سیگنال مهم مسعود پزشکیان به بازار دلار/قیمت دلار وارد کانال جدید شد

بازار ارز تهران در سومین روز هفته شاهد نوسان رفت و برگشتی دلار و درهم در مرزهای حساس بود؛ در این میان اظهارات مسعود پزشکیان در رابطه با مذاکرات برجام و موضوع Fatf در اولین نشست خبری خود توجه برخی از فعالان بازار را به خود جلب کرد.

به گزارش خبرآنلاین، بازار ارز تهران سومین روز هفته را در حالی آغاز کرد که دلار و درهم به کف کانال قیمتی خود نزدیک شده اند؛ آن طور که معامله گران می گفتند قیمت ها در کف کانال فریز شده و نوسان رفت و برگشتی محدودی را ثبت کرده است. 

بر اساس گفته‌های تحلیلگران ارزی، سه عامل اصلی و تأثیرگذار در ایجاد وضعیت کنونی بازار شامل کمبود نقدینگی، مداخله ارزی نهاد مرکزی بازارساز و کاهش ریسک‌های سیاسی است.

 همچنین، در روزهای اخیر برخی سیگنال‌های مثبت نیز در بازار مشاهده می‌شود. به عنوان نمونه، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، در آخرین اظهارات خود اعلام کرده که برای مذاکره به منظور احیای برجام آماده‌ایم. از سوی دیگر، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، در نخستین نشست خبری خود بیان کرد که اگر بتوانیم مسائل FATF و برجام را حل کنیم و روابط‌مان را با دنیا بهبود بخشیم، می‌توانیم به اهداف چشم‌انداز دست یابیم. او همچنین اعلام کرد که برای رفع تحریم‌ها و موضوع FATF نامه‌ای به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهد کرد. 

این موضوع موجب افزایش امیدواری برخی از فعالان بازار نسبت به احتمال بازگشایی این گره کور گردید و برخی ها را تا حدودی خوشبین کرده است.

در این میان، برخی از فعالان بازار ارز بر این باورند که بازار داخلی در حال آماده‌سازی برای نوسانات بزرگ است. به آنها توصیه می‌شود که بدون تعیین حد ضرر، هیچ معامله‌ای انجام ندهند. با آغاز مهرماه، پیش‌بینی می‌شود که بازار به سمت نوسانات بیشتری در هر دو جهت حرکت کند.

بنابراین طبق آنچه که معامله گران ادعا کردند  قیمت دلار در تهران دیروز کانال 59 هزار تومان را حفظ کرد و بر روی پله دوم آن در نوسان بود؛ گفتنی است یکی از دلایل این اتفاق حمایت درهم از دلار بود.درهم امارات صبح دیروز مرز 16 هزار و 200 را از دست واد اما در ادامه تا حدودی رشد کرد و به 16 هزارو 240 تومان رسید.

خبرآنلاین در گزارشی که روز یکشنبه منتشر کرد، به علت فریز شدن قیمت ها و تحلیل مرزهای کلیدی دلار و درهم پرداخت. در این گزارش اشاره شده بود که در صورت شکسته شدن کف کانال فعلی دلار، احتمال کاهش قیمت تا نیمه کانال 58 هزار تومان وجود دارد. همچنین، اگر مرز فعلی تثبیت شود، ممکن است موج جدیدی از تقاضا به بازار وارد شود.

در کنار این اتفاقات،معامله گران طلای جهانی در انتظار نشست فدرال رزرو در روز چهارشنبه هستند.فعالان بازار می گفتند اگر فدرال رزرو نسبت به کاهش نرخ بهره اقدام کند احتمال نوسان صعودی قیمت ها محتمل است در غیر این صورت قیمت طلا احتمالا وارد فاز اصلاح خواهد شد.

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا و سکه تا حدودی بالا رفت؛ آن طور که شواهد نشان می دهد سکه امامی در جریان فعالیت کاری دیروز  به 43 میلیون و 900 هزار تومان رسید و هر گرم طلا 18 عیار هم با 3 میلیون و 714 هزار تومان فروخته شد.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان