کمپانی معروف و تازه تاسیس "جیمی چو" که از تولیدکنندگان کفش‌های لوکس برای بانوان است، از سال 1996 در لندن فعالیت خود را آغاز کرد. طراح و صاحب این کمپانی جیمی‌چو است که کفش‌های لوکس و مجلسی او قابل تقدیرند. در این مطلب بیوگرافی مختصری از او ارائه می‌دهیم.

جیمی در سال 1948 در شهر پنانگ مالزی در یک خانواده کفش فروش به دنیا آمد. هنگامی که تنها یازده‌ سال داشت، با کمک و راهنمایی های پدرش، کفش درست کرد. در نوجوانی برای ادامه تحصیل به لندن رفت و در سال 1983در دانشکده فنی هاکنی که امروزه قسمتی از کالج مد لندن است، به تحصیل مشغول شد.

جیمی چو

جیمی برای تامین هزینه‌های تحصیل، در یک تولیدی کفش به صورت نیمه‌وقت کار می‌کرد و در سال 1986 پس از فارغ‌التحصیلی، در یک فروشگاه لباس در هاکنی به کار و طراحی کفش پرداخت؛ طولی نکشید که کفش‌های طراحی شده توسط او، شناخته‌ و زبانزد مردم شد. در سال 1988 در مجله مد ووگ، هشت صفحه را به خود اختصاص داد و با حمایت پرنسس دایانا از طرح‌های او، به جایگاه بالایی در دنیای طراحی کفش رسید.

جیمی چو

جیمی چو در سال 1996 با همکاری تامارا ملون(سردبیر وقت بخش زینت‌آلات مجله ووگ) کمپانی جیمی چو را راه‌اندازی کرد. وی از سال 2001 تمرکز عمده خود را صرف طراحی کفش‌هایی تحت همین نام کرد. تامارا ملون هم در حوزه طراحی کیف دستی بانوان فعالیت داشت.جیمی چو در لندن زندگی می‌کند و در حال حاضر در یک پروژه راه‌اندازی خط تولید کفش در مالزی سرگرم است.

کفش جیمی چو