هشدار درباره خطر تندروها برای کشور /شیطنت‌های داخلی در عدم تحقق برجام و رفع تحریم‌ها را نادیده نگیریم /در ارتباط با برخی کشورها، خطر نفوذ وجود دارد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می‌گوید: باید همه‌مان دست‌به‌دست هم بدهیم و تندروی‌ها را کنار بگذاریم؛ چه این‌طرف و چه آن‌طرف، فرقی هم نمی‌کند. ما از تندروی‌ها خیری ندیدیم.

هشدار درباره خطر تندروها برای کشور /شیطنت‌های داخلی در عدم تحقق برجام و رفع تحریم‌ها را نادیده نگیریم /در ارتباط با برخی کشورها، خطر نفوذ وجود دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگویی انتصابات اتوبوسی را آفت می‌داند. او همچنین بر این نکته تاکید می‌کند که شناخت کافی از اعضای کابینه دولت چهاردهم ندارد اما برای آنها آرزوی موفقیت می‌کند.

اهم اظهارات سید محمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با جماران به شرح زیر است:

*آقای پزشکیان مدعی بودند که من سعی کردم برحسب شایستگی افراد، نیروها و وزرا را پیشنهاد کنم. کما اینکه بعداً هم توصیه کردند در معاونت‌هایی که عزیزان، افراد را می‌گذارند باز برحسب همین شایستگی، کارآمدی و تعهد آنها باشد.

*معمولاً در گذشته این‌جور بود که تمام کسانی که هم‌فکر سیاسی حضرات نبودند را کنار می‌گذاشتند و افراد جدید می‌آوردند. معروف بود به اینکه یک مینی‌بوس یا بیشتر یا کمتر آدم را با خودشان می‌آوردند یا از اداره بیرون می‌کردند.

*کشور گاهی در ارتباط با زمینه‌های خدمت‌رسانی و تحولات حرکتی می‌کند یا شتابی پیدا می‌کند، ولی وقتی که یک‌باره افراد جدید می‌آیند، تا اینها بیایند با کار آشنا بشوند، کلی وقفه ایجاد می‌شود. حالا هم اگر فرضاً چنین کاری بشود که شتاب کشور گرفته شود، این به نفع مردم و نظام نیست. واقعاً مسئولان ببینند که اگر مسئولی، مدیرانی، مدیران ارشدی و... افراد لایق‌اند، از هر جریانی که باشند، مادامی که به نظام، رهبری تعهد داشته باشند و در این چارچوب‌ها کار می‌کنند، باید گذاشت که اینها به‌کارشان ادامه دهند تا وقفه در کار کشور تحقق پیدا نکند. این‌جور نباشد که یک‌باره آدم چشمش را باز بکند ببیند که در کل کشور مدیران از یک جناح خاصی شده است؛ چرا؟ برای اینکه این گرایش خاص مثلاً در ریاست جمهوری یا در وزیر مربوطه وجود داشته است.

*باید همه‌مان دست‌به‌دست هم بدهیم و تندروی‌ها را کنار بگذاریم؛ چه این‌طرف و چه آن‌طرف، فرقی هم نمی‌کند. ما از تندروی‌ها خیری ندیدیم؛ سعی بکنیم همه با هم‌دلی و با هم‌فکری مشکلات کشور را برطرف بکنیم. برچسب زدن به این فرد یا به آن فرد، به این جریان و به آن جریان و در کل، تندروی‌ها از هر جناحی باشد محکوم است و کار صحیحی نیست. باید بر اساس عقلانیت و اخلاق اسلامی عمل کرد.

*الآن بالاترین مشکلی که در داخل احساس می‌شود، مسائل اقتصادی است. این خیلی مهم است. برای حل این مشکل باید تمام تلاش‌ها به کار گرفته و از ظرفیت‌های داخلی استفاده بشود. تولید متناسب با شرایط روز باید گسترش، عمق و سلامت پیدا بکند. این خیلی مهم است. این‌جور نباشد که ما وقتی می‌خواهیم اجناسی را تهیه بکنیم، اگر خارجی و مال فلان کشور باشد، مقبول ما واقع بشود، اما استقبال و اقبالی نسبت به تولیدات داخلی نباشد.

*درباره ارتباط با کشورهای خارجی هم باید گفت که ما روابط‌مان را با همه کشورها باید داشته باشیم؛ غیر از آن کشورهایی که معمولاً مسئولین بالای نظام تذکر داده‌اند که ارتباط با آنها یک خطر جدی برای نفوذ دارد. البته ارتباط با کشورها باید یک ارتباط حکیمانه و عزتمندانه باشد. ما باید با کشورهای منطقه، به‌خصوص کشورهای عربی و اسلامی روابط خوبی داشته باشیم. تندروی‌هایی هم که برخی از افراد و اشخاص در این زمینه دارند، باید کنترل بشود؛ چون آنها هم گاهی به ما آسیب وارد می‌کند که آسیب‌هایش را هم تا حالا دیدیم و ملاحظه کرده‌ایم. اگر اختلاف است، سعی بکنیم این اختلافات به حداقل برسد.

*رفع تحریم‌ها خودش مسأله است؛ باید تلاش کرد که این تحریم‌های ظالمانه برداشته شود. شکی نیست که تحریم‌ها ظلم است و باید تلاش کرد که این ظلم از سر ما رفع بشود. اما این را هم باید در نظر داشت که برای رفع تحریم‌ها نباید بار دیگر گول دیگران را خورد. 

*شیطنت‌های داخلی را هم نباید نسبت به عدم تحقق برجام و رفع تحریم‌ها نادیده بگیریم. شکی نیست؛ شیطنت‌ها به‌طورکلی وجود دارد. گاهی می‌بینید که این شیطنت‌ها از خود آنها می‌چرخد. این شیطنت‌ها باید با تدبیر کنترل و مهار بشود؛ اما معنای مسئله این نیست که ما بخواهیم مشکلات‌مان را فقط با رفع تحریم‌ها آن‌هم به هر شکلی پی‌بگیریم تا بار دیگر گول دیگران را بخوریم و این بلاها را به سر ما درآوردند. می‌خواهند در صحنه‌های مختلف سیاسی و نظامی و امثال ذلک ما را متقاعد کنند و آوانس بگیرند. باید حواس‌مان جمع باشد.

27211

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان