افزایش تخلفاتی همچون قطع درختان، تصرف اراضی ملی و آتش‌سوزی عمدی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان با اشاره به افزایش ۹ برابری مبالغ جریمه تخریب منابع طبیعی گفت: شاهد افزایش تخلفاتی همچون قطع درختان، تصرف اراضی ملی، و آتش‌سوزی عمدی هستیم.

افزایش تخلفاتی همچون قطع درختان، تصرف اراضی ملی و آتش‌سوزی عمدی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی جنوب استان کرمان، قاسم رحیمی نیا اعلام کرد: هیات دولت در جلسه اخیر به پیشنهاد وزارت دادگستری و با توجه به افزایش روزافزون تخریب منابع طبیعی و ضرورت حفاظت از این سرمایه‌های ملی، مصوب کرد جرایم تخریب منابع طبیعی به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

او  ادامه داد: این افزایش جریمه به عنوان یک ابزار بازدارنده عمل می کند و امیدواریم بتوانیم با این اقدام، شاهد کاهش چشمگیر تخریب منابع طبیعی در منطقه نیز باشیم.

رحیمی نیا بیان کرد: در سال‌های اخیر، شاهد افزایش تخلفاتی همچون قطع درختان، تصرف اراضی ملی، آتش‌سوزی عمدی و غیرعمدی و تخریب مراتع بوده‌ایم.

وی بر لزوم انجام اقدامات دیگری همچون افزایش گشت‌های حفاظتی، آموزش جوامع محلی، مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی نیز تاکید کرد.
مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان افزایش 9 برابری جریمه تخریب منابع طبیعی را نشان از عزم جدی مسئولان برای حفاظت از این سرمایه‌های ملی دانست و افزود: با اجرای این تصمیم و همراهی مردم و دستگاه‌های اجرایی، می‌توان امیدوار بود که شاهد بهبود وضعیت حفظ و حراست از منابع طبیعی در این منطقه باشیم.

وی تاکید کرد: بنا بر مصوبه جدید، جریمه نقدی بریدن، ریشه‌کن کردن و سوزاندن هر اصله نهال 13 میلیون و 500 هزار ریال تا 33 میلیون و 750 هزار ریال است.

رحیمی نیا بیان کرد: جریمه نقدی بریدن و ریشه کن کردن هر اصله درخت و تهیه هر متر مکعب چوب، هیزم و زغال از آن از ‌270 میلیون ریال تا 675 میلیون ریال تعیین شده است.

وی یادآور شد: بریدن و ریشه‌کن کردن بوته و خارهای مناطق بیابانی و کویری نیز 54 میلیون ریال جریمه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان افزود: جریمه بریدن و ریشه کن کردن درختچه های مناطق بیابانی و کویری 135 میلیون ریال است.

او ادامه داد: جریمه ریالی چراندن گوسفند در جنگل ها و مراتع و مناطقی که از طرف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تعیین و آگهی شده 43 میلیون ریال برای هر راس بز است.

رحیمی نیا تاکید کرد: جریمه نقدی پی زدن یا روشن کردن آتش در تنه درخت جنگلی هم از 270 میلیون ریال تا 675 میلیون ریال تعیین شده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان