گزارشی از خسارت زلزله در سیستان و بلوچستان

ترک خوردگی دیوار منازل خسارت ناشی از زلزله در نیکشهر است.

گزارشی از خسارت زلزله در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرآنلاین، فرماندار نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: زلزله 4.5 ریشتری دیشب در این شهرستان منجر به ترک خوردن دیوار برخی از منازل شد.

مجیب حسنی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: ️بیشتر منازل مسکونی مردم منطقه آبگاه و کوچینک، روستای ملوران، جوکان و برخی روستاهای بخش بنت دچار ترک‌خوردگی شده است.

وی افزود: ️تیم‌های امدادی هلال احمر برای ارزیابی و اسکان موقت به منطقه کوچینک و آبگاه اعزام شده‌اند.

فرماندار نیکشهر ادامه داد: تمامی نیروهای امدادی و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند.

وی گفت: این زلزله ساعت 22 و 31 دقیقه و 31 ثانیه شب گذشته در 27 کیلومتری بنت رخ داد.

گزارشی از خسارت زلزله در سیستان و بلوچستان

ثبت 9 زلزله از ابتدای سال تاکنون

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 9 مورد زلزله بالای سه ریشتر در استان به وقوع پیوسته که خسارت جانی به همراه نداشته است.

مجید محبی افزود: از مجموع زلزله های رخ داده امسال در سیستان و بلوچستان تنها زلزله در شهرهای نیکشهر و فنوج با 4.6 دهم ریشتر منجر به خسارت بسیار جزیی منازل 2 روستای شهرستان‌های مذکور شد که جبران خسارت های شهروندان از طریق صندوق بیمه و بنیاد مسکن در حال پیگیری است.

وی بیان اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور با وضعیت جغرافیایی خاص خود گاه چندین مخاطره طبیعی را به یکباره با هم تجربه می‌کند،افزود: گسل مَکُران مهمترین گسل در جنوب ایران است که قابلیت لرزه خیزی بالای 9 ریشتر را دارد.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: گسل مَکُران در صورت فعال شدن احتمال بروز سونامی در نواحی ساحلی این استان را دارد که در کشور نظیر این نوع گسل وجود ندارد.

وی بیان کرد: همچنین گسل های نصرت آباد، سراوان، زاهدان و سفیدآبه از دیگر گسل‌های مهم سیستان و بلوچستان بشمار می‌رود که در محدوده فعالیت آنها احتمال بروز زلزله وجود دارد.

47236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان