اتمام بهسازی چشمه دره بید شهرستان کیار

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری از اتمام بهسازی چشمه دره بید خبر داد.

اتمام بهسازی چشمه دره بید شهرستان کیار

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، مهندس محمد کریمی گفت: این چشمه به علت تغییرات سطح تراوش دچار کاهش آبدهی شده بود که با ایجاد زهکش و چاهک جدید احیا و دبی آن افزوده شد.

 کریمی افزود: این طرح آبرسانی روستاهای دره بید، کلکله، سرروک و معدن در شهرستان کیار را تامین آب می نماید که در سالیان گذشته مشکل کمبود آب شرب داشتند.

وی با اشاره به رفع کمبود آب روستاهای این مجتمع، اظهار داشت: این طرح با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال انجام شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح، جمعیتی افزون بر 2500 نفر در روستاهای این منطقه از نعمت آب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با انجام این عملیات دبی چشمه مذکور به حدود 100 لیتر در ثانیه افزایش یافته است.

کریمی عنوان کرد: اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاها همانند طرح‌های آبرسانی به شهرهای مختلف در اولویت‌ کاری شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح‌های آب و فاضلاب در همه شهرهای این شهرستان و  روستاهای دورک، پوراز، جغدان، مجتمع 4 روستایی دره بید _ معدن و... شهرستان کیار در حال اجرا بوده که انشالله تعدادی از این طرح‌ها طی سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسند و مردم از مزایای آنها منتفع می گردند همانگونه که طرح‌های آبرسانی به روستاهای ده‌ کهنه سررک و کهن دژ به بهره برداری رسیده اند.

گفتنی است، مجتمع دره بید _ معدن با چهار روستا و جمعیتی افزون بر 2 هزار پانصد نفر و بیش از 600 خانوار آخرین روستاهای دهستان مشایخ از بخش ناغان شهرستان کیار است که در همسایگی روستاهای بخش ارمند شهرستان خانمیرزا واقع است و در فاصله 145 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارند.

46
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان