آذربایجان‌غربی جایگاه برجسته‌ای در میراث فرهنگی دارد ولی باید عقب‌ماندگی‌هایش را جبران کنیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: آذربایجان‌غربی جایگاه برجسته‌ای در میراث فرهنگی دارد ولی باید عقب‌ماندگی‌هایش را جبران کنیم.

آذربایجان‌غربی جایگاه برجسته‌ای در میراث فرهنگی دارد ولی باید عقب‌ماندگی‌هایش را جبران کنیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، عزت‌الله ضرغامی در آخرین برنامه سفر یک روزه به شهر ارومیه گفت: امروز در سفر یک روزه به استان آذربایجان‌غربی که درتکمیل سفرهای قبلی به این استان بود، از ابنیه تاریخی و ظرفیت‌ها گردشگری مرکز این استان بازدید و بصورت همزمان 41 پروژه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را با اعتبار 3900 میلیارد ریال بصورت ویدئوکنفرانس افتتاح کردیم.

وی افزود: استان آذربایجان‌غربی در حوزه میراث جایگاه برجسته دارد بطوریکه 5 اثر جهانی از این استان ثبت شده و این اتفاق شاخص مهمی در جذب گردشگر دارد ضمن اینکه بویژه شهر ارومیه با داشتن ظرفیت‌های گردشگری و طبیعت بکر، ارزش‌های گردشگری بالایی دارد.

وی ادامه داد: استان آذربایجان‌غربی همچنین صنایع دستی فوق العاده‌ای دارد و علی‌رغم آنکه پیش از این این وضعیت را در حد شنیده می‌دانستم، امروز در نمایشگاه و بعد از بازدید دقیق از خارق العاده بودن و سطح بالای هنرمندان صنایع دستی این استان آگاهی بهتری یافته و در شورای اداری استان نیز از هنرمندان این استان تجلیل کردیم و باید اذعان کنم که سطح هنری هنرمندان این استان بسیار ارزشمند و بالاست.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: در آخرین برنامه سفر یک روزه از مدرسه 22 بهمن ارومیه که ساختمانی تاریخی بود و باید از استاندار آذربایجان‌غربی بابت همکاری در واگذاری آن به اداره کل میراث و تغییر کاربری آن قدردانی کنیم و اکنون تبدیل آن به محلی برای گردشگری اتفاقی بسیار مثبتی است و باید اشاره کنیم که این محل قرار است در آینده به "پردیس موزه" تبدیل شود.

ضرغامی خاطر نشان کرد: کمتر محلی در کشور بصورت این محل بصورت تجمیعی نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی داریم و از رسانه‌های درخواست معرفی آن را داریم و ما نیز در وزارت از ایده‌های آن برای بهره‌گیری از ارزش‌ها در شهرهای دیگر و نمایشگاهای بین‌المللی استفاده خواهیم کرد.

ضرغامی در خاتمه گفت: نسبت به ظرفیت‌های میراث و گردشگری و صنایع دستی در استان آذربایجان‌غربی عقب ماندگی داریم و باید برای جبران آن تلاش کنیم.

41 پروژه گردشگری و میراث‌فرهنگی در آذربایجان‌غربی افتتاح شد

با حضور ضرغامی، 41 پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی در آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

ارزش ریالی این پروژه‌ها سه هزار و 900 میلیارد ریال بوده و با بهره‌برداری از آنها برای 111 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

این طرح‌ها در شهرستان‌های ارومیه، خوی، نقده، شوط، سلماس، شاهین‌دژ، مهاباد، چالدران، بوکان، چایپاره، پیرانشهر، سردشت، و میاندوآب به بهره‌برداری رسیدند.

ساماندهی قره‌کلیسا چالدران، ساماندهی و مرمت مقبره گندال شوط، محوطه‌سازی سایت تاریخی اهرنجان سلماس، ساماندهی و مرمت پایگاه ملی بسطام چایپاره، حمام میرزارسول مهاباد، سفره‌خانه سنتی هزار قدرتی ارومیه، بوم‌گردی عمارت زرتشت بوکان، بوم‌گردی سردشت و ... از جمله این پروژه‌ها هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر