انتصابات پزشکیان به روایت ماشین انگ‌زنی کیهان/ ۳ چهره‌ای که مغضوب کیهان شدند

کیهان در حالی بر انتصابات رییس جمهور می‌تازد که خود او را در دوران انتخابات خارج از جبهه انقلاب می‌دانست و از باقر قالیباف و سعید جلیلی خواسته بود با هم ائتلاف کنند و می تواند تصور کند به سود قالیباف ائتلاف کرده بودند و حالا همان قالیباف رییس مجلس به یاری رییس جمهور شتافته است.

انتصابات پزشکیان به روایت ماشین انگ‌زنی کیهان/ 3 چهره‌ای که مغضوب کیهان شدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عصر ایران با اشاره به روزنامه کیهان و انتقادات او از انتصابات جدید در دولت نوشت:

روزنامه کیهان که قرار بود مطابق توصیه 29 اردیبهشت وزیر ارشاد دولت مرحوم رییسی الگوی دیگر رسانه‌ها در امیدآفرینی باشد بعد از تشکیل دولت آقای پزشکیان ماشین انگ‌زنی خود را به حرکت انداخته و برای هر یک از انتصابات رییس جمهوری انگ و اتهامی می‌تراشد.

 نگاهی به این اتهامات از آن رو اهمیت ندارد که آنان را به مخاطره می‌اندازد زیرا تیغ کیهان اگر مثل سابق برش داشت نمایندگان مجلس روز چهارشنبه 31 مرداد به وزیرانی که بر آنان انگ «زاویه‌دار» نشانده رأی نمی‌دادند و اگر مثل سابق نفوذ داشت رییس جمهوری به خواست آن عمل می‌کرد و اظهارات خود درباره هماهنگی کابینه با سطوح عالی را تصحیح می‌کرد اما غلطی نگفته بود تا نیاز به اصلاح باشد و رهبری هم گفتند "برخی را تأیید و بعضی را تأکید کردم و از تعداد بیشتری شناختی نداشتم و نظری ندادم" و نگفتند "مخالفت کردم" و همان فهرست از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت.

 کیهان در حالی بر انتصابات رییس جمهور می‌تازد که خود او را در دوران انتخابات خارج از جبهه انقلاب می‌دانست و از باقر قالیباف و سعید جلیلی خواسته بود با هم ائتلاف کنند و می تواند تصور کند به سود قالیباف ائتلاف کرده بودند و حالا همان قالیباف رییس مجلس به یاری رییس جمهور شتافته است.

جدای کلمه تکرار شونده «زاویه‌دار» ببینیم امروز چه گیری به انتصابات رییس جمهور داده تا بیشتر به پزشکیان امیدوار شویم! چون هر قدر صدای اینها بیشتر درآید یعنی انتصابات با خواست اکثریت هم سوتر است:

 1. محمد جعفر قائم پناه معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و از دوستان قدیمی رییس جمهور را این گونه توصیف کرده: «بدون سابقه اجرایی مشخص و با مواضع شیطنت آمیز و خلاف واقع در آشوب 1401که آتشی بر تنور دروغ بافی معاندین بر علیه نظام و کشور بود». البته وقتی کمی آن پایین تر از کسی که در آنتن زنده تلویزیون تعبیر زشتی درباره مهسای مظلوم به کار برده دفاع کرده مشخص است انتظار داشته مواضع دکتر قائم‌پناه مثل دکتر انتظاریِ خودشان باشد که خوش‌بختانه از ریاست دانشکده علوم اجتماعی برکنار شد.

2. الیاس حضرتی صاحب امتیاز روزنامه اعتماد ( و نه مدیر مسؤول آن) را که به ریاست شورای‌عالی اطلاع‌رسانی منصوب شده به خاطر مطالب روزنامه شایسته ندانسته در حالی که اولا او مدیر مسؤول نیست، ثانیا روزنامه با مجوز رسمی در جمهوری اسلامی منتشر می شود، ثالثا همین تازگی ها الیاس حضرتی به خاطر سوابق فرماندهی سپاه در گیلان در دوران جنگ هشت ساله مورد تجلیل قرار گرفت. کیهان احتمالا تصور کرده روزنامه اعتماد رییس شورای اطلاع رسانی دولت شده و چون درباره الیاس حضرتی چیزی پیدا نکرده به اعتماد گیر داده. البته گناه اصلی آقای حضرتی احتمالا این است که دبیر کل حزب اعتماد ملی است. حزبی که پایه گذار آن شیخ مهدی کروبی است و این روزها صحبت از رفع حصر پیرمرد 87 ساله بالا گرفته است.

3. انتصاب خانم فاطمه مهاجرانی به سخن گویی دولت و به عنوان اولین سخن گوی دولت زن در تاریخ ایران هم به مذاق کیهان خوش ننشسته و لابد انتظار داشتند آقای غلامحسین الهام سخن گوی دولت احمدی‌نژاد را برای این مسؤولیت برمی گزید یا اگر بنا بر انتخاب یک زن بود همسر او فاطمه رجبی را که به احمدی نژاد لقب معجزه هزاره سوم داد یا چون نام خانوادگی سخن گوی جدید مهاجرانی و زاده اراک است و عطاء‌الله مهاجرانی سخن‌گوی دولت خاتمی هم زاده مهاجران اراک بود پنداشته با هم نسبتی دارند.

  ماشین انگ زنی برای او هم از این انگ ها استفاده کرده است: مهاجرانی در سفر انتخاباتی ظریف به اراک با سوء استفاده از اغتشاشات 1401 با نام بردن از یکی از کشته شدگان این اغتشاشات در این شهر سعی در سوء استفاده برای مقاصد سیاسی و جناحی داشت.

  به عبارت دیگر هر چه در نگاه مردم به عنوان سابقه مثبت و هم سویی با اکثریت مردم ( 50 درصدی که شرکت نکردند و 30 درصدی که به پزشکیان رأی دادند) به حساب می آید از نگاه ماشین انگ زنی مطرود و مردود و مطعون است چون سیاست مدار معیار از نظر اینها یعنی سعید جلیلی و جوان خوب و مطلوب هم شهبازی «پاورقی» و بقیه باید خود را با الگوی اینها منطبق کنند. همان گونه که آقای اسماعیلی 29 اردیبهشت و ساعاتی قبل از انشتار خبر سقوط هلی کوپتر از رسانه ها خواسته بود از کیهان یاد بگیرند که هر روز از دولت تعریف می کرد حتی گاهی بیش از روزنامه دولت!

  ماشین انگ زنی برای دولت روحانی از تعابیر غرب‌گرا و غرب‌گدا و واداده استفاده می‌کرد و اصلاح طلبان را فتنه‌گر می‌داند و حتی در سال‌های آخر دولت محبوب خودشان - احمدی نژاد- برخی چهره های موثر آن را هم با انگ «انحرافی» می‌نواختند.  تازه‌ترین تولید ماشین انگ‌زنی که هنوز متوجه شخص رییس جمهور نشده و بیشتر معطوف به دوستان و همراهان و منصوبان اوست این کلمه است: زاویه‌دار.

 (البته برای این که این گفتار یک طرفه درنظر نیاید باید یادآور شد حضور کیهان در فضای مجازی و پیام‌رسان تلگرام یعنی مثل قبل به فیلترینگ باور ندارد و همین امروز در انعکاس صفحات اول روزنامه‌ها صفحات اول روزنامه‌های ناهمسو با خود همچون ایران (که در دولت پزشکیان در حال متفاوت شدن است) و اعتماد و هم‌میهن را منتشر کرده است.)

29215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان