قانون مدونی برای مبارزه با قاچاق سوخت نداریم/ کوتاهی شرکت نفت در اجرای تصمیم شورای تامین جیرفت

فرماندار شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه قانون مدونی برای مبارزه با قاچاق سوخت نداریم گفت: شورای تامین یک ماه است به شرکت نفت نامه زده در جایگاه‌ها دوربین نصب و به هم متصل شوند تا فردی نتواند طی یک روز در چند جایگاه بنزین بگیرد اما هنوز این کار انجام نشده و کوتاهی کرده‌اند که ما به دادستان گزارش کوتاهی را دادیم.

قانون مدونی برای مبارزه با قاچاق سوخت نداریم/ کوتاهی شرکت نفت در اجرای تصمیم شورای تامین جیرفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛  احمد بلندنظر در نشست شورای اداری شهرستان جیرفت اظهار کرد: شرکت نفت مثل یک فرد پولداری است که قاچاق سوخت برایش ناچیز است و آن را نمی بیند چون اگر می دید و دنبال آن بود، فکری می کرد و تصمیمی می گرفت تا ما شاهد ناامنی جاده‌ها و مشکلات مردم در این زمینه نباشیم.

وی تاکید کرد: وظیفه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نظارت بر جایگاه ها است اما همه انتظارات از فرمانداری است.

بلندنظر با بیان اینکه این 2 سال اجرای طرح تحمل کردم ادامه داد: طرح کدینگ ملی است، وقتی صف‌ها طولانی می شود در نتیجه تصمیم‌های کشوری است و کاری از عهده فرماندار بر نمی آید.

تنها شهرستانی هستیم که بابت سوخت شهید داده ایم

ایرنا نوشت ، وی یادآور شد: قانون مدونی برای مبارزه با قاچاق سوخت نداریم اما تنها شهرستانی هستیم بابت سوخت شهید دادیم و چند هزار لیتر قاچاق سوخت کشف شده است.

فرماندار جیرفت اضافه کرد: پیشنهاد دادم برای حل مشکل سوخت ٢ راه داریم که یکی گران کردن سوخت است اما مشکلات خاص برای مردم ایجاد می کند.

او افزود: دومین راه این است که در شهرستان های جنوبی 210 لیتر سهمیه قبلی را بدهند و کارت های آزاد جایگاه ها را جمع کنند و مطمئنا دیگر صفی در شهرستان تشکیل نمی شود.

گلایه مردم از شرایط بازار

فرماندار جیرفت همچنین با اشاره به گلایه مردم از شرایط بازار در این شهرستان گفت: صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعزیرات و اتاق اصناف در حوزه بازار وظیفه دارند و هر هفته‌ای باید نرخ مشخص و بر بازار نظارت کنند.

او یادآور شد: در سایه بعضی ادارات کل جنوب کرمان ظلم به شهرستان جیرفت می شود چون برخی ادارات کل اداره ای در شهرستان ندارند که زیر مجموعه فرمانداری باشد.

لزوم بهبود ١٠ نقطه حادثه خیز 

فرماندار جیرفت افزود: بارها به راهداری نامه زدیم ١٠ نقطه حادثه خیز را بهبود ببخشد اما گفتند پول نداریم، وقتی دادستان طی نامه‌ای تاکید کرد که در کروکی های تصادف، پلیس دستگاه مقصر را هم تعیین کند دیدیم بعد از آن راهداری وارد عمل شد و شروع به بهبود مسیرهایی کرد که ما پیشتر اعلام کرده بودیم و انجام ندادند.

وی با اشاره به یکی دیگر از کم کاری دستگاه‌ها بیان کرد: سه ماه پیش کنارگذر رودخانه ملنتی تخریب شده اما شهردار و آب منطقه‌ای توپ را به زمین یکدیگر می اندازند.

بلندنظر ادامه داد: از معاون عمرانی استاندار کرمان استعلام شد و مشخص کردند که وظیفه شهرداری است اما باز هم شهرداری توپ را به زمین آب منطقه‌ای انداخت.

فرماندار تاکید کرد: به وجدان و خدای خود باید پاسخگو باشیم، چه کارهایی می توانستیم انجام دهیم و ندادیم یا خارج از وظیفه ما بود و انجام دادیم.

شلثایان ذکر است ، طی روزهای اخیر رییس کل دادگستری کرمان هم اعلام کرد: هفت نفر از عوامل دولتی در اداره صنعت، معدن و تجارت، شرکت نفت شهرستان کهنوج، رودبار جنوب و جازموریان به اتهام اخذ رشوه در بحث قاچاق سوخت دستگیر و تحقیقات اولیه از آنان انجام شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان