بهترین سرم رتینول برای پوست چرب

بهترین سرم رتینول برای پوست چرب

با افزایش سن همه در معرض خطر بروز چین و چروک های پوستی هستند. اما در این بین افرادی که پوست چرب دارند، همیشه برای انتخاب یک محصول پوستی کاربردی، دچار دردسرند. تایپ چرب، نیازها و مشکلات خاص خود را داشته و اگر برای درمان آن از محصولات نامناسب استفاده شود مشکلات و عارضه ها را بیشتر خواهد کرد.

بهترین سرم رتینول برای پوست چرب

اما این دسته از افراد میتوانند از بهترین سرم های رتینول که مشخصا با پوست چرب سازگار است، استفاده کرده که علاوه بر داشتن خواص ضد چروک و تحریک کلاژن سازی، بتواند تولید چربی و منافذ باز پوست را نیز کنترل کند. این سرم ها اثرات مثبت رتینول را به پوست منقل کرده، و به طور همزمان از ایجاد حس سنگینی و چربی در پوست جلوگیری میکنند. هم چنین قیمت آنها نسبت به قیمت کرم های ضد چروک مناسب تر بوده و جای دادن آن در برنامه منظم روتین پوستی نتایج بی نظیری را به ارمغان خواهد آورد.

اما اگر بخواهیم 5 مدل از بهترین سرم های رتینول برای پوست چرب را معرفی کنیم، میتوان به محصولات زیر اشاره کرد:

  • سرم ضدچروک و جوانساز رتینول 101 درما
  • سرم ضد چروک رتینول ویتالیر
  • سرم ضد چروک رتینول لاروش پوزای
  • سرم رتینول resurfacing سراوی
  • سرم روغنی رتینول 0.5% کوزارکس

بهترین سرم رتینول برای پوست چرب

بهترین مارک سرم رتینول ایرانی و خارجی مناسب برای تایپ چرب کدام است؟

1. سرم ضدچروک و جوانساز رتینول 101 درما

  • حجم: 30 میلی لیتر
  • حاوی: رتینول، نیاسینامید، روغن دانه سویا
  • ساخت: کره جنوبی
  • مناسب: بانوان
  • نحوه استفاده: روی پوست تمیز و خشک در روتین پوستی صبحگاهی یا شبانه بزنید. عدم امکان استفاده در اطراف چشم ها و لب

کره ای ها به داشتن پوست های صاف، شیشه ای و شفاف در دنیا معروفند. این محصول از برند کره ای 101derma یکی دیگر از بهترین سرم های رتینول تایپ چرب در این لیست است که با قدرت جوانسازی و ضد چروکی خود، چین و چروک های ناشی از پیری و خستگی را کاهش داده و پوست را صاف و یکنواخت می کند. این سرم با افزایش حالت کشسانی و لایه برداری، به کم شدن خطوط ریز، درمان عمیق لک ها، تحریک تولید کلاژن برای احیاء پوست و روشن تر شدن آن کمک می کند. ترکیبات سرم ضدچروک و جوانساز رتینول 101 درما شامل رتینول برای رفع چروک ها، نیاسینامید برای کاهش لک و تیرگی، و روغن دانه سویا با ویتامین E برای درمان آکنه است.

2. سرم ضد چروک رتینول ویتالیر

  • حجم: 30 میلی لیتر
  • ساخت: ایران
  • مناسب: آقایان، بانوان
  • حاوی: 0.3% رتینول خالص، فاقد چربی، فرموله شده با تکنولوژی لیپوزومال
  • نحوه استفاده: چند قطره از سرم را با استفاده از نوک انگشتان دست روی صورت و گردن بزنید.

این محصول ایرانی یکی از بهترین سرم های رتینول برای تایپ چرب بوده که برای جوانسازی و کاهش چین و چروک مناسب است. رتینول خالص موجود در ترکیبات آن، مشتقی از ویتامین A بوده که با افزایش تولید سلول های جدید و کلاژن، به کاهش چروک ها و جلوگیری از افتادگی پوست کمک می کند. سرم ضد چروک رتینول ویتالیر، لایه برداری ملایم و شفاف کننده برای پوست است و بدون داشتن ذره ای چربی فرموله شده است.

توجه داشته باشید که بعد از آن باید از ضدآفتاب با SPF30 یا بیشتر استفاده و در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن خودداری شود.

3. سرم ضد چروک رتینول لاروش پوزای

  • حجم: 30 میلی لیتر
  • حاوی: رتینول خالص، نیاسینامید، هیالورونیک اسید، گلیسیرین، آب چشمه درمانی لاروش پوزای و فاقد چربی و پارابن
  • ساخت: فرانسه
  • مناسب: آقایان، بانوان
  • نحوه استفاده: چند قطره از سرم را با استفاده از نوک انگشتان دست روی پوست تمیز صورت و گردن بزنید. عدم امکان استفاده در ناحیه اطراف چشم و برای مادران باردار و شیرده

سرم رتینول لاروش پوزای با قابلیت ضد چروک از رتینول خالص فرموله و به طور ویژه برای جوانسازی پوست طراحی شده است. این سرم، با بافتی سبک و بدون چربی، علاوه بر تایپ چرب، برای دیگر انواع پوست، حتی حساس ترین آنها نیز مناسب است. رتینول موجود در این محصول با لایه برداری ملایم، به کاهش عمق چروک ها و لکه ها کمک می کند و پوست را نرم تر و جوان تر می سازد. علاوه بر این، هیالورونیک اسید به حفظ رطوبت پوست و نیاسینامید به بهبود لک ها و التیام بخشیدن به پوست کمک می کند. این محصول با خاصیت های ضد چروک، روشن کنندگی و آبرسانی، در کنار ایجاد بافت غیر کومدون زا و فاقد پارابن، یکی از بهترین سرم های رتینول برای مراقبت از پوست های چرب است.

4. سرم رتینول سراوی

  • حجم: 30 میلی لیتر
  • مناسب: پوست ‌های دارای جای جوش
  • حاوی: رتینول، عصاره شیرین بیان، نیاسینامید، سرامیدهای ضروری و …
  • ساخت: آمریکا
  • نحوه استفاده: شب ها روی پوست تمیز صورت بزنید. عدم امکان استفاده در اطراف چشم‌ها و لب‌ها

یکی دیگر از بهترین سرم های رتینول مناسب برای پوست های چرب موجود در این لیست این محصول آمریکایی است که با فرمولاسیون ملایم خود به لایه برداری پوست و لک های ناشی از آکنه کمک می کند. تغییر قابل توجهی در ظاهر منافذ ایجاد می کند و بافت پوست را صاف و یکدست می سازد. سرامیدهای موجود در این محصول به آبرسانی و تقویت سد دفاعی پوست کمک می کنند، در حالی که نیاسینامید رطوبت را در لایه های بالایی پوست حفظ کرده و منافذ را به طرز شگفت انگیزی کوچک می کند. این سرم مناسب برای پوست های دارای لک و جوش است و با تکنولوژیMVE، افزایش شفافیت و روشنایی پوست را به همراه دارد و همچنین غیر کومدون زا، فاقد پارابن و رایحه است.

سایت harpersbazaar در مطلبی به بررسی 15 مدل از بهترین سرم های رتینول، که توسط متخصصان پوست رتبه بندی شده است پرداخته و به نقل از این مطلب نظر یکی از مشتریان در رابطه با سرم رتینول سراوی اینطور بوده است:

چند ماه است که به‌طور مداوم از آن استفاده می‌کنم و بافت کلی پوست من را بهبود بخشیده، علائم تیره را محو می‌کند و به جلوگیری از آکنه کمک می‌کند. من پوست حساسی دارم، بنابراین هفته ای یکبار شروع کردم و به تدریج بیشتر از آن استفاده کردم، بیشتر فقط در شب. پوست من فوق العاده شفاف و صاف به نظر می رسد. این [اکنون] جزء اصلی روتین مراقبت از پوست شبانه من است

»I’ve used this consistently for a few months now and it has improved my overall skin texture, faded dark marks, and helped prevent acne. I have sensitive skin so I started once a week and then gradually used it more often, mostly at night only. My skin looks super clear and smooth. It’s [now] a staple in my nighttime skincare routine!«

5. سرم رتینول کوزارکس

  • حجم: 20 میلی لیتر
  • مناسب: آقایان, بانوان
  • حاوی: رتینول خالص، اسکوالن، سوپر ویتامین E
  • کشور مبدا برند: کره جنوبی
  • نحوه استفاده: یک تا دو قطره از محصول را با استفاده از انگشت به پوست تمیز صورت بزنید. در هفته های اول 2 یا 3 شب و سپس می توانید هر شب استفاده کنید.

سرم رتینول کوزارکس دومین سرم رتینول کره ای حاضر در لیست بهترین هاست که لایه بردار و جوانساز بوده و حاوی 0.5% رتینول خالص از مشتقات ویتامین A می باشد. این سرم با بهبود علائم پیری، کاهش چروک ها و لیفت پوست، با خاصیت ضد چروک خود به شفافیت و روشنایی پوست کمک می کند. همچنین با جمع کردن منافذ پوست صورت و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست ظاهری مطلوب تر به پوست می دهد. ترکیبات این سرم شامل رتینول خالص برای تولید کلاژن و کاهش چین و چروک ریز، اسکوالن گیاهی برای مرطوب کردن و محافظت از پوست، و سوپر ویتامینE به عنوان آنتی اکسیدانی قوی برای محافظت در برابر رادیکال ها و کاهش علائم پیری است.

سرم های رتینول برای پوست های چرب چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

سرم رتینول برای پوست های چرب به نوبه خود باید دارای ویژگی هایی باشند که به کاهش چین و چروک صورت و افزایش شادابی و نشاط پوست کمک کنند. این سرم باید به نحو موثری تولید کلاژن را بالا برده و چین و چروک ها را کاهش دهد و باعث افزایش حالت ارتجاعی و الاستیسیته در پوست شود. علاوه بر این به کاهش لکه ها و روشن تر شدن پوست نیز کمک کنند. از ویژگی های بارز و مهمی که بهترین سرم های رتینول مناسب برای تایپ چرب دارند این است که فاقد چربی بوده و از ایجاد حس سنگینی در پوست پس از استفاده جلوگیری کنند.

جمع بندی:

پس از بررسی مشخصات، ترکیبات و ویژگی های بهترین سرم های رتینول برای پوست های چرب، در نهایت به این نتیجه خواهید رسید که این محصولات که خاصیت ضد چروک نیز دارند، باید با داشتن ترکیبی متوازن به کنترل چربی و کاهش علائم پیری کمک کنند. نقطه مشترک این محصولات کمک به افزودن تولید کلاژن، کاهش چین و چروک، لایه برداری و روشن تر کردن پوست است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر