ببینید ؛ قاسمی: از قطب توسعه دور شده‌ایم و در بیراهه قدم می‌زنیم/ در هیچ کجا شاخص مثبتی نداریم

بهرام قاسمی، سفیر پیشین ایران در فرانسه می گوید که ما تصمیم نگرفتیم که وارد جامعه جهانی شویم و از قطب توسعه دور شده‌ایم. او اضافه می‌کند که ما با جهان به صورت گزینشی و لحظه‌ای عمل می‌کنیم.

به گزارش خبرآنلاین بهرام قاسمی سخنگو اسبق وزارت خارجه در کافه خبر گفت: ما جامعه جهانی را قبول نداریم حاضر به همکاری در سطح جهانی نیستیم. می‌خواهیم گزینشی و لحظه‌ای عمل کنیم. ما در جامعه جهانی حضور نداریم. در آسیا با مالزی و اندونزی و کشورهای شرقی حتی مسلمان چه رابطه‌ای داریم؟ در مورد آنها هم حرف زدیم. از جهان پیشرفته و توسعه یافته خودمان را جدا کردیم و همواره به راهی رفتیم که چالش خودمان را بییشتر کنیم و دشمن بتراشیم و آن‌ها را دشمن بدانیم و آنها هم ما را دشمن بدانند. با کشورهای اروپایی که آغازگر اکثر صنایع ما بودند چرا رابطه‌ای نداریم. چرا بحث هسته ای باید روی همه چیز سوار شود. ما راه را گم کرده ایم و داریم در بیراهه قدم می‌زنیم.

قاسمی تصریح کرد: در گذشته بهترین بودیم و نهایتا ام القرای جهان اسلام بودیم و پیشرفت‌های بسیاری کرده بودیم اما کدام شاخص  از امریکای لاتین تا انتهای افریقا و خلیج فارس را می‌توانیم پیدا کنیم که بگوییم در این شاخص اول هستیم یا پیشرفت کردیم. نمی‌خواهم نومیدانه صحبت کنم اما ما در هیچ کجا شاخص مثبت مشخصی نداریم . به دلیل  اینکه جایگاه خئودمان را ندانستیم و نخواستیم بدانیم و چون نخواستیم به سمت ایده آل حرکت کنیم، به این وضعیت رسیدیم.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه افزود: تحریم‌ها هم به این وضعیت اضافه شده است. چرا باید تحریم‌ها اضافه می‌شده چرا باید تحریم‌ها را ورق پاره می‌دانستیم. ما وارد یک فضای پوپولیستی بسته شدیم که در یک اتاق بسته با هم می نشینیم، صحبت می‌کنیم و به برخی چیزهایی که داریم افتخار می‌کنیم و .. منکر این نیستم که برخی نکات افتخارافرین است اما ما از قطب توسعه و جایی که باید ازش بتوانیم توسعه و پیشرفت را بگیریم و وارد کنیم (دور شدیم.)

وی در پایان گفت: با آغاز بیکاری کشور به سمت فساد و بی اخلاقی و دزدی می رود. نمی خواهیم باور کنیم که باید از قطب‌های پیشرفته و توسعه یافته جهان که ما با کار کرده و قدرت استثماری نیستند، کار کنیم. مگر هشت میلیارد تجارت با کشورهای اروپایی نداشتیم؟

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان