گندمکاران بخوانند/ قیمت واقعی گندم اعلام شد

مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا صبح امروز یازده میلیون و ۵۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی شده است.

گندمکاران بخوانند/ قیمت واقعی گندم اعلام شد

سهراب سهرابی اظهار داشت: این میزان خرید تضمینی نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته 1.591 میلیون تن معادل 16 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی درباره پرداخت مطالبات گندمکاران نیز تصریح کرد: تاکنون 94.2 هزار میلیارد تومان از پول کشاورزانی که گندم خود را به مراکز دولتی خرید تضمینی تحویل داده‌اند، پرداخت شده و پرداخت مابقی وجوه نیز در حال پیگیری از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهادکشاورزی است.

مجری طرح خودکفایی گندم گفت: 10 استان برتر خرید تضمینی گندم به شرح ذیل می‌باشند.

استان‌های خوزستان با یک میلیون و 623 هزار تن، کردستان 1.113 میلیون تن، گلستان یک میلیون و 109 هزار تن، فارس 911 هزار تن، کرمانشاه 816 هزار تن، همدان 686 هزار تن، آذربایجان غربی 619 هزار تن، خراسان رضوی 517 هزار تن، لرستان 512 هزار تن و آذربایجان شرقی 482 هزار تن بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: عملیات برداشت گندم در استان‌ها با اقلیم سرد مانند کردستان، همدان، کرمانشاه، قزوین، مرکزی، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و لرستان همچنان ادامه دارد.

سهرابی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تولید و خرید تضمینی گندم سال جاری تمامی نیاز گندم خبازی‌ها و صنف و صنعت کشور از محل تولید داخل تامین خواهد شد و نیاز به واردات گندم نخواهیم داشت.

وی در مورد تولید بذر گندم نیز گفت: میزان خرید گندم بذری در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده از 480 هزار تن گذشت و بالغ بر 90 درصد برنامه تولید بذر سال جاری محقق شده است.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان