زندگی نامه جرج برنارد شاو و نگاهی به آثار وی

جورج برنارد شاو نمایش نامه نویس ایرلندی می باشد که به عوان یکی از مهم تربن نمایش نامه نویسان به شمار می رود که در این مقاله شما را با زندگینامه جورج برنارد شاو آشنا خواهیم کرد.

زندگی نامه جرج برنارد شاو و نگاهی به آثار وی

یزنارد شاو نمایش نامه نویس، منتقد ادبی، فعال سیاسی و مبلغ سوسیالیست ایرلندی تبار می باشد که برنده جایزه نوبل ادبیات شده است بنابراین، اگر شما نیز تمایل به مطالعه زندگی نامه جورج برنارد شاو داذرید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با زندگی نامه برنارد شاو

زندگی نامه جورج برنارد شاو نمایش نامه نویس معروف

جورج برنارد شاو در سال 1856 در 26 ژوئن در دوبلین به دنیا آمدند و سومین فرزند و تنها پسر جرج کار شاو و الیزابت بودند که پدر ایشان شغل مناسبی نداشتند و در کسب و کارشان ورشکسته شده بودند از این رو جورج برنارد شاو در خانواده فقیر بزرگ شدند و تحصیلات ابتدایی خود را پیش عمویشان سپری کردند و زمانی که 16 سال سن داشتند در دفتر نمایندگی فروش زمین به کار مشغول شدند و از سنین نوجوانی به هنر علاقه زیادی داشتند  که تمایل زیادی به آموختن مطلب بیشتر در زمینه موسیقی، ادبیات و هنر داشتند و یکی از علت های اشتباق ایشان به هنر، مادرش بودند که همراه مادرش به گالری ملی ایرلند می رفتند و در ادامه مطلب شما را بیشتر با زندگی نامه و آثار ایشان آشنا خواهیم کرد.

بیوگرافی جورج برنارد شاو

در سال 1872 مادر جورج همسرش را ترک کرد و به لندن رفت و جورج نیز در کنار پدرش در ایرلند ماند و در سال 1876 تصمیم به نویسنده شدن گرفت از این رو، به شهر لندن و پیش مادرش رفت و خود را وقف نوشتن، خواندن رمان و بازدید از موزه های بریتانیا کردند و تلاش می کرد تا با خود آموزی اقدام به جبران مشکلات تحصیلی خود نماید و به جامه روشنفکران انگلیس بپیوندد و با این حال مشکلات مالی  زیاد داشت که در تمام این سال متکی به کمک های مادرش بودند.

زندگینامه برنارد شاو نمایش نامه نویس ایرلندی

اولین کتاب جورج برنارد شاو

ایشان اولین کتاب داستان خود را در سال 1879 منتشر کردند که با شکست سختی مواجهه شد و سپس چهار کتاب داستان دیگررا  نیز نوشتند و هیچ ناشری حاضر به انتشار آن ها نشد و اگر چه در داستان نویسی با شکست رو به رو شد فعالیت خود را با نوشتن برای صحنه های تئاتر آغاز کرد که موضوع نمایش نامه های ایشان مشکلات اجتماعی در قالب کمدی بودند که در سال 1925 به دلیل فعالیت های ادبی خود جایز نوبل ادبی را دریافت کرند و در سال 1950 در 2 نوامبر در سن 94 سالگی در گذشتند.

بهترین آثار جورج برنارد شاو

ایشان از مهم ترین نویسندگان ادبیات نمایشی بودند و دارای آثار جاودانی هستند که در ادامه با بهترین کتاب های ایشان آشنا خواهید شد:

کتاب خانه های اجاره ای : در سال 1919 نمایشنامه خانه های اجاره ای منتشر شد و نحستین بار در سال 1920 بر روی صحنه رفت که موضوع اجتماعی دارد و مرتبط به طبقات اجتماعی می باشد.

کتاب انتقام معجزه آسا : این کتاب یک داستان کوتاه طنز می باشد  و داستان اصلی این کتاب در مورد شایعه ای می باشد که در یک روستا دهان به دهان شد و طبق این شایعه مکان جنازه در روستا تغییر کرده است و شخصی مامور بود که تا درستی این شایعه را مورد بررسی قرار دهد.

کتاب سرباز شکلاتی : سیمین داشجور که نویسنده بزرگ کشورمان می باشد این کتاب را به سرباز شکلات ترجمه کرد که یک نمایشنامه طنز می باشد و جورج برنارد شاو این کتاب را مخالف با هر گونه جنگ نوشته اند که در سال 1894 بر روی صحنه رفت و چهار سال بعد در 1898 انتشار پیدا کرد که به عنوان نخستین آثاری  می باشد که باعث موفقیت جورج برنارد شاو شد.

زندگینامه و معرفی آثار برنارد شاو

آثار دیگر جورج برنارد شاو

جورج برنارد شاو کتاب های دیگر نیز نوشته اند که عبارت است از :

  • 1925 ژان مقدسSaint Joan
  • بریده های جراید ، خواستگاری در دهکده ، ژاندارک ، دون ژوان در جهنم
  • 1894 مرد و اسلحه / سرباز شکلاتیArms and the Man
  • 1893 کسب و کار میسیز وارن Mrs Warren’s Profession
  • 1901 سزار و کلئوپاترا Caesar and Cleopatra
  • 1897 کاندیدا Candida
  • 1905 ماژور باربارا  Major Barbara
  • 1902–03 بشر و فوق بشر Man and Superman
  • 1933 خواستگاری به سبک روستایی A Village Wooing
  • 1913 پیگمالیون Pygmalion
  • کاسه کوزه ( گاری سیب ) The Apple Cart 1928
  • 1897 مرد تقدیر / مرد سرنوشت The Man of Destiny
  • 1909 بریده‌های جراید The Press cuttings
  • 1905 نمایش‌های خوشایند (2 جلد ) Plays Pleasant
  • 1904 چگونه آن مرد به شوهرش دروغ گفت How he lied to her husband
  • هفت نمایشنامهٔ تک پرده ای
  • 1934 هالوی جزایر پیش‌بینی نشده The Simpleton of the Unexpected Isles

زندگینامه برنارد شاو

شما دوستان عزیز در صورت تمایل می توانید در صورت تمایل با کلیک بر روی زندگینامه احمد شاملو و زندگینامه گری کاسپاروف با بیوگرافی های ایشان آشنا شوبد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر