راه های رفع خشکی پلک و شناخت عوامل ایجاد کننده خشکی در پلک ها

برای بهبود و رفع خشکی پلک می توانید از روش های زیادی استفاده کنید و در این بخش تمامی این روش ها را برایتان مورد بررسی قرار می دهیم تا با این مورد بیش تر آشنا شوید.

راه های رفع خشکی پلک و شناخت عوامل ایجاد کننده خشکی در پلک ها

پوست پلک بسیار نازک می باشد و باید بدانید که این مورد کار بسیار خاصی را انجام می دهد و می تواند از بروز آسیب های شدید چشمی پیشگیری نماید. ضخامت این پوست حدودا 0.5 میلی متر می باشد و به دلیل نزدیکی به چشم ها دارای اهمیت بالایی است. در ادامه شما را با رفع خشکی پلک آشنا می کنیم و اطلاعاتی در این زمینه به شما عزیزان می دهیم.

 روش های درمان مشکلات پلک

با عوامل ایجاد کننده خشکی پلک آشنا شوید

عوامل بسیار زیادی هستند که می توانند بر روی خشک شدن چشم های شما تاثیر گذار باشند از این رو بهتر است این عوامل را بشناسید و در صورت بروز خشک شدن پوست بتوانید علت دقیقی برای ان را بیابید. از مهم ترین علت های خشک شدن پلک ها عوامل محیطی می باشد و باید بدانید که هوای خشک و سرد یکی از بد ترین شرایط برای پوست می باشد و می تواند باعث از بین رفتن رطوبت در پوست شده  و همچنین پوست شما را خشک و پوسته پوسته می کند.

درمان خشکی پلک

محرک ها و مواد حساسیت زا در مواد آرایشی مانند انواعی از سایه ها و خط چشم ها می تواند برای پوست پلک شما مضر بوده و منجر به ایجاد خشکی در این میان خواهد شد. از دیگر مواد حساسیت را در این زمینه می توان به گرد و خاک و شوره حیوانات خانگی اشاره کرد و این مورد می تواند باعث بروز واکنش های آلرژیکی شود. درماتیت های تماسی نیز از علت های بوجود آمدن خشکی در چشم ها می باشند و زمانی که پوست شما با مواد محرک تماس داشته باشد دچار التهاب و خشکی خواهد شد و باید بدانید که رایج ترین این محرک ها که ممکن است شما روزانه از آن ها استفاده کنید شامل صابون ها، پاک کننده های پوستی و عطر ها می باشد و حتی گاهی امکان دارد به مواد آرایشی مراقبت از پوست نیز حساسیت پیدا نمایید.

اگزمای پلک از دیگر مشکلاتی می باد که می تواند باعث خشک شدن پلک های شما شود و منجر به قرمزی و خارش های شدید شده و باید بدانید که این مورد یکی از بیماری های التهابی مزمن بوده و بیش تر آن تحت تاثیر ژنتیک خواهد بود. نداشتن بهداشت کافی و شرایط پزشکی خاص هم آخرین دلایلی هستند که شما می توانید با داشتن ان ها دچار خشک شدن پلک ها شده و در نهایت مشکلات دیگری ماند آبریزش چشم ها و سوزش ان ها را نیز تجربه نمایید.

روش های مناسب برای درمان خشکی پلک

درمان کردن این مورد در خانه راه های زیادی دارد و شما عزیزان می توانید از روش هایی که در ادامه برایتان بیان می شود انتخاب کرده و هر کدام را که دوست دارید برای درمان استفاده نمایید.

دوری از مواد محرک

ساده ترین راهی که با استفاده از آن می توانید به رفع خشکی پلک  بپردازید این است که از محرک ها و مواد آلرژن زا دوری نمایید. در واقع این مواد باعث تشدید خشکی پوست پلک می شود و شما تنها با دوری کردن از این موارد به راحتی می توانید از بروز مشکلات بد تر در این زمینه پیشگیری نمایید. این مواد محرک می تواند شامل انواعی از مواد آرایشی و صابون ها و پاک کننده ها باشد. باد سرد نیز می تواند یکی از مهم ترین این محرک ها باشد در این شرایط استفاده از عینک می تواند بسیار برایتان خوب باشد و سعی کنید برای محصولات آرایشی ان هایی را استفاده کنید که بدون عطر می باشند.

استفاده از مرطوب کننده ها

در این میان برای رفع خشکی پلک  می توانید از انواعی از مواد مرطوب کننده پوست استفاده کنید و این مورد را به یاد داشته باشید که این مرطوب کننده ها نباید دارای عطر باشد زیرا مجددا دچار خشکی پلک خواهید شد. رد واقع در حین خرید مرطوب کننده ها باید به دنبال برچسب هایی باشید که روی آن ها نوشته شده باشد برای پوست حساس مناسب می باشد در غیر این صورت احتمال این که به این مورد نیز حساسیت نشان دهید زیاد می باشد و سعی کنید انواعی از این مرطوب کننده ها را انتخاب نمایید که دارای موادی مانند سرامید ها و اسید هیالورونیک و یا گلیسیرین باشد.

استفاده از کمپرس سرد

شما می توانید برای درمان خشک شدن پلک های خودتان از کمپرس آب گرم استفاده نمایید و یک عدد دستمال و یا مقداری پنبه را با آب گرم خیس کرده و به مدت چندین دقیقه روی پلک های بسته تان قرار دهید و با این کار می توانید به نرم تر شدن پلک خودتان کمک کرده و. آبرسانی های لازم را به پلک بکنید و مانع از خشک ماندنش شوید. می توانید این کار را چندین بار در روز انجام دهید.

درمان خشکی پوست

پرهیز از خارش پوست

پوست خشک شده امکان دارد دچار خارش شود و این موضوع را به یاد داشته باشید که اگر می خواهید مانع از بروز خشکی های بد تر و یا زخم های شدید شوید نیاز است تا از خاراندن پوست خود اجتناب نمایید. خاراندن شما التهاب را در این بخش افزایش می دهد و شما دیر تر خوب خواهید شد از این رو این موضوع دارای اهمیت می باشد و برای درمان این مورد می توانید از انواعی از کمپرس های سرد استفاده کرده و برای چندین دقیقه این کمپرس ها را روی چشمان خود قرار داده و یا از انواعی از کرم های ضد خارش بدون نسخه برای چشم های خودتان از دارو خانه تهیه کرده و استفاده نمایید.

رفع خشکی پلک با رعایت کردن بهداشت

بهداشت پلک ها دارای اهمیت زیادی می باشد و باید بدانید که بعد از آرایش کردن و گذشتن چند ساعت باید پوست پلک های خودتان را تمیز کنید و هرگز شب را با چشم های دارای آرایش نگذرانید. برای شستن پوست پلک می توانید از انواعی از شامپو بچه های رقیق شده استفاده کنید و بعد از این که چشمان خودتان را شستید نباید با فشار دادن و یا مالش دادن پوست باعث تحریک بیش تر این بخش شده و خشکی را افزایش دهید.

افزایش رطوبت هوا

اگر در محلی زندگی می کنید که دارای آب و هوای خشک می باشد سعی کنید در ساعاتی که در خانه هستید هوای خانه را مرطوب نگه دارید و اگر نمی توانید این کار را انجام دهید می توانید از انواعی از مرطوب کننده ها برای پوست های حساس استفاده کنید و باید بدانید که این مورد برای رفع خشکی پلک  بسیار خوب خواهد بود و باعث می شود تا مشکلی در این زمینه ها برای شما همراهان عزیز ایجاد نشود.

استفاده از محصولات بدون عطر برای چشم ها

مراقبت کردن از پلک ها

برای رفع خشکی پلک  نیاز است تا از عوامل محیطی نیز پلک های خود را مراقبت کنید و این موضوع را در نظر بگیرید که چشم ها و پلک ها در برابر باد سرد و نور مستقیم خورشید و گرد و غبار بسیار ضعیف می باشد و بهتر است در این میان از عینک آفتابی با محافظ اشعه فرابنفش استفاده کنید و یا از کلاه های لبه دار نیز می توانید برای این مورد کمک بگیرید.

ایمن کردن وسایل آرایشی

برای رفع خشکی پلک  نیاز است تا وسایل آرایشی تان را ایمن کنید و در این زمینه نیاز است تا چند نکته را در نظر داشته باشید و این نکات عبارت اند از :

  •  اگر بتوانید از مواد آرایشی معدنی استفاده کنید بسیار بهتر خواهد بود و دارای مواد آلرژن دار بسیار کم تری از سایرین می باشد و بهتر است این موارد را در بازار جستجو کنید و برای درمان مشکل خود از این مورد کمک بگیرید. باید در نظر داشته باشید که این محصولات توسط پوست های حساس نیز به خوبی تحمل می شود و مشکلاتی در این زمینه ایجاد نخواهد شد.
  • از مواد آرایشی ضد حساسیت استفاده کنید و این کار را برای کاهش تحریک های پوست پلک انجام دهید تا التهابی که ناشی از خشکی آن می باشد از بین برود و معمولا محصولاتی که این چنینی می باشند برای پوست حساس بوده و بدون مواد حساسیت زا می باشد.
  • محصولات آرایشی بدون عطر بسیار خوب می باشند و یادتان باشد برای این که درگیر این مشکلات پلکی نشده و یا در طول درمان آن ها بهتر است از مواد آرایشی بدون عطر در این زمینه استفاده کنید.
  • آرایش پلک های خودتان را هر شب قبل از خواب پاک کنید و سعی کنید این کار را با موادی انجام دهید که برای پوست های حساس فرموله شده اند و مشکلات حساسیتی برایتان ایجاد نخواهند کرد. در واقع برای شستن پوست نباید از چنگ زدن و یا مالش دادن شدید استفاده کنید زیرا این کار ها باعث تشدید مشکلات پلکی می شود و بهتر است با یک پنبه و یا دستمال تمیز مواد آرایشی را از روی پوست خود پاک کنید.

بهبود خشکی پلک

قبل از این که محصولات آرایشی را بر روی پوست پلک خود امتحان کنید یک بار آن را روی بخش دیگری از پوست بدن مانند دست ها تست کنید. زیرا برخی از مواد آرایشی می تواند باعث بروز مشکلات شدید حساسیتی شده و در نهایت خشکی پوست و … را برایتان ایجاد می کند. اگر از آشنایی با روش های رفع خشکی پلک  رضایت داشتید در ادامه می توانید اطلاعاتی دیگر در مورد روتین مراقبت از پوست در باشگاه و تهیه ضد آفتاب خانگی بدست آورید و برای این کار کافی است تا از لینک های زیر استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان