آغاز تلاش ها برای ارتقای سطح شطرنج در استان کرمان / تشکیل ۲۵ کمیته تخصصی

سرپرست هیات شطرنج استان کرمان گفت : شطرنج ورزش مورد علاقه خانواده ها است و همیشه جایی برای حضور و نفوذ این ورزش در محافل خانوادگی و کودکان وجود داشته است.

آغاز تلاش ها برای ارتقای سطح شطرنج در استان کرمان / تشکیل 25 کمیته تخصصی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی هیات شطرنج استان کرمان، میلاد مقیمی زاده سرپرست این هیات در نشست هم اندیشی و معارفه 25 مسئول کمیته‌های جدید این هیات گفت: شطرنج، ورزشی اصیل در جامعه ما تلقی می شود.

او با اشاره به علاقه مردم کرمان نسبت به شطرنج افزود: از این رشته همواره به عنوان ورزشی جذاب و سالم یاد می‌شود، از همه مهمتر این ورزش مورد علاقه خانواده ها است و همیشه جایی برای حضور و نفوذ این ورزش در محافل خانوادگی و کودکان وجود داشته است.

وی با بیان اینکه شاید جایگاه اجتماعی شطرنج کرمان رو به کاهش رفته باشد گفت: باید این جایگاه را به شطرنج استان بازگردانیم.

جذابیت‌های شطرنج 

سرپرست هیات شطرنج استان کرمان اعلام کرد: بایستی همه کمک کنند تا جایگاه شطرنج را بین خانواده های کرمانی احیا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فواید و اهمیت این رشته بیش از سایر مسائل آن است، ابراز داشت: توجه به ادارات آموزش و پرورش، مدارس و دانشگاه ها، کمبود پژوهش های منسجم علمی و کاربردی شطرنج و عدم انجام تعهدات دستگاه های اجرایی و حمایت‌ها در برگزاری مسابقات کارگری بخشی از اهداف هیات شطرنج در استان کرمان است.

مقیمی زاده افزود: در کنار تمامی این ها یکسری جذابیت ها، عدالت جنسیتی در مسابقات و همچنین ظرفیت برگزاری خانوادگی از مزایای این رشته ورزشی محسوب می شود.

25 کمیته تخصصی راه اندازی شد

وی همچنین یادآور شد: فعالیت ما در هیات شطرنج کوتاه خواهد بود اما معتقدم زمانی که تغییر مدیریتی اتفاق افتاد باید وظیفه خود را تمام و کمال انجام دهیم و یکسری فعالیت ها و اقدامات را برای استان به یادگار بگذاریم.

سرپرست هیات شطرنج استان کرمان با اشاره به اینکه سیستم کاری این هیات برای آینده برنامه ریزی خواهد کرد، گفت: در جریان مشکلات و مسایل هیات شطرنج استان کرمان قرار دارم اما نباید به گذشته برگشت، نگاه ما به آینده است و از اکنون باید علاوه بر برنامه ریزی، کارهایی برای این هیات انجام شود.

وی بیان کرد: در واقع دلسردی‌هایی به واسطه نوع فعالیت، طی سال های اخیر برای اعضای هیات شطرنج استان کرمان به‌وجود آمده اما ما کار را با راه اندازی 25 کمیته فنی و تخصصی آغاز کردیم.

مقیمی زاده افزود: برنامه داریم که هویت شطرنج استان کرمان را از نظر اجتماعی  پررنگتر کنیم؛ همچنین جذب حمایت های مالی از اداره کل ورزش و جوانان و بنگاه های اقتصادی، صنایع و معادن جزو اولویت ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که پولی وجود ندارد و هرچه بوده دیگر نیست، خاطرنشان کرد: حلقه مفقوده ارتباط با فدراسیون شطرنج و انجام این هماهنگی ها باعث می شود که اندکی از فضاهای پیش آمده برای هیات شطرنج استان فاصله بگیریم؛ همچنین تعامل با نهادها و دستگاه ها نیز در دست اجرا داریم.

سرپرست هیات شطرنج استان کرمان گفت: تعداد 25 کمیته فنی ازجمله راه اندازی کمیته‌های پیشکسوتان، مربیان، داوران، استعدادیابی، مسابقات، آموزش فنی، ورزشکاران، انضباطی، امور شهرستان ها، پزشکی ورزشی، فرهنگی، اقتصادی و بازاریابی، حقوقی، روابط عمومی و سایر موارد می تواند به ارتقای شطرنج استان کمک کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال کمیته دانش آموزی، روستایی، همگانی، کمیته نیروهای مسلح همچون ارتش، نیروی انتظامی و سپاه و کمیته کارگری ظرفیت هایی دارند که می توان برای برگزاری مسابقات از ظرفیت این کمیته ها بهره برد.

مقیمی زاده تاکید کرد: باید اقشار مختلف را پای کار آورده و ایده های خود را ارائه و با همفکری کمیته های تخصصی، کار را پیش ببریم.

وی افزود: در حال حاضر همه افراد آماده هستند و مرتب با مسوولان کمیته‌ها در ارتباط هستیم و مطالبات ما از مسوولان درحال پیگیری است باید نتیجه این فعالیت ها به ترویج و توسعه ورزش شطرنج در استان کرمان کمک کند.


شطرنج کرمان رو به پیشرفت

دبیر هیات شطرنج استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به خلاءها و همچنین راهکارها و راهبردهای تیم مدیریتی جدید برای توسعه این رشته گفت: ورزش شطرنج این استان رو به پیشرفت قرار گرفته و بایستی با سرپا کردن این هیات، با تمامی توان به جلو حرکت کنیم.

محمود خورسند افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان نیز قول همکاری برای رفع چالش های این هیات را داده است.

معرفی مسئولان کمیته‌های 25 گانه شطرنج کرمان

همچنین در این نشست، محمود خورسند به عنوان دبیر هیات شطرنج استان کرمان، الناز اسفندیارپور نایب رییس، حامد سالاری مسئول کمیته روابط عمومی، محمدعلی برومند کمیته پیشکسوتان، علیرضا موسی علی کمیته مربیان، امیر اسد رئیسی کمیته داوران، اسماعیل درینی کمیته استعدادیابی، سیروس کارگر کمیته مسابقات، فرشاد ثمره کمیته آموزش، حامد سفیدگرزاده کمیته فنی، عادل قائدی کمیته ورزشکاران، علی پورفتاحی کمیته انضباطی، حمید عزت آبادی کمیته امور شهرستان‌ها، حسین ذولقیاس کمیته دانش آموزی، مسلم حصیبی کمیته روستایی، وحید صفرزاده کمیته همگانی، علی ابراهیمی فرسنگی کمیته نیروهای مسلح، امیرحسین سلطانی نژاد کمیته دانشجویی، حجت بهروزی کمیته کارگری، ایلیا سیدی کمیته پزشکی، محمد حسین غیاثی کمیته فرهنگی، محمد حسین علیزاده کمیته اقتصادی و بازاریابی، محمد مسعود ودیعتی کمیته حقوقی معرفی شدند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان