ضرورت تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی مراجع انتظامی کرمان

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بر لزوم سرعت‌بخشی به رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی در کارتابل ضابطین تاکید کرد.

ضرورت تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی مراجع انتظامی کرمان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ حسین رئیسی نژاد،  در نشست  تعاملی با ضابطان دادگستری  ضمن قدردانی از تلاش‌های ضابطین به عنوان بازوی اجرایی دستگاه قضائی، بر لزوم تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی در مراجع انتظامی و کاهش اطاله دادرسی تاکید کرد.

او با اشاره به اینکه در برخی موارد ممکن است قرائن و علائم وقوع جرم در اثر مرور زمان از بین روند و یا به منظور جلوگیری از فرار و مخفی شدن متهم یا تبانی لازم است، مأموران انتظامی در اسرع وقت نسبت به انجام دستورها و تکمیل پرونده به موجب قانون اقدام نمایند و تا پایان مهلت تعیین شده، گزارش آن را همراه با ذکر علت، به دادستان یا مقام قضایی مربوطه ارسال کنند.

معاون دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان از کاهش موجودی پرونده‌های رسوبی در کارتابل ضابطین در اکثر مراجع انتظامی استان خبر داد و تصریح کرد: ایجاد امنیت، افزایش ضریب اعتماد و اطمینان آحاد جامعه در گرو تعامل مثبت ضابطان دادگستری با قوه قضائیه می‌باشد و نقش بسیار مهمی در دستیابی به عدالت کیفری دارند.

ضرورت توسعه ارتباط الکترونیک با فراجا و ضابطین 

در ادامه معاون قضایی، برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: هدف این است که ارتباط الکترونیک و  مکانیزه 100 درصدی بین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برقرار شود.

حسن سلطانی نژاد اظهار داشت: استفاده از فناوری های نوین موجب می شود زمان انجام دستورات قضایی توسط ضابط به حداقل برسد وشکایات در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان