حلقه‌های زحل چند ماه دیگر ناپدید می‌شوند!

بزرگ بودن زحل باعث شده تا به خوبی دیده شود اما در سال آینده تغییراتی در زاویه آن نسبت به زمین رخ می‌دهد که حلقه‌های آن را ناپدید می‌کند.

حلقه‌های زحل چند ماه دیگر ناپدید می‌شوند!

به گزارش خبرآنلاین، زحل یکی از زیباترین اجرام آسمانی است که با تلسکوپ یا دوربین دوچشمی می‌توان به آن نگاه کرد. بزرگ بودن این سیاره باعث شده تا به خوبی دیده شود. زحل دارای ساختار حلقه‌ای زیبایی در اطراف خود است اما در اوایل سال 2025، فرصت خواهید داشت تا نمای غیرمعمول‌تری از زحل یعنی بدون حلقه‌های آن داشته باشید.

ناپدید شدن حلقه‌های زحل

بر اساس گزارش فارس، حلقه‌های مشخص زحل برای همیشه وجود نخواهند داشت. زمانی که کاوشگر وویجر ناسا برای اولین بار از کنار این غول گازی پرواز کرد، دانشمندان دریافتند که یخ، گرد و غبار و سنگ تشکیل‌دهنده حلقه‌ها به آرامی به سمت سیاره در حال سقوط هستند. جیمز اودونوگو از مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا گفت تنها 300 میلیون سال دیگر تا ناپدید شدن کامل آن‌ها باقی مانده‌است.اکنون در سال 2025، پیش‌نمایشی از آن آینده دور را خواهیم داشت زیرا از دید ناظر زمینی حلقه‌ها از پهلو دیده می‌شوند که بسیار نازک است.

این حلقه‌ها در مسافتی عظیم به طول حدود 280هزار کیلومتر گسترده شده‌اند، اما بسیار نازک هستند و تنها چند متر ضخامت دارند. ما می‌توانیم حلقه‌ها را از دید خود در زمین به وضوح ببینیم اما زمانی که زحل در زاویه دقیقی از زمین قرار دارد که حلقه‌ها به پهلو هستند، آن‌ها از دید ما ناپدید می‌شوند.این منظره هر 13.7 تا 15.7 سال یک بار اتفاق می‌افتد و نمای بعدی در 23 مارس 2025 (3فروردین 1404) رخ خواهد داد. پس از آن، زیر حلقه‌های زحل و قطب جنوب آن را خواهیم دید، نمای دیگری که سال‌هاست آن را نداشته‌ایم.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان