انوشیروانی: یک ویرانه تحویل گرفتیم؛ مدال نگرفتیم و عذرخواهی می‌کنیم

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: داشته‌های ما همین نفرات بودند، آیا آنها که انتقاد می‌کنند و ۹۰ درصد حرف‌های آنها نیز دروغ است، حاضر به عذرخواهی در این مدت شده‌اند؟

انوشیروانی: یک ویرانه تحویل گرفتیم؛ مدال نگرفتیم و عذرخواهی می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران در نشست خبری امروز، سه‌شنبه اظهار داشت: چیزی که وزنه‌برداری در حال رخ دادن است، جامعه وزنه‌برداری متوجه می‌شوند. دوستانی که انتقاد می‌کنند، به فدراسیون‌های قبلی هم می‌تاختند؟. ما مدال نگرفتیم و عذرخواهی هم می‌کنیم، اما آیا دوستانی که انتقاد می‌کنند، ببینند چه به ما داده‌اند. داشته‌های ما همین نفرات بودند. آیا آنها که انتقاد می‌کنند و 90 درصد حرف‌های آنها نیز دروغ است، حاضر به عذرخواهی در این مدت شده‌اند؟

انوشیروانی درباره ارزیابی عملکرد کادر فنی گفت: نصیرشلال یک سرمایه بزرگ برای وزنه‌برداری است. او 1.5 سال است که آمده و این زمان زیادی برای ارزیابی نیست. به نظرم عملکردش تا امروز قابل قبول است. فردا جلسه کمیته فنی داریم و اعضا نظرات خود را می‌دهند، اما من از عملکرد کادر فنی راضی هستم. باید ارزیابی عملکرد را به بعد از بازی‌های آسیایی بعدی موکول کنیم. ما خواستیم که تغییر نسل بدهیم و این کادر فنی نتیجه این اعتماد را خواهد داد.

انوشیروانی درباره عملکرد داوودی گفت: او بعد از المپیک توکیو بلاتکلیف بود و در المپیک پاریس هم خوب عمل می‌کرد. انشاالله او در المپیک بعدی طلا را به کسی نخواهد داد.

وی درباره تغییرات مربوط به سهمیه‌ها در المپیک آینده تصریح کرد: در کنگره جهانی سال قبل، نماینده کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی گفتند که اگر کاهش دوپینگ‌ها به همین شکل باشد، ioc قول داده که سهمیه هر کشور را برای 2028 به پنج سهمیه برساند.

انوشیروانی درباره ویرانه بودن وزنه‌برداری گفت: دوستان اطلاعات غلط می‌دهند. آیا اتفاقاتی که در المپیک ریو افتاد، آن نفرات ماحصل فدراسیون علی مرادی بودند؟ وقتی می‌گوییم ویرانه تحویل گرفتیم، یعنی اینکه چنین نفراتی را نداشتیم. همین چند روز قبل 600 میلیون از حساب فدراسیون کم شد که مربوط به سال‌های قبل می‌شد. آیا این کمپی که بوی تعفن می‌داد و آن را تحویل گرفتیم، ویرانه نبوده است؟ از همان کمپ تا استان‌های مختلف کشور که هیچ تجهیزاتی نداشتند، همه ویرانه بودند. دوستان در اندازه‌ای نیستند که درباره بودجه فدراسیون صحبت کنند. فدراسیون ما در مجمع سال اول حضورم 16 مشکل داشت که از قبل باقی مانده بود. وکیل سعید علی حسینی شکایت 45 میلیونی داشت که به دلیل تعویق در پرداخت، به 350 میلیون رسیده بود. آیا اینها ویرانه نیست؟ آیا می‌دانید که اردوهای نوجوانان و جوانان به طور مداوم در طول حضورم برگزار شده است؟ پس وقتی می‌گوییم که ویرانه تحویل گرفتیم، با مدرک حرف می‌زنیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره ادامه فعالیت سرمربی تیم ملی گفت: او در ابتدا، سرمربیگری تیم ملی را قبول نمی‌کرد، اما به او گفتیم که نگاه بلند مدت داریم. پس اگر تیمی در حد ستاره تحویل گرفته بودیم، حرف‌ها را قبول می‌کنیم. این انتقادهایی که می‌کنند، می‌خواهند مردم را فریب بدهند. مطمئن باشید ثمره این تلاش‌ها را یکی دو سال آینده خواهیم دید.

انوشیروانی تصریح کرد: الان به زور 12، 13 نفر را پیدا کرده‌ایم تا تیم ملی جوانان را ایجاد کنیم و به نتیجه برسیم. هر کسی می‌تواند نقد کند، اما برخی با سونیت این کار را می‌کنند. ما یک بار خواستیم از مرادی عیادت کنیم، اما خودش نخواست. در دوران او دوپینگ زیاد شده بود، بهتر است در این باره صحبت کنند و به ما هم پاسخ بدهند.

وی افزود: اگر تیم مملو از ستاره بود و با افت مواجه می‌شدیم، سرمربی باید پاسخگو میشد، اما با این شرایط ببینید که چه شرایطی داشته‌ایم. اگر امروز کشتی نتیجه گرفته، نتیجه 6 سال تلاش دبیر بوده است. چنین شرایطی هم درخصوص فدراسیون تکواندو وجود دارد. اگر من هم بتوانم سه چهار سال این شرایط را بگذرانیم، مطمئن باشید که از 2025 نتیجه می‌گیریم. هدف ما مسابقات جهانی سال آینده و بازی‌های آسیایی 2026 است تا در نهایت نتیجه نهایی را در المپیک بعدی بگیریم. ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم. تلاش می‌کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم. انتظارات مردم به حق است، اما باید به شرایط وزنه‌برداری توجه کرد تا این روند را بهبود ببخشیم.

انوشیروانی عنوان کرد: ارتباط با کمیته و وزارت به نحو احسن است، اما توجه ویژه به کاری که می‌کنیم و همچنین حضور مسئولان بر سر تمرینات، می‌تواند کمک زیادی کند. وزیر ورزش قبل از المپیک به تمرینات آمد، اما بچه‌های ما انتظار دارند. باید به این بچه‌ها احترام گذاشت، آنها بعد از بازگشت از پاریس یک بار هم صحبت نکردند و این از نجابت آنها است.

وی گفت: مطمئن باشید کادر فنی در مسیر درستی حرکت می‌کند، اما نمی‌توان قول داد.

انوشیروانی درباره معرفی دنیامالی برای وزارت ورزش گفت: او در بدنه ورزش بوده و در مجلس هم حضور داشته و در ورزش مدیریت کرده است. اینها همه را امیدوار می‌کند که یک وزیر توانمند در ورزش باشد.

وی تصریح کرد: ارتباط ما با فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا عالی است. این نوید را می‌دهم که جلود به زودی به ایران می‌آید. حتی اگر بتوانیم جام فجر را در تقویم جهانی قرار بدهیم، آن زمان می‌آید، اگر هم آن اتفاق رخ ندهد، در یکی دو ماه آینده دعوت می‌کنیم که رئیس فدراسیون جهانی به ایران بیاید.

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان