علت پایین آمدن آمپر آب خودرو در حین حرکت چیست ؟

یکی از مشکلات رایجی که رانندگان با آن دست به گریبان می‌ شوند، پایین آمدن آمپر آب در حین حرکت یا در حالت سکون ماشین است. پایین آمدن آمپر اتفاق خوشایندی نیست و باید به آن رسیدگی شود تا برای راننده و سرنشینان ماشین سانحه‌ای ایجاد نکند.

برای این که موتور ماشین داغ نکند، از مخلوط آب و روغن در خودرو استفاده می‌شود. آب نقش اصلی خنک‌ کننده را دارد بنابراین باید حواس رانندگان به سطح آن و دمایش باشد. اگر دمای موتور بالا برود، ترموستات و فن روشن می‌شوند تا از دمای موتور بکاهند.

دمای آب چگونه اندازه‌گیری می‌شود؟

به گزارش دلگرم، گیج‌هایی در خودرو قرار دارند که این کار را انجام می‌دهند. این گیج‌ها، با توجه به نوع خودرو، در جایگاه‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. برای اندازه‌گیری دمای آب در خودروها، امروزه فقط از گیج‌های آمپرسنج الکتریکی استفاده می‌شود اما در گذشته، در صنعت خودروسازی از گیج‌های مکانیکی استفاده میشد.

دلایل پایین آمدن آمپر آب

اگر آمپر پایین بیاید عملکرد خیلی از بخش‌های خودرو مختل شده و موتور جوش میاورد بنابراین باید این مشکل را جدی بدانید تا وسط بیراهه به مشکل نخورید. در صورت پایین آمدن آمپر آب این موارد را بررسی کنید:

  • وضعیت ترموستات
  • ECU ایسیو
  • گرمای بخاری

بررسی ترموستات برای پیدا کردن دلیل پایین آمدن آمپر

علت روشن شدن فن در دمای پایین می‌تواند به خرابی ترموستات مربوط باشد. پس اگر دیدید که فن رادیاتور بی دلیل کار می‌کند، آن را بررسی کنید. احتمالاً باید اقدام به تعویض آن نمایید. شاید هم رسوب در ترموستات جمع شده و برای همین به درستی کار نمی‌کند.

سوراخ روی ترموستات برای چیست؟

این سوراخ، مانند یک سوپاپ عمل می‌کند. اگر این سوراخ نباشد تعادلی بین فشار بخاری و رادیاتور ایجاد نمی‌شود.

ارتباط پایین آمدن آمپر آب با ایسیو

در خودروهای امروزی، ایسیو دمای موتور را در دست دارد. مشکل در ایسیو یک مشکل نرم‌افزاری است که خودتان نمی‌توانید به آن رسیدگی کنید و باید برای این کار از یک متخصص کمک بگیرید.

گرمای بخاری و ارتباط آن با پایین آمدن آمپر آب

باید ببینید که از بخاری هوای گرم خارج می‌شود یا نه. اگر هوای گرم از بخاری می‌آید، اما آمپر آب پایین است، دو دلیل می‌تواند داشته باشد.

یکی این‌که فشنگی آب خراب است و نمی‌تواند دمای درست را بهتان نشان بدهد، دیگر این که جریان گردش آب بسته شده است. اینطوری آب بین موتور و رادیاتور گردش پیدا نمی‌کند.

با این که مورد اول هم خطرناک است و به شما اطلاعات غلط می‌دهد، اما دومی خطر بیشتری را به همراه دارد و می‌تواند علت بالا رفتن حرارت ماشین باشد. اگر آب نمی‌تواند به خوبی در مسیر همیشگی‌اش بچرخد، می‌تواند به علل مختلفی بستگی داشته باشد. مثلاً خرابی واتر پمپ، یا جرم‌گرفتگی مسیر. همچنین اگر هوا به آب خودرو وارد شده باشد هم این مشکل می‌تواند پیش بیاید.

اگر چنین وضعی را شاهد بود بلافاصله به تعمیرکار رجوع کنید وگرنه موتور آسیب می‌بیند و خسارات بیشتری را متحمل می‌شوید.

6 علت بالا رفتن آمپر آب خودرو در زمستان و راهکارهایی برای رفع آن

علت بالا رفتن آمپر آب در زمستان : افزایش دمای آب اتومبیل بیشتر از مقدار ماکسیمم باعث خروج دود از کاپوت ماشین می‌شود، در این حالت آمپر ماشین بالا رفته…

علت پایین آمدن آمپر آب در حین حرکت خودرو

در حین رانندگی، ممکن است آمپر خودروتان پایین بیاید. این کار نشان دهنده نقص در آمپر ماشین است چون با توجه به فعال بودن موتور، باید دما افزایش پیدا کند. اگر چنین وضعی پیش آمد سنسور دمای آب را چک کنید. سنسوری که باید چک کنید سنسور قهوه‌ای است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان