تفاهم‌نامه ساماندهی حضور طبیعت گردان در مناطق چهارگانه محیط‌زیست استان سمنان منعقد شد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: تفاهم‌نامه ساماندهی حضور طبیعت گردان در مناطق چهارگانه محیط‌زیست استان سمنان منعقد شد.

تفاهم‌نامه ساماندهی حضور طبیعت گردان در مناطق چهارگانه محیط‌زیست استان سمنان منعقد شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، بهمن اخلاقی روز چهارشنبه 3 مردادماه 1403 گفت: تفاهم‌نامه ساماندهی حضور طبیعت گردان در مناطق چهارگانه محیط‌زیست فی‌مابین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان امضاء شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: به‌موجب این تفاهم‌نامه بسته‌های سرمایه‌گذاری در اختیار علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در پارک‌های ملی و مناطق حفاظت‌شده محیط‌زیست استان سمنان قرار خواهد گرفت.

بهمن اخلاقی گفت: برنامه‌ریزی منسجم برای حضور مدیریت‌شده دوست داران طبیعت در این مناطق با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان کارت دار بین‌المللی و محیط‌بانان برای آشنایی کامل با گونه‌های حیات‌وحش و ممانعت از انحصاری شدن فعالیت در این حوزه از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

او افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی راهنمای تور برای محیط‌بانان، رعایت ظرفیت برد گردشگران در مناطق حفاظت‌شده، استفاده از ظرفیت‌ها و راهکارهای حضور بومیان در پارک‌های ملی و رعایت ضوابط ورود گردشگران به این مناطق از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر