تندروها مشغول کارند /گوش مخالفان پزشکیان و ظریف، تذکرهای صریح رهبری را می‌شنود؟

در روزهای گذشته تندروها از هر راهی برای حمله به پزشکیان و ظریف استفاده کردند اما آیا تذکر صریح روز گذشته رهبر انقلاب گوش شنوایی از سوی این افراد دارد؟

تندروها مشغول کارند /گوش مخالفان پزشکیان و ظریف، تذکرهای صریح رهبری را می‌شنود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از همان روزهای نخستین که نام مسعود پزشکیان، به عنوان رئیس جمهور منتخب، از دل صندوق‌های رأی بیرون آمد، توپخانه مخالفان او آماده حمله به کاندیدای اصلاح طلبان و اعتدالیون و البته همراهانش شد. گاهی حتی پای خود را فراتر گذاشته با حمله به آرای مردم، آن را آرای قومیتی خواندند.

این درحالی است که روز گذشته، رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس دوازدهم، با اشاره به ضرورت شنیده‌شدن صدای واحد در مسائل مهم از همه ارکان کشور، گفتند: «باید در مسائل مهم صدای واحد از کشور شنیده شود. یک جاهایی هست که بایستی دولت و مجلس و مسئولان گوناگون یک حرف بزنند. آن کسانی که در دنیا گوش تیز کردند تا نشانه‌های اختلاف و دوگانگی را پیدا کنند، آنها مایوس شوند؛ یک صدا باید شنیده شود.»

ایشان همچنین بر حاکمیت اخلاق در مباحثات مجلس تاکید کردند و بیان داشتند: «مجلس باید مرکز انتشار امواج مثبت و صدور آرامش و طمأنینه در افکار عمومی باشد و با خودداری از تکرار حرکات بعضی نمایندگان در برخی دوره‌های قبل از جمله سیاه‌نمایی و منفی‌بافی، اذهان مردم را متشنج نکند. رفتار و گفتار نمایندگان در غیر مجلس و فضای مجازی هم باید حافظ امنیت روانی مردم، وحدت‌بخش، آرامش‌آفرین و دلگرم‌کننده ملت باشد.»

رهبر انقلاب در شرایطی برای رعایت اخلاق و عدم ایجاد تشنج در اذهان عمومی به نمایندگان توصیه کردند، که در روزهای گذشته، تندروها و مخالفان پزشکیان از هر تریبونی برای حمله به او و اطرافیانش به خصوص ظریف استفاده کرده بودند.

پزشکیان نیامده، تندروها را عصبانی کرد

روز گذشته، مسعود پزشکیان، به عنوان نماینده در صحن علنی مجلس حضور پیدا کرد که هم مورد استقبال همکاران سابقش قرار گرفت و هم مورد خشم مخالفانش؛ تا جایی که مهدی کوچک‌زاده، نماینده تهران در مجلس، اولین چراغ انتقاد را در صحن علنی روشن کرد و خطاب به پزشکیان گفت: «من می‌خواستم در میان این تعداد نماینده ای که اکثرا به رئیس‌جمهور تبریک می‌گویند مشخص شود که نظرات دیگری هم وجود دارد برای همین خطاب به آقای پزشکیان می‌گویم؛ آقای رئیس‌جمهور محترم شما دعوت به وحدت می‌کنید و آن را لازمه تحقق همه پیشرفت‌ها و خوشبختی‌ها برای ملت ایران می‌دانید ولی نمی‌شود با سمبل اختلاف و نفاق در کشور یعنی محمدجواد ظریف این مملکت را به وحدت رساند.»

وی افزود: «بعد هم محمد جواد ظریف بردارد در کارگروهایش آدم‌هایی را که اصل روحانیت و جمهوری اسلامی را نفی می‌کنند قرار دهد تا برای شمایی که می‌خواهید وحدت را در کشور برقرار کنید وزیر به مجلس معرفی کند. من امیدوارم که این اتفاق نیفتد ولی این مسیر که شما می‌روید آنجایی که باید باشد نیست.»

پیش از این حمید رسایی هم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «شاخص‌ امام صادق(ع) برخلاف شورای راهبری دولتی است که رییسش نهج‌البلاغه میخواند و هیئت میرود: شخصی از امام پرسید: بین دوحاکم در تردیدم، چه کنم؟ امام فرمود: عادل، صادق، فقیه‌ و باتقواترین‌ را انتخاب‌ کن. شخص گفت: اگر به تشخیص نرسیدم؟ امام فرمود: ببین افراد متدین به کدام مایلند. شخص گفت: اگر نفهمیدم؟ امام فرمود: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می‌پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر آنها را خشمگین می‌کند، او را برگزین.


اصول کافی جلد1ص68 براساس این روایت و بیانات دیگر در صورت تساوی همه شرایط، پیروی از مذهب جعفری شیعه، امتیاز اعطای مناسب است.»

تندروها مشغول کارند /گوش مخالفان پزشکیان و ظریف، تذکرهای صریح رهبری را می‌شنود؟

دروغی که حمید رسایی علیه ظریف منتشر کرد

انتصاب محمد جواد ظریف به عنوان رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم و همچنین حضور او در صدا و سیما با عصبانیت شدید تندروها روبه‌رو شد، تا جایی که شعارهایی چون «ظریف گورت رو گم کن» در نماز جمعه تهران سر دادند.

ظریف همواره یک عنصر نامطلوب برای آنان به شمار می‌آید و کینه آنان از ظریف مربوط به امروز و دیروز نیست و شاید از همان روزهایی باشد که او توانست برجام را به ارمغان بیاورد و ایران از ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد خارج کند؛ اما پس از نقش چشمگیر او در پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری، آتش توپخانه آنان شعله ورتر شد و از هر راهی برای تخریب او استفاده کردند. تاجایی که پس از انتقادات از شعارها علیه ظریف در نمازجمعه، ادعا کردند که ظریف در نمازجمعه حضور پیدا کرده بود و با هماهنگی این شعارها داده شده است!

حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس، در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به این موضوع نوشت: «مستر ظریف درسش را در آمریکا خوب خوانده! تاجایی که پس از بالا گرفتن انتقادات به دلیل شاخص گذاری غلط مدیریتی در دولت پزشکیان( مثل امتیاز نداشتن پیروزی از علی ع) ناگهان در نماز جمعه ظاهر می شود تا یکی با هماهنگی علیه‌اش شعار بدهد و جماعتی ناراحت پیروی کنند و اسباب مظلوم نمایی مستر فراهم شود!»

تندروها مشغول کارند /گوش مخالفان پزشکیان و ظریف، تذکرهای صریح رهبری را می‌شنود؟

اما این تنها دروغ آنان نبود، چنانچه که در روزهای گذشته، او بار دیگر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «قطعا حضور ظریف درلایه مدیریتی نظام بدلایل متعدد که کمترینش عملکرد خسارت‌بار وی در دولت روحانی است، محل اشکال است. اما شعاردهی علیه او آنهم با این ادبیات، فقط سبب تضعیف منتقدان و نقدهای کارشناسی می شود. بنابراین بدون تردید اقدام روز جمعه مشکوک و بررسی نهادهای امنیتی ضروری است. اینکه چه کسانی شعاردادن را شروع کرده‌اند، خصوصا باتوجه به عصبانیت نمازگزاران از مواضع ظریف در تلویزیون، بدیهی بود که جمعی از مردم، شعار علیه او را تکرار کنند. هجمه هماهنگ رسانه‌های تندرو به منتقدان ظریف، حکایت از طراحی این موضوع برای بیرون کشیدن وی از زیربار انتقادات دارد.»

تندروها مشغول کارند /گوش مخالفان پزشکیان و ظریف، تذکرهای صریح رهبری را می‌شنود؟

خط و نشان‌ها برای کابینه پزشکیان

رسایی تنها مخالف و متنقد ظریف در مجلس نبوده و دیگر چهره‌های تندرو هم پزشکیان و ظریف را از طعنه و توهین خود بی‌نصیب نگذاشتند.

آنچنان که امیرحسین ثابتی که برای بازدید به پردیس رفته بود، در رشته توئیتی درباره گزارش این بازدید با کنایه به ظریف، برای کابینه پزشکیان خط و نشان کشید و نوشت: «با اینکه شهر پردیس جزو حوزه انتخابیه تهران حساب می شود، اما در زمان انتخابات مجلس فرصت نکردم برای تبلیغات به آنجا بروم. در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نیز با اینکه چند بار برای سخنرانی در پردیس دعوت شدم، دوست نداشتم جایی که حوزه انتخابیه ام است را برای تبلیغات بروم. لذا در اولین فرصت بعد از انتخابات به پردیس رفتم تا از نزدیک با مردم صحبت کنم و حرفهای آنها را بشنوم. قبل ظهر در نماز جمعه حاضر شدم و تا حدود ساعت 14.30 پای حرف دل مردم نشستم. بخشی از مطالبات مردم سیاسی بود و علاوه بر ابراز انزجار نسبت به سخنان ظریف، می گفتند که باید نسبت به رای اعتماد به وزرای پیشنهادی مساله دار، سخت گیری کنیم. من هم در پاسخ گفتم که اولا تمام رای هایم نسبت به وزرا را شفاف اعلام خواهم کرد و ثانیا اگر وزیری شایسته باشد به او رای مثبت میدهم اما اگر فاقد تعهد و تخصص باشد، بدون هیچ ملاحظه ای رای اعتماد نخواهم داد.»

تندروها مشغول کارند /گوش مخالفان پزشکیان و ظریف، تذکرهای صریح رهبری را می‌شنود؟

تندروها مشغول کارند /گوش مخالفان پزشکیان و ظریف، تذکرهای صریح رهبری را می‌شنود؟

قاسم روانبخش، نماینده قم در مجلس و عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) نیز درباره وزرای پیشنهادی پزشکیان با تأکید بر نامتعارف بودن روند در پیش گرفته شده به وسیله پزشکیان گفت: «بعید نیست رئیس جمهور لیستی ارائه کند که با مخالفت نمایندگان مواجه شود؛ در قانون اساسی هم آمده است که مشخص کردن کابینه کار مشترک دو قوه است؛ درست است که رئیس جمهور باید وزرا را معرفی کند اما مجلس نیز باید به آن‌ها رأی اعتماد بدهد.»

محمداسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران، هم درباره فرآیند انتخاب وزرا و کابینه در دولت چهاردهم، برای معرفی به مجلس به رسانیوز گفت: «آقای ظریف در رأس ستاد راهبری معرفی وزرا است و همه با تفکر وی در وزارت امور خارجه و برجام آشنا هستیم؛ بنابراین آنچنان که باید و شاید به نتیجه این کار امیدی ندارم.»

ادعاهای عجیب درباره مسلمان نبودن ظریف!

اما آتش خشم تندروها از ظریف کار را به جایی کشانده که مسلمان بودن او را زیر سوال بودند و حتی وزیر خارجه سابق ایران را یهودی خواندند. محمود نبویان هم در شبکه اجتماعی ایکس با حمله به ظریف نوشت: «برای بزرگ شده‌ی آمریکا که پوست و گوشت و خونش در دیار کفر شکل گرفته، بدهی است که شیعه بودن یا مسلمان بودن در نظرش امتیازی محسوب نشود، بلکه شاید به تبع اربابان آمریکایی، یهودی بودن برای این‌ها مهم‌ترین امتیاز باشد.»

تندروها مشغول کارند /گوش مخالفان پزشکیان و ظریف، تذکرهای صریح رهبری را می‌شنود؟

حمید رسایی هم با انتشار فیلمی از ظریف در کانال تلگرامی خود نوشت: «وقتی چنین فردی از اعضای شورای راهبردی انتخاب وزرا دولت آقای پزشکیان باشد که اعتقادات شیعه رو ساخته روحانیون خرافه‌گرا می‌دانند. وقتی قرار شده وزرای کشور امام زمان را چنین کسانی گزینش کنند، آیا شیعه بودن بدون امتیاز نباشد؟!»

همچنین طبق آنچه رسانیوز نوشته است، آیت الله محمدی‌لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، با گلایه از ظریف گفت: «این بزرگترین ضربه به فرهنگ تشیع و اهل‌ بیت‌گرایی که در این مملکت با این شور و عظمت است یعنی چه که اگر مسلمان شیعه باشی امتیاز نداری غیر مسلمان شیعه باشی 10 امتیاز به تو می‌دهند! اینکه اگر زن باشی ده امتیاز به تو می‌دهند اما در مملکت امام حسین (ع) شیعه باشی امتیاز نداری، اگر سنی، یهودی، کافر و ادیان رسمی باشی امتیاز داری، این اصلا زیبنده نیست، اگر خودش هم بنشیند پیش خود فکر کند متوجه می شود خیلی حرف غلط و بدی زده است.»

بر اساس رصد مواضع و نوشته‌های نمایندگان مجلس و همفکرانشان آنها در روزهای قبل از این تذکر رهبری نسبت به عدم تشنج آفرینی، با تمام توان در حال فضاسازی علیه ظریف و از این طریق علیه دولت پزشکیان بوده‌اند؛ حالا باید دید که پس از تذکرات صریح رهبری که حتی تریبون‌های محل نزاع هم مشخص بود، گوش این تندروها به آن تذکرات بدهکار خواهد بود یا خیر؛ البته طبق تجربیات گذشته، خیلی بعید است و می‌توان حدس زد چند روزی شمشیرهایشان را غلاف می‌کنند و پس از چند روز دوباره بهانه‌ای پیدا کرده و باز هم به همان رویه همیشگی خود ادامه می‌دهند؛ رویه‌ای برای تند کردن فضا و گذاشتن چوب لای چرخ دولتی که هنوز مستقر هم نشده است.

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر