خواص فلفل آبی و شناخت ویژگی های مثبت و منفی این نوع فلفل

خواص فلفل آبی بسیار زیاد می باشد و شما نیز می توانید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید و برای این که بتوانید با روش های استفاده از این مورد برای زخم ها و سایر مشکلات استفاده کنید این مطلب را از دست ندهید.

خواص فلفل آبی و شناخت ویژگی های مثبت و منفی این نوع فلفل

از دیگر گیاهان گونه های هفت بندبان می توان به فلفل آبی اشاره داشت و باید در نظر داشته باشید که این مورد در آب های راکد و محیط هایی که دارای رطوبت می باشد کاشته می شود و این گیاه در این محیط ها رشد بهتری دارد. این گیاه یک ساله می باشد و پایا بوده و در نقطه های معتدل آسیایی و اروپایی و آمریکایی یافت می شود. خواص فلفل آبی بسیار زیاد خواهد بود و این گیاه می تواند باعث از بین بردن کرم های درون بدن شده و انعقاد خون را بهبود می بخشد. در ادامه شما را با این گیاه و فوایدی که دارد آشنا خواهیم کرد و اطلاعاتی خوب و مفید در این زمینه به شما عزیزان خواهیم داد.

فلفل آبی و نحوه استفاده از ان

آشنایی با خواص فلفل آبی و انواع آن ها

فلفل آبی یکی از گیاهانی می باشد که باید شرایط محیطی برایش فراهم شود در غیر این صورت نمی تواند رشد خوبی داشته باشد. در واقع این گیاه در محیط های مرطوب بیش تر رش می کند و در بخش های معتدلی مانند آسیا، استرالیا، نیوزلند و اروپا و آمریکا به وفور یافت خواهد شد. در واقع این مورد در محیط های مرطوب می تواند رشدی برابر با 20 الی 70 سانتی متر را به همراه داشته باشد و باید در نظر داشته باشید که این گیاه تنها یک سال طول عمر دارد و برای سال بعدی باید این گیاه را مجددا بکارید. این گیاه دارای گل هایی با رنگ قرمز و سفید کثیف می باشد.

دانه و برگ های این گیاه تند می باشد و مانند فلفل است و با وجود این ها اسانس این گیاه با سایر فلفل ها تفاوت های شایانی دارد و باید در نظر داشته باشید که فلفل آبی با اسم های متفاوتی مانند تاد و فلفل ختمی نیز شناخته می شود و این مورد اسم های دیگر این گیاه می باشند. البته این مورد را در طب سنتی با نام فلفل الما می شناسند. فلفل آبی دارای چندین ماده فعال می باشد و منبع تلخ در این گیاه ماده ای با نام روتین می باشد و باید در نظر داشته باشید که این گیاه دارای روغن اتری حاوی پولینگونوم می باشد و در این میان این مورد می تواند منجر به کاهش فشار خون در افرادی شود که دارای مشکلات مشابه ای می باشند. حدودا 5 درصد از این فلفل ها را اسانس هایی مانند سسکوی ترپنوئید ها و مونوترپنوئید ها تشکیل می دهند. در برگ های این گیاه اسید های متفاوتی مانند پلی گونیک اسید می باشد و این مورد نیز برای بدن مفید خواهد بود.

از این گیاه در طب سنتی برای بند آوردن خونریزی استفاده می شود و باید در نظر داشته باشید که این گیاه به دلیل برخورداری از گلیکوزید دارای فوایدی در مورد انعقاد خون خواهد بود و در این میان از خاصیت انعقادی این دارو برای خونریزی استفاده می شود و بهتر است این مورد را در نظر داشته باشید که این گیاه قبل از رسیدن میزان فلاون گلیکوزیدی که دارد بیش تر خواهد بود و بعد از این که این میوه می رسد این مورد در گیاه کاهش می یابد از این رو برای بند آوردن خونریزی های شدید در طب سنتی از بخش نارس این گیاه استفاده می شود تا سریع تر این مورد انجام گیرد.

مدر بودن فلفل آبی

انواع فلفل آبی

فلفل ابی در هند و چین دارای بیش ترین استفاده می باشد و باید این مورد را در نظر داشته باشید که کاربرد های پزشکی این مورد بسیار زیاد خواهد بود. متداول ترین نوع این مدل از فلفل ها نوع Polygonum amphibium L می باشد و این مورد را در زبان انگلیسی با نام Knot weed می شناسند. این گیاه گیاهی پایا بوده و در مکان های مرطوب و در آب های راکد رشد پیدا خواهد کرد. در کشور چین و هند از این مدل از فلفل های آبی برای از بین بردن انگل ها از بدن و بهبود تهوع استفاده می شود.

ریشه این گیاه می تواند در درمان سنگ کلیه بسیار خوب باشد و بسیاری از افرادی که در طب سنتی کار می کنند می دانند که این بخش از فلفل آبی دارای خاصیتی به نام دافع سنگ کلیه می باشد و می تواند زخم های بدنی را به سرعت بهبود بخشد. از دیگر گونه های بسیار رایج این گیاه می توان به Polygonum lapathifolium L اشاره داشت و این مورد نسبت به سایرین دارای برگ هایی دراز تر می باشد و ان برگ ها را مو هایی پوشش داده اند. این مدل از گونه های فلفل را در زبان دیگر با نام Willow weed می شناسند و بیش تر این مورد در اروپا و فرانسه رویش دارد. از سری دیگر این گونه ها می توان به Polygonum amphibium L، Polygonum barbatum L و Polygonum minus Huds اشاره داشت.

کاربرد های فلفل آبی

خواص فلفل آبی بسیار زیاد می باشد ولی این مورد را به یاد داشته باشید که این مورد در کشور ژاپن نوعی دیگر استفاده ها را دارد و به صورت گسترده می توان این مورد را در صنعت های غذایی آن ها مشاهده نمود. در واقع در این کشور از برگ های این مدل از فلفل ها نیز برای عنوان سبزی خوشمزه استفاده می شود  و به همین دلیل این کشور جزء بهترین کشور های استفاده کننده از این مدل از فلفل ها می باشد. در واقع در بازار های چین این فلفل ها بوته ای به فروش می رسد و از این مدل از فلفل ها برای تزیین سوشی، ساشیمی و تمپورا استفاده می شود. در ژاپن از این فلفل به عنوان یک مکمل برای ماهی های آب شیرین به شمار می رود و سسی که با این مورد تهیه می شود بسیار خوب و کاربردی خواهد بود.

فلفل آبی و فایده های آن

در هندوستان نیز از این ماده استفاده های زیادی می شود و از مهم ترین استفاده هایی که در این کشور از این مورد می شود می توان به بادشکن بودن و مدر بودن و محرک بودن آن اشاره داشت و باید در نظر بگیرید که درمانگران در طب سنتی بر این عقیده اند که گیاه فلفل آبی از نظر طبع دارای طبع گرم و خشک می باشد از این رو این مورد برای افراد با مزاج گرم خوب نمی باشد و همچنین این مورد را دارویی برای انگل ها و داروی ملین ها می شناسند.

انواع روش های استفاده از فلفل آبی

حال که با خواص فلفل آبی تا حدودی آشنا شدید نیاز است تا در نظر داشته باشید که از این مورد به سه صورت مختلف استفاده می شود. از بهترین روش های استفاده از این فلفل دارویی می توان به استفاده از ان به صورت سس اشاره داشت. برای تهیه سس این مورد کافی است تا مقداری از این فلفل را که خشک شده است را به صورت دستی بکوبید و با روغن زیتون ترکیب کرده و روی تمامی غذا ها از این مورد استفاده نمایید. این روش راهی برای هضم بهتر غذاها خواهد بود.

از دیگر روش های استفاده از این فلفل آبی به صورت دمنوش می باشد و برای این که تاثیر این ماده را بتوانید مشاهده کنید نیاز است تا  روزانه و به صورت تازه این دمنوش را تهیه کرده و میل کنید. برای تهیه این دمنوش کافی است تا 10 گرم از فلفل آبی را به صورت نیم کوب در داخل یک لیتر آبی که از قبل جوشیده است دم کرده و بعد از این که آن را از صافی رد کردید مورد استفاده قرار دهید.

از دیگر روش هایی که می توانید از فلفل آبی استفاده کنید این است که این گیاه را به صورت تازه بخرید و بعد از این که ان را خوب کوبیدید باید ان را به عنوان ضماد بر روی انواعی از خون مردگی های بدون جراحت، ورم چشمی و تورم های بلغمی مورد استفاده قرار داده و نتیجه بسیار خوبی را از این مورد دریافت نمایید.

سس فلفل آبی

خاصیت های درمانی این فلفل

حال که با اطلاعاتی جامع در مورد فلفل آبی آشنا شدید در ادامه قرار است شما را با خواص فلفل آبی آشنا کرده و اطلاعاتی خوب و مفید در این زمینه به شما خواهیم داد.

  • فلفل آبی یکی از بهترین دارو ها در طب سنتی می باشد که می توانید با استفاده از آن ها به راحتی بیماری های رحمی را درمان نمایید.
  • فلفل آبی از آن دسته از مواردی می باشد که مدر بوده و توانایی قاعدگی آوری را دارد و در نهایت می تواند گرم کننده روده و معده تان نیز باشد و این مورد ها برای معده و روده بسیار خوب و مفید اند.
  • در واقع اگر اختلال های قاعدگی شما نشات گرفته از یائسگی نباشد می توانید با استفاده از فلفل آبی این موارد را درمان کرده و سیکل های قاعدگی تان را بهبود بخشید.
  • ریشه فلفل آبی بسیار تلخ و قوی می باشد و از این مورد برای درمان ورم های زیر چشمی و ورم های بلغمی و همچنین انواعی از خون مردگی هایی که دارا جراحت نباشد استفاده می شود.
  • روغن فلفل آبی وحشی از آن دسته از روغن هایی می باشد که می تواند باعث تحریک های شدید پوستی و واکنش های شدید آلرژیکی شود از این رو نیاز است تا  در این زمینه حواستان باشد تا با این مورد تماس مستقیم و بدون دستکش را پیدا نکنید.
  • فلفل آبی یکی از موادی می باشد که در انعقاد خون نقش مهمی دارد و می تواند باعث کاهش خونریزی شود و در نهایت می تواند خونریزی های بواسیر و خونریزی های معده را و یا خون ریزی های رحمی را کاهش داده و آن ها را بهبود بخشد.
  • برای درمان نقرس نیز توصیه شده است از این فلفل بیش تر در غذا های خود استفاده نمایید.
  • این فلفل توانایی کاهش التهاب را در بدن دارد و در نهایت می تواند روماتیسم ها را به شدت کاهش دهد.

   خواص فلفل آبی

عوارض فلفل تند

باید در نظر داشته باشید که خواص فلفل آبی بسیار زیاد می باشد ولی با خوردن فلفل تند شما می توانید مشکلاتی را برای بدن خود ایجاد نمایید. در ادامه عارضه های این مورد را برایتان بررسی کرده و اطلاعاتی خوب و مفید در این زمینه به شما می دهیم.

  • فلفل تند برای زنان باردار خوب نخواهد بود زیرا می تواند ناراحتی های معده و مشکلاتی دیگر را ایجاد کند و با این وجود در ادامه می تواند انقباض های رحمی را نیز به همراه داشته باشد.
  • فلفل تند را اگر به اندازه مورد ساتفاده قرار دهید برای اعصاب بی خطر خواهد بود با این حال باید در نظر داشته باشید که این مدل از فلفل ها اگر زیاد مورد استفاده باشند واکمنش های شدید عصب نمانند مور مور شدن و سوزن سوزن شدن را به همراه خواهند داشت.
  • خوردن فلفل تند به اندازه کافی می تواند مشکلی برای بدن شما ایجاد نکند ولی در دراز مدت می تواند آسیب های شدید کبدی را به همراه داشته باشد.
  • تحریک گلو و دهان از دیگر عارضه های خوردن فلفل تند آبی می باشد و باید در نظر داشته باشید که استفاده زاد از این مدل از فلفل ها می تواند تاثیرات بد و منفی بر روی دهان شما داشته باشد و در نهایت سوزش دهان و سقف دهان را شامل خواهد شد.
  • مشکلات گوارشی از دیگر عارضه هایی خواهد بود  که این مورد برایتان ایجاد می کند و باید در نظر بگیرید که اگر مشکلات گوارشی دارید باید استفاده از این ماده غذایی را در رژیم غذایی تان کاهش دهید تا مشکلی در این زمینه برایتان ایجاد نشود و از بروز ناراحتی های معده و اسهالی پیشگیری گردد.
  • لمس کردن فلفل تند نیز می تواند تاثیرات بدی داشته باشد و منجر به ایجاد آلرژیک شدید شده و در نهایت پوست شما سوزش می گیرد. اگر دست ها با چشم های شما تماس داشته باشد این مورد بیش تر و بیش تر خواهد شد و چشمان شما نیز به شدت خواهد سوخت.
  • خوردن فلفل می تواند واکنش های شدید آلرژیکی را با خودش داشته باشد و ممکن است آن دسته از افرادی که دارای مشکلات شدید آلرژیکی داشته اند این مورد برای ان ها بد تر شده و در نهایت نیاز به اورژانسش و پزشک پیدا خواهند کرد.  اگر نشانه های آلرژیکی مانند کهیر و مشکلات تنفسی را در بدن خود دیدید باید برای درمان سریع تر به متخصص مراجعه کنید.
  • از دیگر عارضه هایی که فلفل تند با خودش دارد این است که می تواند منجر به ایجاد تعریق شدید در بدن شده و در نهایت مشکلات دیگری را برایتان پیش خواهد آورد از این رو در خوردن این مورد بسیار دقت کنید و سعی کنید فلفل را به اندازه درون غذا های خودتان به کار ببرید.

خواص ضد التهابی فلفل آبی

تا اینجا با تمامی خواص فلفل آبی و اطلاعات کاربردی در این مورد آشنا شدید و اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه شما می توانید یک سری اطلاعات دیگری در مورد خواص فلفل سیاه  و خواص فلفل هندی و خواص فلفل پول بیبر نیز مشاهده نمایید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این زمینه استفاده کرده تا بتوانید وارد صفحات مربوطه شده و بتوانید اطلاعاتی دیگر در مورد این مدل از فلفل ها نیز کسب کرده و با آگاهی بیش تر از ان ها در غذا های خودتان استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان