طرز تهیه فته لبنانی لذیذ و خوش طعم

اگر می خواهید پیش غذایی خوشمزه و متفاوت را تجربه کنید فته لبناتی گزینه ای عالی می باشد. برای تهیه این پیش غذا نیاز به زمان زیادی ندارید و در وعده های شام هم قابل سرو است.

طرز تهیه فته لبنانی لذیذ و خوش طعم

فته لبانی یکی از ساده و متفاوت ترین پیش  غذاها می باشد. این پیش غذا را را می توان در وعده هایی مانند شام به عنوان پیش غذا و یا حتی به عنوان میان وعده ای اشتها آور استفاده کرد. دو تا از اصلی ترین مواد های لازم برای تهیه فته لبنانی نان، بادمجان و نخود می باشد. فته لبنانی جزء پر طرفدار ترین پیش غذاها در لبنان و مصر می باشد. طرز تهیه فته لبنانی در این مطلب قرار دارد.

از انواع پیش غذاهای متفاوت و لذیذ می توان به کیک برنجی کره ای و گرونولا اشاره کرد. ابن میان وعده را می توان به عنوان پیش غذایی متفاوت، ساده و شیک استفاده کرد. با کلیک بر روی این دو لینک قرار گرفته شده می توانید دسترسی ساده به روش تهیه میان وعده ها داشته باشید. حالا می رویم سراغ فته لبنانی، این پیش غذا دارای سس مخصوص می باشد اما شما به دلخواه می توانید علاوه بر این سس مخصوص از سس های دیگری مانند دیپ سبزیجات استفاده کنید.

فته لبنانی خوشمزه

مواد لازم فته لبنانی

  • سیر 3 حبه
  • پیاز 1 عدد
  • بادمجان 2 عدد
  • سیب زمینی 2 عدد
  • نان پیتا 1.5 لیوان
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • زردچوبه به مقدار لازم

مواد لازم سس مخصوص

  • ماست 1 لیوان
  • آب لیمو 1 قاشق غذا خوری
  • ارده 2 قاشق غذا خوری
  • جعفری خرد شده 1/2 لیوان
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

فته لبنانی خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه فته لبانی خوشمزه و پرطرفدار

ابتدا برای تهیه فته لبنانی خوشمزه باید سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد نمایید. حالا تابه ای مناسب را به همراه مقداری روغن بر روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس سیب زمینی را به روغن اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید.

زمانی که سیب زمینی ها سرخ شد به سیب زمینی ادویه ها از جمله نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا بوی ادویه ها بلند شود. پس از این که مطمئن شدید سیب زمینی ها کامل پخته شدند از تابه خارج کنید و در ظرفی بریزید.

طرز تهیه فته لبنانی خوشمزه

 

حالا باید به سراغ بادمجان ها بروید. برای این منظور بادمجان ها را بشویید و پوست کنید. بادمجان را به صورت نگینی خرد کنید و در آب قرار دهید تا تلخی گرفته شود. تابه ای را با مقداری روغن بر روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. بادمجان را آبکش کنید.

بادمجان را در تابه سرخ کنید و پس از سرخ شدن بادمجان را از تابه خارج کنید و در ظرفی دیگر بریزید. پیاز را پوست بگیرید و به تابه اضافه کنید تا تفت داده بشوند. سیر را له نمایید و به تابه حاوی پیاز اضافه کنید و تفت دهید. حالا نمک، فلفل و زردچوبه را هم بی افزایید.

بادمجان و سیب زمینی سرخ شده را هم به تابه اضافه کنید و هم بزنید. در تابه ای دیگر نان پیتا ها را مثلثی برش بزنید و با کمی روغن سرخ کنید. حالا باید به سراغ تهیه سس مخصوص بروید. برای این منظور در کاسه ای ماست و تمامی مواد سس را بریزید و مخلوط کنید.

فته لبنانی همراه با سس مخصوص

برای سرو مخلوط سیب زمینی و بادمجان را در ظرف مورد نظر بریزید. سپس مقداری سس بر روی مواد بریزید و در نهایت نان های پیتا را به دلخواه بر روی فته لبنانی بچینید. به دلخواه می توانید از سس های دیگر استفاده کنید. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان