وقتی عزاداری های محرم، موجب آزار و اذیت مردم می‌شود

یک استاد حوزه علمیه گفت: برگزاری مراسم عزاداری برای سیدالشهدا(ع) خوب است اما به شرط آنکه موجبات آزار و اذیت دیگران را فراهم نکند.

وقتی عزاداری های محرم، موجب آزار و اذیت مردم می‌شود

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، حجت‌الاسلام حسینی، استاد حوزه علمیه در مورد چگونگی برپایی عزای سیدالشهدا(ع) و رعایت حقوق دیگران اظهار کرد: در عزاداری‌هایمان مراقبت کنیم مجلس عزای امام حسین(ع) که این همه ثواب و فضیلت دارد این ثواب‌های ما آمیخته با گناه نشود.

به نقل از ایسنا، وی گفت: فرض کنید هیاتی برای امام حسین(ع) مجلس روضه‌ای ساعت 12 نصف شب گرفته و صدای باند مراسم به قدری بلند است موجب اذیت همسایگان شده است، مواردی داشتیم که حتی به ما خبر دادند این اتفاق در جایی افتاده و یکی از همسایگان با احترام به هیات مراجعه کرده و گفته من و فرزندانم فدای امام حسین(ع) بشویم، ولی ما مریض داریم و اگر لطف کنید یکم صدای باند را کم‌ کنید.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حتی همین همسایه محترم ابراز کرده که من یک نذری هم دارم و آن را به مجلس شما تقدیم می‌کنم، اما فرد هیاتی در پاسخ گفته است ما صدای باند را از این میزان نمی‌توانیم‌ کمتر کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: عزیزان من با این مجلس گرفتند توقع دارید قلب حضرت زهرا(س) را شاد کنید؟ در حالی که همسایه شما محترمانه و مودبانه از شما درخواست دارد که صدای باند خود را کم کنید. نباید عزاداری ما موجب اذیت دیگران شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر