انگلیس: نمی‌توان نسبت به احتمال حمله ایران علیه اسرائیل غفلت کرد

رئیس سرویس جاسوسی برون‌مرزی انگلیس (ام‌آی‌۶) گفت که احتمال حمله ایران به (رژیم) اسرائیل درپی ترور «اسماعیل هنیه» در تهران، همچنان وجود دارد و نمی‌توان در این زمینه غفلت کرد.

انگلیس: نمی‌توان نسبت به احتمال حمله ایران علیه اسرائیل غفلت کرد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، ریچارد مور روز شنبه در یک نشست خبری مشترک با بیل برنز مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در لندن گفت: به نظرم آن‌ها (ایران برای پاسخ به اسرائیل) تلاش خواهند کرد و ما نمی‌توانیم نسبت به نوع اقداماتی که ممکن است در این زمینه صورت دهنده غفلت کنیم.

وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس درباره آنچه نقش بی‌ثبات کننده ایران در منطقه غرب آسیا و همچنین تعقیب مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نامید ادعا کرد: ما با یک قدرتی سر و کار داریم که به تلاش برای تهدید مخالفانش و انتقام‌گیری درباره اتفاقاتی که برایش افتاده است، ادامه می‌دهد.

مور مدعی شد که انگلیس و آمریکا برای درک رفتار و آنچه «تهدیدهای» ناشی از ایران خواند، متمرکز هستند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده این جنبش برای توافق آتش بس، بامداد چهارشنبه 10 مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید. این اقدام بزدلانه و ناجوانمردانه موجی از محکومیت ها را در سطح جهان به همراه و مقامات کشورها، آن‌را به شدت محکوم کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی به مناسبت شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس گفتند: رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری نیز در پیامی در واکنش به شهادت هنیه گفت: جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و عزت و اعتبار خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان