با خوردن این چای داغ در تابستان خنک شوید

در روزهای گرم بجای سرد، چای نعناع بخورید تا خنک شوید‌.

با خوردن این چای داغ در تابستان خنک شوید

مایعات سردباعث تولید گرما دربدن میشه تاتعادل دما حفظ بشود. درنتیجه خنک‌کنندگی آنها پایدار نیست.اما با خوردن یک لیوان چایی نعناع بدن شما به طور شگفت انگیزی خنک میشود.

به گزارش سرگرمی روز، برگ‌های نعناع حاوی روغن‌های اسانسی مانند منتول، منتون و لیمونن هستند. معمولا افراد برای لذت بردن از طعم و عطر چای نعناع آن را می‌نوشند، اما این چای مزایای زیادی برای سلامتی دارد. در ادامه خواص چای نعناع را بررسی می‌کنیم.

1. ناراحتی‌های معده را تسکین می‌دهد

نعناع ممکن است علائم ناراحتی‌های گوارشی مانند گاز، نفخ و سوءهاضمه را تسکین دهد. مطالعات انجام شده روی حیوانات نشان می‌دهند که نعناع مشکلات گوارشی را کاهش می‌دهد و ممکن است درد را تسکین دهد. علاوه بر این از انقباض عضلات نرم پیشگیری می‌کند که این موضوع می‌تواند در جلوگیری از اسپاسم در روده مفید باشد.

علاوه بر این یک بررسی روی 14 مطالعه که در مجموع روی تقریبا 2 هزار کودک انجام شد به این نتیجه رسید که نعناع شدت و تعداد دفعات ابتلا به درد شکم را کاهش می‌دهد. همچنین در یک مطالعه روی 200 فردی که برای درمان سرطان تحت شیمی‌درمانی بودند نشان داد که کپسول حاوی روغن نعناع شدت و تعداد دفعات بروز حالت تهوع و استفراغ را کاهش دهد.

 
 
 2. ممکن است به درمان سردرد تنشی و میگرن کمک کند

نعناع به‌عنوان ریلکس‌کننده‌ی عضلات و تسکین‌دهنده‌ی درد عمل می‌کند و به همین دلیل ممکن است بعضی از انواع سردرد را کاهش دهد.

منتول موجود در روغن نعناع جریان خون را افزایش داده و درد را تسکین می‌دهد. در یک مطالعه روی 35 فرد مبتلا به میگرن، شرکت‌کنندگان روی پیشانی و شقیقه‌ی خود روغن نعناع مالیدند‌. نتایج این مطالعه نشان داد که این افراد در مقایسه با کسانی که پلاسبو دریافت کردند، کاهش چشمگیر درد را فقط دو ساعت بعد از استفاده از روغن نعناع تجربه کردند.

در یک مطالعه‌ی دیگر روی 41 نفر که روغن نعناع را روی پیشانی خود مالیدند، نشان داده شد این روغن در درمان سردرد به اندازه‌ی مصرف 1000 میلی‌گرم استامینوفن مفید است.

رایحه‌ی چای نعناع ممکن است به ریلکس کردن عضلات و بهبود سردرد کمک کند؛ با این حال هیچ مدرک علمی برای تأیید این موضوع وجود ندارد. به هر حال اگر روغن نعناع را روی شقیقه‌ی خود بمالید، به احتمال زیاد سردردتان تسکین پیدا می‌کند.

3. دهان را خوشبو می‌کند

از نعناع به‌عنوان یک طعم‌دهنده‌ی رایج در خمیر دندان، دهان‌شویه و آدامس استفاده می‌شود. نعناع به غیر از اینکه بوی مطبوعی دارد، حاوی خواص ضدباکتریایی است و می‌تواند میکروب‌های ایجادکننده‌ی پلاک دندان را از بین ببرد.

در یک مطالعه افراد دهانشان را با روغن‌های نعناع، درخت چای و لیموترش شستند. نتایج این مطالعه نشان داد که شرکت‌کنندگان در مقایسه با کسانی که از هیچ روغنی استفاده نکردند، بهبود بوی بد دهان را تجربه کردند.

در یک مطالعه دختران نوجوان از دهان‌شویه‌ی نعناع استفاده کردند. نتایج این مطالعه نشان داد شرکت‌کنندگان بعد از فقط یک هفته رفع بوی بد دهان را تجربه کردند. هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند نوشیدن چای نعناع اثرات مشابهی در این زمینه دارد، با این حال نشان داده شده که نعناع در خوشبو کردن دهان اثرگذار است.

بیشتربخوانید:

با این دمنوش‌ها ریه‌هایتان را به طور طبیعی پاکسازی کنید

 

 

 

4‌. ممکن است گرفتگی سینوس‌ها را درمان ‌کند

نعناع خواص ضدباکتریایی، ضدویروسی و ضدالتهابی دارد. به همین علت چای نعناع ممکن است با گرفتگی سینوس‌ها در اثر عفونت‌ها مبارزه کند. علاوه بر این تحقیقات نشان می‌دهند منتول که یکی از ترکیبات فعال موجود در نعناع است، درصد جریان هوا را در سوراخ بینی افزایش می‌دهد؛ در نتیجه بخار چای نعناع ممکن است نفس کشیدن را برای شما آسان‌تر کند.

علاوه بر این نشان داده شده که مایعات گرم مانند آب مرغ و چای به دلیل بخاری که دارند، به‌طور موقت علائم گرفتگی سینوس‌ها را بهبود می‌بخشند. اثرات چای نعناع در برطرف کردن گرفتگی بینی مطالعه نشده است، با این حال شواهد موجود عنوان می‌کنند که این چای اثرات مثبتی در این زمینه دارد.

5. انرژی را بهبود می‌بخشد

چای نعناع ممکن است سطح انرژی را افزایش دهد و خستگی را در طول روز کاهش دهد. اثرات چای نعناع در این زمینه به‌طور مشخص مطالعه نشده است، با این حال تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که ترکیبات طبیعی موجود در نعناع ممکن است روی سطح انرژی اثرات مثبتی داشته باشند.

در یک مطالعه روی 24 فرد سالم نشان داده شد که مصرف کپسول روغن نعناع باعث شد شرکت‌کنندگان خستگی کمتری را طی آزمون شناختی تجربه کنند. یک مطالعه‌ی دیگر نشان داد رایحه‌درمانی با روغن نعناع خواب‌آلودگی در طول روز را کاهش می‌دهد.

6‌. به تسکین درد قاعدگی کمک می‌کند

نعناع به دلیل اینکه به‌عنوان شل‌کننده‌ی عضلات عمل می‌کند، ممکن است در تسکین درد قاعدگی اثرگذار باشد. اثرات چای نعناع در این زمینه بررسی نشده است، با این وجود نشان داده شده که ترکیبات موجود در این نوشیدنی علائم قاعدگی را بهبود می‌بخشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر