رمز و راز ناکامی صهیونیست‌ها در رهگیری ارتباطات سنوار

«یحیی السنوار» رهبر ارشد حماس که به باور بسیاری در غزه سکونت دارد، هدف اصلی صهیونیست‌ها از آغاز جنگ غزه بوده، اما او با شیوه‌های ارتباطی ابداعی خود که یادگار دوران اسارت او در زندان‌های رژیم اشغالگر است، نزدیک به یک سال از تلاش‌های صهیونیست‌ها برای ترورش در امان مانده است.

رمز و راز ناکامی صهیونیست‌ها در رهگیری ارتباطات سنوار

به گزارش خرآنلاین از ایسنا، رسانه آمریکایی در مقاله‌ای به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ترور یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس اشاره کرده و نوشته است: شیوه‌های ارتباطی مخفیانه این رهبر ارشد حماس تلاش صهیونیست‌ها برای ترور او را ناکام گذاشته است.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، السنوار از راه‌هایی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند که به فناوری‌های قدیمی وابسته است و در دوران اسارت او در زندان‌های رژیم صهیونیستی به‌خوبی امتحان خود را پس داده است، امری که موجب ناتوانی صهیونیست‌ها در رهگیری ارتباطات و پیدا کردن موقعیت او شده است.

به گفته میانجی‌گران مذاکرات آتش‌بس غزه، السنوار از تماس‌های تلفنی، پیامک‌ها و دیگر راه‌های ارتباطات الکترونیک که موقعیت دیگر رهبران حماس را لو داده بود، اجتناب می‌کند. او در عوض از مجموعه‌ای از پیغام‌برها، رمزها و یادداشت‌های دست‌نویسی استفاده می‌کند که به او این امکان را داده تا از تونل‌های زیرزمینی حماس، عملیات‌های روی زمین را رهبری کند.

رژیم صهیونیستی السنوار را معمار عملیات طوفان الاقصی می‌داند، عملیاتی که در آن 1200 صهیونیست کشته شدند و صدها صهیونیست هم توسط حماس به اسارت گرفته شدند. سران رژیم اشغالگر از آغاز جنگ غزه سعی دارند السنوار را به شهادت برسانند تا یک پیروزی ملموس برای ارائه به رأی‌دهندگان اسرائیلی داشته باشند؛ اما السنوار از آغاز جنگ تا امروز در انظار عمومی ظاهر نشده و صهیونیست‌ها باور دارند که او در تونل‌های غزه زندگی می‌کند.

به گفته میانجی‌گران مذاکرات آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، السنوار پیام‌های خود را به‌صورت دست‌نویس به اعضای مورداعتماد خود در حماس تحویل می‌دهد. این پیام سپس میان زنجیره‌ای از پیغام‌برها دست‌به‌دست می‌شود.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، این پیام‌ها در اکثر مواقع باتوجه‌به گیرنده آن، شرایط جاری و برهه زمانی، رمزگذاری می‌شوند.

رمز و راز ناتوانی صهیونیست‌ها در رهگیری ارتباطات السنوار
نظامی صهیونیست در تونل حماس

در گزارش رسانه آمریکایی درباره مکاتبات السنوار و نمایندگان حماس و میانجی‌گران مذاکرات آتش‌بس آمده است: «این یک نظام (ارتباطی) است که السنوار و هم‌بندی‌هایش وقتی در زندان‌های اسرائیل در حصر بودند، آن را طراحی کرده‌اند.»

«مایکل میلشتین» نماینده سابق سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در امور فلسطین می‌گوید: «مطمئنم دلیل اصلی اینکه ارتش اسرائیل هنوز او را پیدا نکرده، همین (شیوه‌های ارتباطی) است.»

به گزارش رسانه آمریکایی، سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی پیچیده‌ترین ابزارهای جهان برای شنود مکالمات الکترونیک را در اختیار دارد، اما از آنجا که السنوار با شیوه‌های ابداعی و بدون استفاده از ابزارهای ارتباطی الکترونیک با نمایندگان خود مکاتبه می‌کند، صهیونیست‌ها هنوز با گذشت حدود یک سال از جنگ غزه، نتوانسته‌اند او را پیدا کنند.

وال‌استریت‌ژورنال با استناد به کتاب یک زندانی فلسطینی که بعدها به جاسوس رژیم صهیونیستی بدل شد، گزارش داد که السنوار و متحدانش در زندان‌های رژیم صهیونیستی نامه‌های دست‌نویس را در میان نان گذاشته و آن را گلوله می‌کردند، بعد از آن‌که نان خشک شد، آن‌ها نان را مانند یک توپ در میان سلول‌های زندان دست‌به‌دست کرده و می‌گفتند: «نامه از سوی مبارزان آزادی».

بر اساس این گزارش، السنوار چندین سال در حال طراحی جنگی با رژیم صهیونیستی بوده و بی‌شک برای دور زدن ابزارهای شنود صهیونیست‌ها، یک شیوه ارتباطی بدون وابستگی به ابزارهای الکترونیک تدوین کرده است.

در این گزارش آمده است: «این شیوه‌ها آن‌قدر کارآمد هستند که کسانی که به دنبال او هستند، مطمئن نیستند او در غزه باشد.»

علاوه بر این شیوه‌ها، صهیونیست‌ها باور دارند که حماس یک خط تلفن امن در تونل‌های غزه داره که با استفاده از آن مکالماتی غیر قابل شنود را برقرار می‌کند.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، السنوار در استفاده از این خط هم اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام می‌دهد، از جمله گفت‌وگو رمزی و معرفی خود به عنوان دیگر رزمندگان حماس.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان