بعد از انقلاب تا الان چند وزیر دفاع شهید شده اند؟/ مسن ترین و جوان ترین وزیر دفاع را بیشتر بشناسید

در نظام جمهوری اسلامی تاکنون ۱۵ چهره نظامی سکاندار این وزارتخانه بوده اند. مصطفی چمران، سرلشکر جواد فکوری و سرلشکر موسی نامجو، سه وزیر دفاعی بوده اند که به شهادت رسیده‌اند.

بعد از انقلاب تا الان چند وزیر دفاع شهید شده اند؟/ مسن ترین و جوان ترین وزیر دفاع را بیشتر بشناسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در بخشی از گزارش خبرگزاری خبرآنلاین با عنوان ««تصمیم سخت» پزشکیان برای وزارت دفاع /یک «نظامیِ اهل سنت» راهی پاستور می شود؟» آمده است؛

«وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران» پس از انقلاب اسلامی تا خردادماه 1363 با عنوان «وزارت دفاع ملی» فعالیت می‌کرد، این وزارت خانه در فاصله بین سال های 63 تا 68 نیز «وزارت دفاع» نامیده می شد. 

از سال 68 با ادغام وزارت دفاع وقت و وزارت سپاه پاسداران، «وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران» شکل گرفت.

اما در 13 دولت تشکیل شده در نظام جمهوری اسلامی تاکنون 15 چهره نظامی سکاندار این وزارتخانه بوده اند. مصطفی چمران، سرلشکر جواد فکوری و سرلشکر موسی نامجو، سه وزیر دفاعی بوده اند که به شهادت رسیده‌اند.

مسن ترین و جوان ترین وزیر دفاع

در دولت سازندگی با مدیریت آیت الله هاشمی رفسنجانی، جوانترین وزیر دفاع منصوب شده است. محمد فروزنده که در دولت دوم هاشمی رفسنجانی جایگزین اکبر ترکان شده بود در زمان انتصاب، 33 سال سن داشت. البته اکبر ترکان نیز در لیست وزرای جوان قرار داشته و در زمان وزارت خود 37 سال سن داشته است.

آخرین وزیر دفاع امیر محمدرضا قرایی آشتیانی، بود که 3 سال در دولت رئیسی مسئولیت این وزارتخانه را عهده دار بود. او با 61 سال سن در زمان انتصاب، مسن ترین وزیر دفاع ایران تا به این لحظه بوده است.

27219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان