عدم رعایت حریم زمین برخی رشته‌های ورزشی در دهکده المپیک کرمانشاه

رئیس هیات اتومبیل رانی و موتورسواری استان کرمانشاه گفت: با زحمات و مشقت های فراوان توانستیم پیست آفرود را طراحی و احداث کنیم، اما وقتی به مجموعه دهکده مراجعه کردیم مشاهده کردیم که در قالب واگذاری به بخش خصوصی بخش قابل توجهی از آن واگذار شده و برای احداث پیست اسب سواری کاملا از بین رفته و تغییر شکل داده است.

عدم رعایت حریم زمین برخی رشته‌های ورزشی در دهکده المپیک کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، کلنگ احداث پیست اسب دوانی دهکده المپیک کرمانشاه به مساحت 20 هکتار با حضور استاندار کرمانشاه، بر زمین زده شد و مقرر شد با کمک بخش خصوصی، این پیست به زودی آماده و تجهیز شود.

در حاشیه این مراسم، محمد جواد کرانی رئیس هیات اتومبیل رانی و موتورسواری استان کرمانشاه با انتقاد از این بخشش گفت: توسعه زیرساخت های ورزشی امری بسیار مفید و البته ارزشمند است، به شرطی که از املاک در اختیار دیگران این اتفاق صورت نگیرد و حریمی که برای هر رشته ورزشی ترسیم شود برای فعالیت آن باقی بماند.

وی افزود: در این قرارداد که ظاهرا با فشار افراد مختلف خارج از حیطه ورزش رخ داده است، بخش اعظم پیست آفرود ما نیز به مجموعه سوارکاری الحاق شده و عملا پیست آفرود ما کاملا از بین رفته است.

رئیس هیات اتومبیل رانی و موتورسواری استان کرمانشاه تصریح کرد: با زحمات و مشقت های فراوان توانستیم این پیست را طراحی و احداث کنیم، اما وقتی به مجموعه دهکده مراجعه کردیم مشاهده کردیم که در قالب واگذاری به بخش خصوصی بخش قابل توجهی از آن واگذار شده و برای احداث پیست اسب سواری کاملا از بین رفته و تغییر شکل داده است.

رئیس هیات اتومبیل رانی و موتورسواری با اشاره به میزبانی مسابقات کشوری در سال گذشته در این پیست گفت: این پیست با حضور مسئولین مربوطه از فدراسیون به شکل بسیار استانداردی طراحی شده و با هزینه قابل توجه اجرا شده است، اما هم اکنون با فشار افراد مخلتف که گویا از داخل بدنه ورزش نیز نبودند، به هیات سوارکاری واگذار شده و کاملا از بین رفته است.

کرانی اضافه کرد: بر اساس اطلاعات ما، مجموعه دهکده المپیک، مساحت بسیار زیادی دارد و به راحتی می توانستند با یک مکان یابی مناسب و دقیق، با حفظ حریم سایر رشته های ورزشی، زمینه فعالیت اسب سواری را در کنار اتومبیل رانی مهیا کنند، اما با این شکل فعلی، زمینه اختلاف بین هیات ها پایه ریزی شده است.

وی با احترام به ورزش سوارکاری گفت: ما برای تمام رشته های ورزشی احترام قائل هستیم و از توسعه زیرساخت های ورزشی بسیار خوشحال و خرسندیم، اما اینکه برای توسعه یک رشته ورزشی پا بر روی حریم رشته دیگر گذاشته و موجب خسارت و تخریب زیرساخت های سایر رشته های ورزشی شود، اصلا منطقی و درست نیست.

محمد جواد کرانی با تقاضا از مسئولین اداره ورزش و جوانان و مدیریت کلان استان عنوان کرد: با توجه به مساحت قابل توجه دهکده المپیک  مجموعه پیست اسب دوانی را به شکلی جانمایی کنید که پیست آفرود ما از بین نرود.

وی در پایان گفت: در ادوار گذشته کرمانشاه قهرمان آفرود کشور بوده است و از آنجا که آفرود سواران این استان همیشه در تمام اتفاقات طبیعی کمک حال مردم بوده اند، حق آنان نیست که الان تنها پیست استاندارد آنها از بین برود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان