حماس : به موضع واضح اسرائیل درباره قبول آتش بس نیاز داریم

حماس همچنین خواهان آتش بس در مرحله اول است و مخالفت رژیم صهیونیستی با اسامی اسرایی را که حماس خواهان آزادی آنها است، رد می‌کند.

یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد این جنبش به موضع واضحی از سوی رژیم صهیونیستی درباره قبول آتش‌بس نیاز دارد.
 
به گزارش ایسنا، «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس گفت: ما به موضع واضحی از سوی اسرائیل درباره قبول آتش‌بس و عقب نشینی کامل از غزه، اجازه دادن به فلسطینی‌ها برای مشخص کردن آینده و سرنوشت خود، بازسازی و لغو محاصره نیاز داریم و در آن صورت آماده صحبت درباره یک معامله عادلانه برای تبادل اسرا هستیم.
 
وی در مصاحبه با سی ان ان آمریکا گفت: ما یا هیچ کس دیگری هیچ ایده‌ای درباره تعداد اسرای زنده اسرائیلی نداریم. هرگونه توافقی برای آزادی آنها باید شامل ضمانت‌هایی درباره توقف دائم جنگ و عقب نشینی کامل نیروهای رژیم صهیونیستی از غزه باشد. رژیم اشغالگر باید از غزه عقب‌نشینی کند و بگذارد فلسطینی‌ها خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند.
 
حمدان افزود: پیشنهاد اخیری که مطرح شد و یک طرح اسرائیلی است و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار آن را اعلام کرد، خواسته‌های جنبش حماس برای پایان جنگ را برآورده نمی‌کند.
 
پیش از این میانجی‌های مصری و قطری اعلام کردند پاسخ حماس و گروه‌های فلسطینی دیگر را درباره پیشنهاد جو بایدن درباره آتش بس غزه دریافت کردند.
 
پنجشنبه منابع از اصلاحاتی که جنبش حماس در این پیشنهاد ایجاد کرده است، خبر دادند.
 
به گفته این منابع حماس خواهان آغاز بازسازی غزه در مرحله اول معامله تبادل اسرا است.
 
حماس همچنین خواهان آتش بس در مرحله اول است و مخالفت رژیم صهیونیستی با اسامی اسرایی را که حماس خواهان آزادی آنها است، رد می‌کند.
 
حماس همچنین خواهان عقب نشینی رژیم صهیونیستی از محور «نتزاریم» در روز سوم اجرای معامله است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان