بروزرسانی IOS۱۸ منتشر شد/ نگاهی به ۸ ویژگی جذاب!

کاربران آیفون XR و XS به بعد می‌توانند این آپدیت را نصب کنند.

بروزرسانی IOS18 منتشر شد/ نگاهی به 8 ویژگی جذاب!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، پس از بیش از سه ماه آزمایش بتا، نسخه نهایی iOS 18 سرانجام امروز دوشنبه 16 سپتامبر (26 شهریور 1403) به‌طور گسترده برای عموم منتشر شد. این به‌روزرسانی از دقایقی پیش برای نصب در دسترس کاربران قرار گرفته است. سیستم عامل iOS 18 برای آیفون XR و XS و دستگاه‌های جدیدتر قابل نصب است.

به گزارش مک‌رومرز، اگر آپدیت iOS 18 به‌دست شما رسیده باشد، با رفتن به قسمت General → Software Update در گوشی خود می‌توانید به‌راحتی این آپدیت را دریافت کنید. در ادامه 8 ویژگی کلیدی iOS 18 را معرفی کرده‌ایم که با این به‌روزرسانی در دسترس شما قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید که ویژگی‌های Apple Intelligence تا iOS 18.1 و نسخه‌های بعد از آن ارائه نمی‌شود.

صفحه اصلی قابل شخصی‌سازی

سیستم‌عامل iOS 18 به شما امکان می‌دهد آیکون‌های برنامه‌ها را در هر نقطه از صفحه اصلی قرار دهید. همچنین گزینه‌های سفارشی‌سازی جدید «تاریک» و «رنگی» برای رنگ‌آمیزی مجدد آیکون برنامه‌ها وجود دارد. علاوه‌براین می‌توانید آیکون برنامه‌ها را طوری تنظیم کنید که بزرگ‌تر به نظر برسند و نوشته‌ای زیر آن‌ها وجود نداشته باشد.

بروزرسانی IOS18 منتشر شد/ نگاهی به 8 ویژگی جذاب!

طراحی مجدد کنترل سنتر

کنترل سنتر در iOS 18 بازطراحی شده است. مانند صفحه اصلی، این بخش اکنون بیشتر از قبل قابل تنظیم است و به شما امکان می‌دهد آیتم‌ها را در چندین صفحه قرار دهید. همچنین به‌راحتی می‌توانید کنترل‌های بیشتری را به این پنل اضافه کنید.

بروزرسانی IOS18 منتشر شد/ نگاهی به 8 ویژگی جذاب!

بهبود iMessage

iMessage طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های جدید را در iOS 18 دریافت می‌کند، ازجمله توانایی استفاده از همه شکلک‌ها به‌عنوان واکنش Tapback، جلوه‌های متنی مانند «Shake» و «Explode»، گزینه‌های قالب‌بندی مانند پررنگ (Bold) و زیرخط (Underline)، و امکان زمان‌بندی پیام‌ها برای ارسال. همچنین برنامه Messages حالا از استاندارد RCS برای پیام‌رسانی بهتر با دستگاه‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند.

بروزرسانی IOS18 منتشر شد/ نگاهی به 8 ویژگی جذاب!

بازطراحی برنامه Photos در iOS 18

اپل می‌گوید با حذف تب‌ها، اپلیکیشن Photos بزرگ‌ترین بازطراحی خود را در iOS 18 دریافت کرده است. تغییرات این برنامه بحث‌برانگیز بوده و باعث شده که اپل در طول دوره آزمایش بتا، دستکاری‌های زیادی را در طراحی این اپلیکیشن انجام دهد.

بروزرسانی IOS18 منتشر شد/ نگاهی به 8 ویژگی جذاب!

قفل‌کردن برنامه‌ها با Face ID ،Touch ID یا رمز عبور

iOS 18 توانایی قفل‌کردن تمام برنامه‌ها از طریق Face ID ،Touch ID یا رمز عبور برای حفظ حریم خصوصی و امنیت را ارائه می‌کند. علاوه‌براین، اکنون می‌توانید یک برنامه را مخفی کنید و آن را به پوشه برنامه‌های مخفی که قفل است، بفرستید.

بروزرسانی IOS18 منتشر شد/ نگاهی به 8 ویژگی جذاب!

برنامه Passwords

سیستم‌عامل iOS 18 شامل یک برنامه رمز عبور کاملاً جدید است که بسیاری از ویژگی‌هایی را که قبلاً از طریق iCloud Keychain در دسترس بودند، نشان می‌دهد. این برنامه مدیریت رمزهای عبور، کدهای احراز هویت دومرحله‌ای و موارد دیگر را آسان‌تر می‌کند.

بروزرسانی IOS18 منتشر شد/ نگاهی به 8 ویژگی جذاب!

قابلیت Distraction Control

ویژگی جدید Distraction Control که در Safari تعبیه شده است، می‌تواند برای پنهان‌کردن برخی از عناصر وب‌سایت‌ها، مانند فرم‌های ثبت‌نام در خبرنامه و درخواست‌های مجوز کوکی استفاده شود. بااین‌حال، اپل می‌گوید که این ویژگی برای مسدودکردن تبلیغات طراحی نشده است. اگر یک بنر تبلیغاتی را با این ابزار مخفی کنید، هنگامی که محتوای آگهی دوباره بارگذاری شود، تبلیغ مجدداً قابل مشاهده خواهد بود.

بروزرسانی IOS18 منتشر شد/ نگاهی به 8 ویژگی جذاب!

حالت بازی در سیستم‌عامل iOS 18

حالت بازی یا Game Mode برای اولین‌بار در مک معرفی شد و اکنون در آیفون نیز در دسترس است. اپل می‌گوید حالت بازی «فعالیت پس‌زمینه را برای حفظ نرخ فریم بالا» در طول گیم‌پلی به حداقل می‌رساند، تأخیر صوتی را با AirPods به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد و پاسخ‌دهی کنترلرهای بی‌سیم را به‌طرزی باورنکردنی بالا می‌برد.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان