فرزانه فصیحی کیست؟/دختر باد به سمت مدال پاریس

دختر دونده ایرانی برای دومین بار در المپیک حضور خواهد داشت.

فرزانه فصیحی کیست؟/دختر باد به سمت مدال پاریس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فرزانه فصیحی (زادهٔ 13 دی 1371 اصفهان) دونده و عضو تیم ملی دو و میدانی زنان ایران است. او در سال 2016 مدال نقرهٔ بخش تیمیِ رشتهٔ دوی 4 در 400 متر امدادی در هفتمین دورهٔ مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا و در سال 2018 مدال برنز رشتهٔ دو 60 مترِ هشتمین دورهٔ مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا را به دست آورد. فصیحی رکورددار دو 60 متر زنان ایران و به «دختر باد» مشهور است.

وی در سال 2020 با کسب رکورد 7/29 ثانیه در مسابقه دوی 60 متر در بلگراد صربستان، با ثبت رکورد جدیدی در ایران و بهبود رکورد قبلی خود، و همچنین ثبت رکورد مورد نیاز ورودی برای مسابقات جهانی، به مسابقات جهانی دو و میدانی داخل سالن راه یافت.

با هماهنگی کمیته ملی المپیک ایران فرزانه فصیحی با استفاده از بند یونیورسالیتی، سهمیه المپیک 2020 در ماده 100 متر را دریافت کرد و راهی المپیک توکیو شد.

فدراسیون جهانی دوومیدانی 12 تیر رنکینگ نهایی خود را اعلام کرد که بر اساس رنکینگ اعلام شده فرزانه فصیحی موفق شد سهمیه حضور در بازیهای المپیک پاریس را به دست بیاورد و برای دومین بار مجوز شرکت در بازیهای المپیک را به دست بیاورد.

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان