رسانه عبری: اسرائیل به سوی فاجعه پیش می‌رود

روزنامه معاریو در گزارشی در این رابطه اعلام کرد تصور نمی‌شود از حمله به رفح هم نتیجه خاصی به دست‌‌اید، احساس کلی و عمومی آن است که همه چیز در حال فروپاشی است.

یک رسانه عبری زبان در چند گزارش خود از اوضاع وخیمی که این رژیم در جبهه‌های غزه و لبنان دچار آن شده پرده برداشت و به صهیونیست‌ها هشدار داد باید منتظر یک فاجعه باشند.

به گزارش تسنیم، روزنامه معاریو در گزارشی در این رابطه اعلام کرد تصور نمی‌شود از حمله به رفح هم نتیجه خاصی به دست‌‌اید، احساس کلی و عمومی آن است که همه چیز در حال فروپاشی است.

این رسانه عبری زبان اعتراف کرد: اسرائیل تلفات شدیدی را در عملیات 7 اکتبر (طوفان الاقصی) متحمل شده است و حماس توانست در آن روز حداقل برای 24 ساعت کنترل شهرک‌ها و پایگاه‌های اسرائیلی را در اختیار داشته باشد، امری که از سال 1948 (تاسیس رژیم صهیونیستی) بی سابقه بوده است.

در ادامه این یادداشت آمده است، خطر تنها از غزه سرچشمه نمی‌گیرد، بلکه نگرانی از شعله ور شدن انتفاضه سوم در کرانه باختری هم وجود دارد، امری که نشان می‌دهد، بنیامین نتانیاهو نخواهد توانست چهره خود را به عنوان یک شخصیت قوی در تاریخ اسرائیل حفظ کند.

به اعتقاد معاریو، منطقه شمال هم مرز با لبنان نیز شرایط بهتری ندارد بلکه بر عکس روز به روز بر وخامت آن هم افزوده می‌شود، ارتش اسرائیل تا به امروز راه حلی برای مقابله با پهپادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، ندارد و در مقابل در صورت تهاجم به لبنان هم اسرائیل دچار فاجعه خواهد شد.

از دیدگاه این رسانه پر مخاطب اسرائیلی نیروهای نظامی چه کادر و چه احتیاط طی این مدت به شدت خسته و دچار فرسودگی شده‌اند، نه تنها مشکل در تامین نیروی انسانی برای جنگ است بلکه انبارهای تسلیحات هم نیمه پر هستند.

در بعد بین المللی هم جایگاه اسرائیل به شدت در حال سقوط است، ما از سوی بسیاری از کشورهای جهان مطرود و منفور شده‌ایم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان