کادیلاک سلستیک، طراحی آمریکایی خودروی اشرافی

کادیلاک از طریق عرضه مدل‌های پرفورمنس بلک‌وینگ و مدل‌های الکتریکی دست‌ساز مثل سلستیک، سعی دارد تصویر برند خود را تغییر دهد؛ اما آیا کادیلاک سلستیک می‌تواند جایگزینی برای رولزرویس یا بنتلی باشد؟

کادیلاک سلستیک، طراحی آمریکایی خودروی اشرافی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پدال، آمریکایی‌هایی که معمولاً کادیلاک را با شاسی‌بلند اسکالید یا سدان‌های عظیم‌الجثهٔ شبیه کشتی‌های جاده‌ای می‌شناسند، ممکن است با دیدن این نام روی یک خودروی الکتریکی با فرم لیفت‌بک مانند که قیمتی مشابه بنتلی و رولزرویس دارد مشکل داشته باشند.

بااین‌حال، کادیلاک از طریق عرضهٔ مدل‌های پرفورمنس بلک‌وینگ و مدل‌های الکتریکی دست‌ساز مثل سلستیک، سعی دارد تصویر برند خود را تغییر دهد؛ اما آیا کادیلاک سلستیک می‌تواند جایگزینی برای رولزرویس یا بنتلی باشد؟ زمانی که سوار بر یک نمونهٔ آزمایشی نهایی پرچم‌دار کادیلاک شدیم، این فرصت را پیدا کردیم که پاسخ این سؤال را دریابیم.

عکس ؛ کادیلاک سلستیک، رقیب آمریکایی رولزرویس و بنتلی

اولین برداشت

با توجه به انتظاراتی که هرکسی از یک خودروی لوکس دارد، اولین برداشت از سلستیک می‌تواند متفاوت باشد. رولزرویس فانتوم به خاطر ارتفاع زیاد، بالاتر از دیگر خودروها قرار دارد ولی سلستیک خودرویی بسیار کشیده، کم‌ارتفاع و پهن است که باعث می‌شود به شکلی متفاوت از رقیب بریتانیایی چشمگیر به نظر برسد. همچنین نورپردازی منحصربه‌فرد جواهر مانند در بیرون خودرو نیز در شب بشدت هر بیننده‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد و درها با دکمه‌های مخفی باز می‌شوند.

عکس ؛ کادیلاک سلستیک، رقیب آمریکایی رولزرویس و بنتلی

حس و حال داخلی

کابین سلستیک حال و هوای بسیار مدرن و پیشرفته‌ای دارد. در اینجا همه‌چیز از تودوزی چرمی و دوخت‌های جالب گرفته تا کف‌پوش‌های زیبا و تریم چوبی، به شکلی ماهرانه ساخته شده است اما درحالی‌که بنتلی در فلاینگ اسپور از نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی چرخان استفاده کرده که می‌تواند صفحه‌ای چوبی یا ساعت آنالوگ را به نمایش درآورد و حسی کلاسیک به داخل خودرو ببخشد، کادیلاک از یک صفحه‌نمایش بزرگ OLED استفاده کرده که کل عرض داشبورد را پوشش داده است. برند لوکس جنرال موتورز همچنین سیستم صوتی AKG با 38 بلندگو را هم برای سدان پرچم‌دار خود در نظر گرفته است.

عکس ؛ کادیلاک سلستیک، رقیب آمریکایی رولزرویس و بنتلی

تجربه عقب

برای سرنشینان عقب نمایشگرهای اختصاصی در نظر گرفته شده که هرچند کوچک‌تر از استاندارد این روزهای صنعت خودروسازی هستند اما اندازهٔ معقول و متناسبی دارند. این نمایشگرها می‌توانند تمام استریم‌های محبوب را پخش کنند یا اطلاعاتی مثل سرعت، برد، راندمان و مصرف انرژی خودرو را به نمایش درآورند تا سرنشینان عقب بتوانند از دور خودرو را مدیریت کنند. از روی کنسول مرکزی که آن‌هم به یک نمایشگر کنترلی مجهز است، میزهای سینی مانند بیرون می‌آیند و سقف شیشه‌ای خودرو هم به چهار قسمت تقسیم شده که هرکدام به‌طور مجزا از قابلیت تیره یا روشن شدن الکتروکرومیک برخوردار هستند و پنج سطح مختلف برای هر سرنشین از بسیار روشن تا بسیار تیره را ارائه می‌کند. همچنین برای هرکدام از سرنشینان عقب یک شارژر بی‌سیم گوشی و پورت USB-C در نظر گرفته شده است. حتی برای جریان هوای سیستم تهویه هم سه گزینهٔ مختلف شامل پهلوبه‌پهلو، بالا به پایین و ترکیبی قابل انتخاب خواهد بود.

عکس ؛ کادیلاک سلستیک، رقیب آمریکایی رولزرویس و بنتلی

سواری

تجربه سواری ما با یکی از چندین نمونهٔ آزمایشی نهایی سلستیک بود که به هفتهٔ اتومبیل مونتری در کالیفرنیا منتقل می‌شدند. در طول این سفر، مهندسان کادیلاک یک هفته را صرف آزمایش‌های نهایی سلستیک طی کیلومترها پیمایش تا کالیفرنیا کردند. البته ما اجازهٔ رانندگی با خودرو را نداشتیم و صرفاً در صندلی‌های جلو و عقب نشستیم و رانندگی توسط مهندسان کادیلاک انجام می‌شد. البته برای برخی از مهمانان خاص، فرصت کوتاهی برای رانندگی فراهم شده بود. مسیرهای آزمایشی در طول این سفر چندان پردست‌انداز نبودند و سلستیک ما که از رینگ‌های 23 اینچی استفاده می‌کرد (رینگ‌های 22 اینچی هم ارائه می‌شود) کاملاً سواری آرامی داشت. البته بخش عمده‌ای از این موضوع به خاطر کمک‌فنرهای مغناطیسی جدید، آنتی‌رول بارهای فعال، مواد عایق صدا در داخل و لاستیک‌های اختصاصی میشلین پایلوت اسپرت EV است.

عکس ؛ کادیلاک سلستیک، رقیب آمریکایی رولزرویس و بنتلی

جمع‌بندی

در طول رانندگی تا مونتری، هیچ مشکلی بزرگی در سلستیک‌های آزمایشی بروز نکرد و صرفاً شاهد چند ایراد جزئی الکترونیکی بودیم. ظرفیت تولید حداقل یک سال این سدان مجلل آمریکایی به‌طور کامل فروخته شده و انتظار می‌رود اولین نمونه‌ها در سه‌ماههٔ پایانی امسال به خریداران تحویل داده شوند. اگر از روی تعداد سرهایی که به سمت سلستیک چرخیدند و گوشی‌های هوشمند و دوربین‌هایی که این خودرو را هدف عکس‌برداری قرار دادند قضاوت کنیم، کادیلاک سلستیک آمادهٔ ایجاد سروصدای بلندی در بخش فوق لوکس بازار است.

عکس ؛ کادیلاک سلستیک، رقیب آمریکایی رولزرویس و بنتلی

مشخصات فنی کادیلاک سلستیک

Cadillac Celestiq 2024
قوای محرکه الکتریکی دو موتوره
قدرت 600 اسب بخار
گشتاور 870 نیوتن متر
گیربکس تک سرعته
محور محرک چهارچرخ
فاصلهٔ محوری 3,307 میلی‌متر
طول 5,517 میلی‌متر
عرض 2,080 میلی‌متر
ارتفاع 1,453 میلی‌متر
وزن خالص 2720 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 4 نفر
شتاب صفر تا 96 4.5 ثانیه
برد 480 کیلومتر
قیمت پایه 340 هزار دلار

عکس ؛ کادیلاک سلستیک، رقیب آمریکایی رولزرویس و بنتلی

58323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان