تاثیر افسردگی دوران بارداری بر سلامت قلب زنان

یک تیم سوئدی از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم گزارش داد که افسردگی به اصطلاح "پری ناتال" با ۳۶ درصد بیشتر احتمال ابتلاء به بیماری قلبی در ۲۰ سال آینده مرتبط است.

تاثیر افسردگی دوران بارداری بر سلامت قلب زنان

تحقیقات جدید هشدار می دهد که افسردگی در دوران بارداری یا بعد از آن می تواند با افزایش خطر ابتلا به مشکلات قلبی در زنان در دهه های بعد مرتبط باشد.

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، یک تیم سوئدی به سرپرستی دکتر «اما برن» از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم گزارش داد که این افسردگی به اصطلاح "پری ناتال" با 36 درصد بیشتر احتمال ابتلاء به بیماری قلبی در 20 سال آینده مرتبط است.

او گفت که این یافته‌ها می‌تواند راه‌های جدیدی را برای محافظت از قلب زنان باز کند.

برن گفت: «ما می‌دانیم که افسردگی پری ناتال هم قابل پیشگیری و هم قابل درمان است و برای بسیاری از افراد این اولین دوره افسردگی است که تا به حال تجربه کرده اند.

 در این مطالعه، تیم تحقیق سوابق پزشکی بیش از 55500 زن سوئدی را که بین سال‌های 2001 تا 2014 مبتلا به افسردگی پری ناتال تشخیص داده شده بودند، بررسی کردند و آن‌ها را با گروه دیگری متشکل از 546000 زن سوئدی که در آن زمان زایمان کرده و افسردگی پری ناتال نداشتند، مقایسه کردند.
 
 آنها سلامت قلب زنان را تا سال 2020 پیگیری کردند.

هر گونه سابقه افسردگی در حوالی دوران بارداری با احتمال بیشتر بیماری قلبی بعدی مرتبط بود. این مطالعه نشان داد در حالی که 6.4 درصد از زنان با چنین سابقه‌ای تا سال 2020 دچار مشکلات قلبی شده بودند، در مورد تنها 3.7 درصد از زنانی که افسردگی پری ناتال نداشتند صادق بود.

ارتباط دقیق بین افسردگی پری ناتال و بیماری قلبی نامشخص است.

برن می‌گوید: «سال گذشته، در سال 2023، سازمان غذا و داروی ایالات متحده اولین درمان خوراکی افسردگی پس از زایمان را تأیید کرد و درمان را برای میلیون‌ها زن که از این بیماری رنج می‌برند بسیار در دسترس‌تر کرده است.»

بیشتربخوانید:

افسردگی قبل، حین و بعد از زایمان شوخی نیست

دوران بارداری را با شادی سپری کنید

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان