حل و فصل بیش از ۱۷درصد پرونده‌های طلاق در قزوین

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گفت: در سال گذشته تعداد یک هزار و ۸۹۳ فقره مورد بررسی قرار گرفت و از این میزان ۵/ ۱۷درصد پرونده‌های طلاق در استان قزوین منجر به سازش شده است.

حل و فصل بیش از 17درصد پرونده‌های طلاق در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «علی فولیان»  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با اعلام این خبر گفت: با توجه به افزایش اختلافات خانوادگی و میزان ورودی پرونده‌های مربوط به حوزه خانواده در سال‌های اخیر با هجمه رسانه های بیگانه و تغییر سبک زندگی؛ باید اقدامات موثری جهت پیشگیری و مواجه با این پرونده ها در دستور کار قرار بگیرد.

فولیان افزود: به همین منظور باید دستگاه های فرهنگی و اجتماعی نسبت به آگاه سازی خانواده ها با بهره گیری از آموزه های اسلامی برای استحکام بنیان خانواده تلاش کنند.

این مسئول اظهارکرد: قوه قضاییه در راستای وظایفی که مطابق قانون حمایت از خانواده بر عهده دارد و با بهره مندی از مراکز مشاوره خانواده و استفاده از مشاوران با تجربه نسبت به ارایه خدمات به مراجعین اقدام کرده است.

فولیان ادامه داد: در همین راستا قوه قضاییه دادگاه های خانوده را موظف کرده تا پرونده های طلاق توافقی را به این مراکز ارجاع دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یادآورشد: در سال گذشته از تعداد دوهزار و دویست و نود و هشت پرونده طلاق استان، تعداد یک هزار و هشتصد و نود و سه فقره پرونده از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است و تعداد یک هزار و هشتصدو نود و سه فقره مورد بررسی قرار گرفت و از این تعداد 322 فقره  پرونده معادل 5/ 17 درصد پرونده‌های طلاق در استان قزوین منجر به سازش شده است.

فولیان افزود: در 5 ماهه امسال نیز از 220 فقره پرونده طلاق ارجاع شده به مراکز مشاوره 18 درصد مصالحه شده است.

این مسوول با بیان اینکه هم اکنون شش مرکز مهر خانواده در سطح استان در حال فعالیت هستند، بیان کرد: در سال گذشته 1204 پرونده از طلاقهای استان؛ توافقی، تعداد 266 فقره پرونده به درخواست زوج و تعداد 828 فقره پرونده به درخواست زوجه بوده و بیشتر موارد طلاق در سالهای اولیه زندگی مشترک که زوجین شناخت کمتری از هم دارند صورت گرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان