معاون تبلیغ حوزه خبر داد:

آموزش تفسیر ۱۵ جزء قرآن در ۱۱۰ مدرسه سفیران هدایت

گروه حوزه‌های علمیه: معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه از آموزش تفسیر ۱۵ جزء قرآن کریم در ۱۱۰ مدرسه سفیران هدایت در سراسر کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نبوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: مدارس سفیران هدایت در سراسر کشور فعالیت دارند و تعداد آن‌ها به 110 عدد رسیده است و در تمامی آن‌ها 15 جزء قرآن کریم تفسیر می‌شود.

فراگیری تفسیر کل قرآن در مدارس سفیران

وی با بیان اینکه تفسیر 15 جزء مربوط به سطح دو است تصریح کرد: کسانی که به سطح سه راه یابند 15 جزء بقیه را نیز فرا می گیرند و فارغ‌التحصیل سطح سه سفیران در پایان تحصیل، حداقل یک بار آموزش تفسیر فراگرفته است.

نبوی ادامه داد: آموزش تفسیر علاوه بر کتاب‌هایی است که یک طلبه درباره مناهج تفسیری و علوم قرآنی فرا می‌گیرد.

معاون تبلیغ حوزه این اهتمام را نشانه جدی گرفتن مبحث قرآن در حوزه دانست و افزود: یکی دیگر از طرح‌های قرآنی معاونت تبلیغ در زمینه قرآنی، پرداختن به گسترش فرهنگ قرآنی در طرح هجرت است که براساس آن هزار مبلغ تربیت شده‌اند.

هر مبلغ؛ یک دارالقرآن

وی تاکید کرد: در این طرح هر مبلغ موظف به راه‌اندازی و ایجاد یک دارالقرآن در منطقه و محله و شهر خود خواهد بود.

نبوی عنوان کرد: این طرح از سال قبل شروع شده است که البته به صورت مختصر پیشرفت داشته ولی از سال جاری به نحو جدی‌تر دنبال می‌شود.

معاون تبلیغ حوزه با بیان اینکه وهابیت و القاعده از تاویل برخی آیات قرآن سوء استفاده کرده و مدعی ایمان‌مداری هستند تصریح کرد: این افراد و گروه‌ها به نام دین جنایت می‌کنند و سعی کرده‌اند تا از این طریق در افکار عمومی برای خود وجاهتی ایجاد کنند از این رو آشنایی مبلغان ما با قرآن و ارایه پاسخ مناسب به آن‌ها از این طریق می‌تواند کمک شایانی در مفتضح کردن ایده‌های آنان داشته باشد.

فعالیت مجازی معاونت تبلیغ

نبوی فعالیت تبلیغی در عرصه مجازی را یکی از گستره‌های فعالیت معاونت تبلیغ برشمرد و اظهار کرد: چند سایت در این خصوص ایجاد شده است که ذی طوی از جمله فعال‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود و در برخی جشنواره‌ها نیز رتبه کسب کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر