مردم باید ارزش واقعی آب و برق را بدانند/ باور عمومی اصلاح شود

وزیر نیرو گفت: یکی از اقدامات خوب سازمان انرژی‌های تجدید پذیر، پیگیری ارتقای استاندارد کولرهای آبی و تجهیز این وسایل برقی با فناوری موتورهای BLDC است که باید با هدف بهینه‌سازی مصرف و افزایش بهره‌وری برق در کشور پیگیری شود.

مردم باید ارزش واقعی آب و برق را بدانند/ باور عمومی اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از وزارت نیرو، عباس علی آبادی، در مراسم تکریم و معارفه معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری برق ایران ضمن تشکر از زحمات سه ساله محمود کمانی و همکارانش در این سازمان گفت: برق کالای بسیار گرانبهایی است که جمهوری اسلامی ایران در دهه‌های گذشته دستاوردهای بزرگی در این حوزه به دست آورده است.

مهر نوشت: وزیر نیرو با بیان اینکه هم اکنون ایران در حوزه تولید و توسعه صنعت برق در ردیف کشورهای برتر جهان است، ادامه داد: اشکال بزرگی که در صنعت برق وجود دارد ناترازی اقتصادی در این حوزه است که سبب شده تا میزان مصرف برق نسبت به ظرفیت‌های تولید به شدت افزایش پیدا کند و از سوی دیگر منابع مالی کافی برای توسعه ظرفیت تولید برق از بین برود.

علی آبادی با تأکید بر ضرورت توسعه انرژی‌های تجدید پذیر به عنوان یکی از روش‌های پاک و مطمئن برای جبران ناترازی در صنعت برق اظهار داشت: اکثر کشورهای دنیا به ویژه کشورهای توسعه یافته با درک اهمیت توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی انجام داده‌اند و ما نیز به واسطه محدودیت‌هایی که در حوزه سوخت‌های فسیلی داریم، لازم است در بخش توسعه انرژی‌های تجدید پذیر گام‌های جدی‌تری برداریم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری برق ایران، یافتن روش‌های مطمئن، پایدار و متناسب با محدودیت‌های زیست محیطی کشور برای توسعه انرژی برق است و انتظار می‌رود این سازمان در دوره جدید اقدامات مطلوبی در این حوزه انجام دهد.

وزیر نیرو با اشاره به اهمیت پیشبرد برنامه‌های مرتبط با بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش‌های مختلف افزود: یکی از اقدامات خوب سازمان انرژی‌های تجدید پذیر، پیگیری ارتقای استاندارد کولرهای آبی و تجهیز این وسایل برقی با فناوری موتورهای BLDC است که باید با هدف بهینه‌سازی مصرف و افزایش بهره‌وری برق در کشور پیگیری شود.

علی آبادی از رصد به روز و دقیق آخرین تحولات مرتبط با انرژی‌های پاک در دنیا به عنوان یکی دیگر از دستور کارهای مهم سازمان انرژی‌های تجدید پذیر یاد و در همین رابطه بیان کرد: لازم است همکاران ما در سازمان انرژی‌های تجدید پذیر با بهره‌گیری از ظرفیت و توان دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان نسبت به آینده‌نگاری و آینده پژوهی در حوزه انرژی‌های پاک اقدامات منسجمی را دنبال کنند و با انجام پژوهش و مطالعه به وزارت نیرو برای اتخاذ بهترین تصمیم‌ها با کمترین هزینه‌ها در آینده کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور ریل‌گذاری صحیح برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر اضافه کرد: همچنان لازم است با هدف توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در ایران برخی اشکالات و چالش‌های این حوزه اصلاح شود.

وزیر نیرو در ادامه به ارزش و اهمیت بالای دو کالای برق و آب اشاره کرد و در این خصوص گفت: لازم است از مسیرهای مختلف برای اصلاح باور عمومی در خصوص ارزش واقعی آب و برق گام‌های مهمی برداریم.

علی آبادی در بخش انتهایی سخنان خود ضمن بیان برخی خصوصیات و توانمندی‌های مدیریتی "محسن طرز طلب" به عنوان معاون وزیر و رئیس جدید سازمان انرژی‌های تجدید پذیر افزود: انتظار داریم ساتبا در دوره جدید با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و تجربیات گذشته به ویژه ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و نهادهای دانشگاهی در توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و ارتقای بهره‌وری انرژی برق در ایران موفق باشد.

223228

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان