گروه تماس آرزوهای زلنسکی را برآورده کرد

اسپانیا اعلام کرد که سری کامل باتری‌ سامانه پدافند هوایی «هاوک» را برای اوکراین ارسال خواهد کرد.

گروه تماس آرزوهای زلنسکی را برآورده کرد

به گزارش خبرآنلاین، وزارت دفاع اسپانیا به نقل از مارگاریتا روبلس، وزیر دفاع این کشور که در نشست «گروه تماس دفاع از اوکراین» در آلمان شرکت کرده بود، از تامین یک سری کامل باتری سامانه پدافند هوایی «هاوک» برای اوکراین خبر داد.

به گفته روبلس، بسته کمک نظامی قابل توجه اسپانیا طی چند هفته آتی به اوکراین تحویل داده خواهد شد. بخش رسانه‌ای وزارت دفاع اسپانیا نوشته است که وزیر دفاع این کشور در واکنش به درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درباره سامانه پدافند هوایی، دستور ارسال فوری سری کامل باتری سامانه ضدموشک «هاوک» شامل 6 موشک‌انداز به اوکراین را صادر کرده است.

به گزارش مهر به نقل از کی‌یف پست، وزیر دفاع اسپانیا همچنین متعهد شد که این کشور در برنامه اتحادیه اروپا برای آموزش سربازان اوکراینی نیز نقش فعال‌تری ایفا خواهد کرد.

پیش‌تر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در نشست «گروه تماس» گفت که بسته کمک امنیتی به ارزش 250 میلیون دلار در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت. همچنین وزارت دفاع انگلیس دیروز از تامین موشک‌های «مارتلت» به ارزش 213 میلیون دلار برای اوکراین خبر داد. نشست «گروه تماس دفاع از اوکراین» در پایگاه هوایی «رامشتاین» آلمان برگزار شد.

این یکی از معدود دفعاتی بود که زلنسکی به منظور لابی برای تسریع تحویل کمک نظامی به اوکراین، به شخصه در این نشست حضور پیدا می‌کند. این بیست‌وچهارمین نشست گروه تماس دفاع از اوکراین محسوب می‌شد. این گروه تحت رهبری آمریکا از بیش از 50 کشور شامل 32 عضو ناتو و با هدف هماهنگی تحویل کمک‌های نظامی و دفاعی به کی‌یف تشکیل شده است.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان