ظرفیت آب شیرین کن های جزایر هرمزگان افزایش یافت

مدیرکل توسعه و عمران جزایر هرمزگان از افزایش ظرفیت آب شیرین کن های جزایر این استان به میزان ۱۶ هزار متر مکعب در شبانه روز طی ۲ سال گذشته خبر داد.

ظرفیت آب شیرین کن های جزایر هرمزگان افزایش یافت

به گزارش خبرآنلاین، عبدالرسول دریایی روز یکشنبه اظهار کرد: بیشترین افزایش ظرفیت این آب شرین کن ها در جزایر استان هرمزگان مربوط به جزایر قشم، بوموسی، هرمز و تنب بزرگ است که در جزیره قشم این آب شیرین کن ها به مناطق باسعیدو، صلخ، سوزا و شهر قشم تعلق دارند.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 2 آب شیرین کن جدید در جزایر هرمز و بوموسی، گفت: عملیات اجرایی این 2 طرح به میزان 2 هزار و 500 متر مکعب در شبانه روز طی 2 سال گذشته آغاز شده که با تکمیل آنها تا پایان سال جاری این 2 جزیره نیز از تامین آب شرب برخوردار خواهند شد.

مدیرکل توسعه و عمران جزایر هرمزگان به احداث و بازسازی مخازن ذخیره آب در چهار جزیره هرمز، لارک، هنگام و لاوان اشاره کرد و افزود: این مخازن ذخیره در 2 سال گذشته به میزان 18 هزار و 600 مترمکعب احداث و بازسازی شده اند.

دریایی ادامه داد: همچنین عملیات احداث مخازن ذخیره آب به میزان 13 هزار و 500 مترمکعب با پیشرفت فیزیکی ٨٥درصد در سطح جزایر قشم و ابوموسی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اصلاح خط انتقال و شبکه فاضلاب جزایر هرمزگان اضافه کرد: علاوه بر اصلاح ١٠٧ کیلومتر خط انتقال آب و شبکه فاضلاب در سطح جزایر استان ابوموسی، هرمز، قشم و هندورابی، یک هزار و 80 فقره انشعابات مشترکین در سطح جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک و هرمز نصب شده است.

مدیرکل توسعه و عمران جزایر هرمزگان به اقدامات انجام شده در حوزه برق رسانی در 2 سال گذشته در جزایر این استان اشاره کرد و گفت: در مدت یادشده برق رسانی ١٩٨ واحد مسکونی نوساز در سطح جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و هرمز انجام شده و 7.7 کیلومتر روشنایی معابر و حلقه اطراف جزایر هرمز و قشم نیز تامین شده است.

وی خرید، نصب و راه اندازی چهار دستگاه مولد کامینز در نیروگاه جزیره تنب بزرگ، احداث نیروگاه ١٠ مگاواتی جزیره هرمز با پیشرفت فیزیکی ٧٠ درصد، احداث زیرساخت نیروگاهی و تامین پنج دستگاه مولد با مجموع ظرفیت 2 هزار 575 کاوا برای جزیره لارک و احداث ٢ پست ٦٣ و٢٣٠ کیلوولت و افزایش ظرفیت پست های انتقال به میزان ٢٠٥ مگاولت آمپر برق در سطح جزیره قشم را از دیگر اقدامات انجام شده در جزایر استان طی 2 سال گذشته عنوان کرد.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از 900 کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر 14 گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

جزایر ایرانی موجود در خلیج فارس را به 2 دسته «جزایر مسکونی» و «جزایر غیر مسکونی» می توان تقسیم بندی کرد.

جزایر مسکونی خلیج فارس شامل جزایر قشم، هنگام، لارک، هرمز، کیش، لاوان، ابوموسی، هندرابی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فرور بزرگ، جزیره فارسی، خارک و خارکو است.

جزایر غیر مسکونی خلیج فارس نیز شامل جزایر فرورگان، شیدور، عباسک، شیف، ام الکرم، نخیلو، جبرین، ام سیله - گرم، بونه، دارا، قبر ناخدا، خرو، مولیات، سه دندون، مُطاف، مُرغی، جزیره میر مُهَنّا و چراغی است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان