دادستان کرمان برای یکی از شهرداران کیفرخواست صادر کرد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از صدور کیفرخواست شهردار و چند تن از کارکنان در یکی از شهرهای تابعه استان به‌ دلیل مسائل مالی خبر داد.

دادستان کرمان برای یکی از شهرداران کیفرخواست صادر کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان کرمان، مهدی بخشی  اعلام کرد: در جریان گزارشات متعدد مبنی بر وقوع جرائمی از جمله سوء جریان مالی و اداری توسط شهردار و چند تن از کارکنان یکی از شهرهای تابعه استان کرمان به دستگاه قضایی، پرونده‌ای در این رابطه در شعبه هفت بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان مفتوح شد و روی میز مقام قضایی قرار گرفت.

او تصریح کرد:حساسیت موضوع سبب شد تا بازپرس پرونده طی اعزام هیأت بازرسی و کارشناسی به شهرداری فوق‌الذکر، اسناد و مدارک، تراکنش‌های مالی و انطباق میدانی در واقعیت را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان افزود: از مجموع بررسی‌های به عمل آمده، شهردار و تعدادی از کارکنان این شهرداری به دادسرای کرمان احضار و پس از چندین جلسه رسیدگی، اتهاماتی نظیر اختلاس، تصدیق خلاف واقع و تضییع وجوه و اموال دولتی به آنان تفهیم و پس از صدور قرار نهایی، قرار جلب به دادرسی (کیفرخواست) متهمین صادر شد.

او با تأکید بر اینکه نظارت بر عملکرد مسئولان و شفاف‌سازی در امور مالی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است خاطر نشان کرد: هدر رفت بخش زیادی از اعتبارات در پنج قرارداد منعقد شده با شرکت‌های متعدد تحت عناوینی چون خرید و نصب وسایل بازی و تأمین روشنایی، جدول‌گذاری، حمل و نقل و جابه‌جایی سنگ، خرد کردن سنگ مالون با چکش هیدرولیکی نمودی دیگری از این تخلفات است که در قراردادهای مذکور نیز مسیرهای قانونی طی نشده و تغییر ردیف بودجه‌های متعددی را در این شهرداری فراهم و موجب تدلیس و تحمیل خسارات زیادی به بیت‌المال شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان