نتانیاهو به جنوب لبنان حمله گسترده می‌کند؟

هشدار حزب‌الله به اسرائیل

شماره روزنامه: ۶۰۱۰۲ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ...

درگیری حزب‌الله و اسرائیل ده‌ها نفر را در اسرائیل کشته، صدها نفر را در لبنان و ده‌ها هزار نفر را در دو طرف مرز آواره کرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، قاسم که در بیروت، پایتخت لبنان صحبت می‌کرد، گفت که حزب‌الله قصد ندارد وارد جنگ شود؛ «زیرا ما فکر می‌کنیم که این کار مفید نخواهد بود.» وی اما افزود: «با این حال، اگر اسرائیل جنگی را آغاز کند، ما با آن روبه‌رو خواهیم شد و خسارات زیادی به هر دو طرف وارد خواهد شد.» قاسم ادامه داد: «اگر آنها فکر می‌کنند که چنین جنگی به 100هزار آواره اجازه می‌دهد تا به خانه بازگردند... ما این هشدار را صادر می‌کنیم، آماده مقابله با صدها هزار آواره دیگر باشند.» به گزارش شبکه تلویزیونی المنار لبنان، وی در همین سخنرانی افزود: «حمایت حزب‌الله از غزه تا زمانی که جنگ ادامه داشته باشد، با افزایش حمایت‌ها در پاسخ به تجاوزات اسرائیل ادامه خواهد یافت.»

در همین حال، کانال 13اسرائیل به نقل از یک مقام بلندپایه اسرائیلی ادعا کرد که نتانیاهو قصد دارد «در آینده نزدیک» حمله‌ای بزرگ به حزب‌الله انجام دهد؛ اما هنوز تاریخی برای تشدید تنش‌ها تعیین نکرده است. در این زمینه هیچ اظهارنظر رسمی از دفتر نخست‌وزیری وجود ندارد. یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل نیز هفته گذشته گفت که نیروهای اسرائیلی در آستانه تکمیل ماموریت خود در غزه هستند و سپس تمرکز آنها روی مرز شمالی این کشور با لبنان معطوف خواهد شد. گالانت به سربازان در مرز شمالی اسرائیل گفت که «مرکز ثقل در حال حرکت به سمت شمال است و ما در حال تکمیل وظایف خود در جنوب هستیم.»

او در همان روز به خبرنگاران گفت که به ارتش اسرائیل دستور داده است «برای هر سناریو، از جمله توجه ما به عرصه شمالی آماده شوند» و ارتش «متعهد به تغییر وضعیت امنیتی در جبهه شمالی است.» نیروهای اپوزیسیون اسرائیل نیز خواستار اقدام علیه حزب‌الله شده‌اند. بنی گانتس، رقیب اصلی سیاسی نتانیاهو روز شنبه از کابینه به‌دلیل «بی‌توجهی» به ساکنان شمال اسرائیل انتقاد کرد. او در پستی در ایکس نوشت: «زمان اقدام فرا رسیده است.» بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، به‌دنبال حملات اسرائیل به لبنان 623نفر از جمله 142غیرنظامی شهید شده‌اند؛ درحالی‌که حملات حزب‌الله به کشته شدن 24سرباز اسرائیلی و 26غیرنظامی منجر شده است.»

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه ادعا کرد که نیروی هوایی این رژیم حملاتی را به تاسیسات مظنون به ذخیره تسلیحات حزب‌الله در دو مکان در دره بقاع شرقی لبنان و همچنین در 6نقطه در جنوب انجام داده است. وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در حملات رژیم صهیونیستی به بقاع در 140کیلومتری مرز اسرائیل حداقل چهار نفر زخمی شدند. این گزارش تاکید کرد که سه تن از قربانیان در منطقه هرمل کودک بودند. در همین حال، حزب‌الله مسوولیت دست‌کم 12حمله به اهداف نظامی اسرائیل در روز شنبه را بر عهده گرفت؛ از جمله مواضع توپخانه در سایت زوره و انبارهای تسلیحاتی و اضطراری در یفتاح الفلیت، در شمال غربی دریاچه طبریه.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان