استقلال و پرسپولیس؛ دو روی سکه

استقلال در اولین بازی لیگ نخبگان ۳-۰ الغرافه را شکست داد و پرسپولیس با یک گل مغلوب الاهلی شد.

استقلال و پرسپولیس؛ دو روی سکه

ایمان گودرزی؛ روز نخست از رقابت‌های فوتبال لیگ نخبگان آسیا 25-2024 شب گذشته با برگزاری چهار مسابقه آغاز شد.

استقلال که بیشتر از هزار روز در مسابقات آسیایی به میدان نرفته بود، بازگشت پرشکوهی به عرصه قاره‌ای داشت و به لطف برتری 3 بر صفر مقابل الغرافه، با سه امتیاز و تفاضل گل 3+ در صدر جدول این مسابقات ایستاد. پرسپولیس هم که در عربستان برابر الاهلی شکست خورد، بدون امتیاز و تفاضل گل 1- در جایگاه یازدهم ایستاد.

در دو دیدار پایانی هفته اول لیگ نخبگان فردا (سه شنبه) پاختاکور ازبکستان به مصاف الوصل امارات می‌رود و الریان امارات پذیرای الهلال عربستان خواهد بود.

استقلال هم مالک زمین، هم برنده

آبی‌ها در بازی مقابل الغرافه هم بیشتر از رقیب خود صاحب توپ و میدان بودند و هم بیشتر از رقیب، اقدام به شوتزنی به سمت دروازه حریف کردند. استقلال 20 بار دروازه الغرافه را هدف گرفت که تنها چهار توپ در چارچوب دروازه رقیب بود.

استقلال و پرسپولیس؛ دو روی سکه

*مهرداد محمدی با وجود 13 دقیقه بازی آمار بسیار خوبی از خودش به جای گذاشت. این بازیکن 13 لمس توپ داشت که با 1 پاس گل و سه شوت به سمت چارچوب داشت. محمدی با وجود دقایق کمی که بازی کرد با نمره 7.2 بازیکن موثر استقلالی ها به حساب بود.

استقلال و پرسپولیس؛ دو روی سکه

*از نظر پراکندگی توپ در زمین بازی 45 درصت توپ در میانه زمین، 22درصد در نیمه استقلال و 33 درصد در نیمه الغرافه بود. شاگردان نکونام در این بازی به از سمت چپ و راست موقعیت سازی می کردند و در سمت مقابل الغرافه بیشترین حملاتش را از سمت چپ صورت داد.

استقلال و پرسپولیس؛ دو روی سکه

پرسپولیس بازنده‌ی سربلند

شروع لیگ نخبگان آسیا برای تیم پرسپولیس ایران موفقیت‌آمیز نبود و شاگردان خوان کارلوس گاریدو با نتیجه یک بر صفر مغلوب الاهلی عربستان شدند. با وجود ثبت این شکست در کارنامه پرسپولیس، نماینده ایران در بخش‌های مختلف آماری شامل پاس میان بازیکنان، درصد مالکیت توپ و شوتزنی به سمت دروازه برتر از میزبان بود. در این بازی پرسپولیسی‌ها 14 شوت به سمت دروازه الاهلی زدند که 5 شوت در چارچوب بود و در مقابل الاهلی 10 شوت زد که 4 ضربه در چارچوب پرسپولیس بود. اما اگر بخواهیم از نظر موقعیت خطرناک دو تیم را مقایسه کنیم الاهلی با 4 موقعیت خطرناک در مقابل 2 موقعیت خطرناک پرسپولیسی‌ها عملکرد بهتری داشتند.

استقلال و پرسپولیس؛ دو روی سکه

*چهره برتر الاهلی بدون شکل روجر ایبانز برزیلی بود. این مدافع سرسخت موفق شد مقابل پرسپولیس آمار 8 بازپسگیری توپ، 7 قطع توپ را ثبت کند و از 8 دوئلی که با آن روبرو شد 5 دوئل را با پیروزی پشت سر بگذارد.

استقلال و پرسپولیس؛ دو روی سکه

*از نظر مالکیت توپ همه چیز به نفع پرسپولیسی‌ها بود و توپ 37 درصد در زمین الاهلی، 39 درصد در میانه میدان و 24 درصد در زمین پرسپولیس به گردش درآمد. در حالی که الاهلی سعی می کرد از تمام نقاط زمین برای حمله استفاده کنند، بازیکنان سمت چپ پرسپولیس روز پرکاری را داشتند و بیشتر حملات این تیم از جناح چپ به سمت دروازه الاهلی روانه شد.

استقلال و پرسپولیس؛ دو روی سکه

*جدول لیگ نخبگان تا پایان روز اول

عکس ؛ استقلال صدرنشین لیگ نخبگان

دیدارهای باقی مانده از هفته اول لیگ نخبگان آسیا امروز برگزار خواهد شد.

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان