرده و به نقاط متفاوتی از شهر می‌برم. من کل سال را بی‌صبرانه منتظر اربعین هستم تا علاوه‌بر انجام سفرهای بین‌شهری، دوست‌داران اباعبدالله‌الحسین را هم به مقصدشان برسانم. مبلغ سفرهای بین‌شهری بر اساس کیلومتر مسیر و با لحاظ هزینه‌های رفت‌وبرگشت محاسبه می‌شود، پس با انجام چنین سفرهایی به سود بیشتری می‌رسم. از طرفی دیگر به‌دلیل عدم‌وجود ترافیک شهری، استهلاک خودرو کاهش می‌یابد و این یک مزیت مهم محسوب می‌شود. با توجه به افزایش سفرها در روزهای نزدیک به اربعین، سعی می‌کنم در این ایام تمرکز ویژه‌ای روی کارم داشته باشم.»

این راننده‌ی زحمت‌کش و فعال سامانه‌ی «ماکسیم» به این سؤال که آیا در چنین سفرهایی احساس امنیت می‌کند، پاسخ مثبت داده و چنین عنوان کرده است:

«فرایند انجام سفرها ازطریق یک اپلیکیشن آسان و مدرن صورت می‌پذیرد که همه چیز را برای امنیت رانندگان و مسافران فراهم کرده است. من در این چند سال به هیچ مورد اضطراری و خطرناکی برخورد نکرده‌ام و به‌نظرم فعالیت در قالب یک اپلیکیشن، امن‌تر از روش‌های دیگر است. من بلافاصله پس از دریافت درخواست، اطلاعات مربوط به مسیر و روند اجرای آن را مشاهده می‌کنم. درصورت لزوم، امکان ردیابی درخواست و اطلاعات مسافر وجود دارد و البته بخش «پشتیبانی» در «ماکسیم» نیز همواره پاسخ‌گوی تمام کاربران است. مردم به این مسائل واقف هستند و رفتار مسئولانه و خوبی دارند.»

آقای امیدی در سال گذشته در ایام اربعین بیش از 40 میلیون تومان درآمد کسب کرده است. به‌نظر ایشان مسیرهای متوسط از جذاب‌ترین نوع سفرهای بین‌شهری هستند. او در ادامه مطرح کرده است: «مسیر تهران-قم یکی از مسیرهای موردعلاقه‌ی من در سال گذشته بود. مسافر برای این مسیر زیاد است، مسافت آن طولانی نیست و مبلغ آن حدود 380,000 تومان است. خیلی‌ اوقات هم سفرهای تهران-اصفهان را انجام دادم. البته این مسیر طولانی‌تر است؛ اما مبلغ آن در حدود 1,300,000 تا 1,400,000 تومان است که طبیعتاً نسبت به سفر تهران-قم بسیار بیشتر است. فکر می‌کنم امسال نرخ کرایه‌ها افزایش یابد و بتوانم درآمد بهتری داشته باشم. علاوه‌بر کسب درآمد، می‌توانم در این سفرها با فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف آشنا شوم و این برای من بسیار جالب است.»

این راننده‌ی پرتلاش در ایام اربعین اغلب به مرزهای غربی کشور یعنی پایانه‌های مرزی مهران، چذابه و شلمچه سفر می‌کند. وی همچنین خاطرنشان کرده است:

«خوشحالم که هم‌وطنانم را برای سفر زیارتی اربعین همراهی می‌کنم تا بتوانند به خیل عزاداران حسینی بپیوندند و در مراسم اربعین حضور داشته باشند. ضمن این‌که فرصت خوبی دارم تا درآمد خود را نیز افزایش دهم.»

تاکسی‌اینترنتی «ماکسیم» از افرادی که خودروی شخصی دارند، دعوت می‌کند در این سامانه ثبت‌نام کنند تا بتوانند با انجام سفرهای بین‌شهری در ایام اربعین، درآمد کسب کنند. برای ثبت‌نام در اپلیکیشن ویژه‌ی رانندگان (Taxsee Driver)، روی لینک کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان