آیین نمادین استانی جشن غنچه ها در کردستان برگزار شد/ ۲۵ هزار نوآموز کردستانی در ۸۰۰ کودکستان استان، بهار تعلیم و تربیت را جشن گرفتند

همزمان با سراسر کشور آیین نمادین استانی جشن غنچه ها در دبستان شاهد شهیده مردوخی ناحیه دو سنندج برگزار شد.

آیین نمادین استانی جشن غنچه ها در کردستان برگزار شد/ 25 هزار نوآموز کردستانی در 800 کودکستان استان، بهار تعلیم و تربیت را جشن گرفتند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، در این آیین، فرهاد کسنزانی رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته وحدت و آغاز سال تحصیلی عنوان کرد: انسان در طول زندگی با چالش های مختلفی همراه است که یکی از آن ها اضطراب جدایی از خانه در زمان ورود به دبستان است.

کسنزانی افزود: برای کاهش عوارض این اضطراب، پیش دبستانی ها بچه ها را برای ورود رسمی به دبستان آماده می کنند آن هم در محیطی بسیار عاطفی و پرنشاط که با همکاری اولیا و مربیان فراهم می گردد.

وی با بیان اینکه 25 هزار نو آموز در 800 کودکستان در سطح استان رسما فعالیت های خود را در مقطع پیش دبستانی شروع می کنند، گفت: تمام تلاش آموزش و پرورش، تحقق اسناد بالادستی در زمینه تربیت مطلوب کودک است.

رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان در پایان سخنان با اشاره به تفاوت های فردی کودکان، اظهار داشت: حفظ کرامت نوآموزان یکی از اولویت های مهم است که ما در مجموعه آموزش و پرورش و اولیا ارجمند در منازل باید آن را در نظر داشته و رعایت نمایند.

همچنین در ابتدای این مراسم، صلاح الدین مفیدی؛ مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج در سخنانی ضمن تبریک ماه ربیع الاول و آغاز هفته وحدت با اشاره به سیره مبارک پیامبر اسلام (ص) در تربیت فرزندان عنوان کرد: تعلیم و تربیت کودک یکی از اولویت های مهم دین مبین اسلام بوده است و در همین راستا نبی مکرم اسلام همواره موارد مهمی همچون نحوه تعلیم و تربیت فرزندان و انتخاب نام مناسب را مورد تاکید قرار داده اند.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: امروز ما در ناحیه 2 با  67 کودکستان، 105کلاس و 2300 نوآموز رسما فعالیت این حوزه از نظام تعلیم و تربیت را آغاز می کنیم و انتظار داریم در این مسیر مهم و پیچیده اولیاء گرانقدر نیز همراه و همگام ما باشند تا با یک گفتمان مشترک بتوانیم نوگل های باغ زندگی را به سرمنزل مقصود برسانیم.

در پایان این برنامه، زنگ آغاز تعلیم و تربیت نوآموزان به صدا درآمد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان