شـورای تامین از گلوگاه‌های قاچاق سوخت آگاه است

صبح ساحل نوشت: مرگ دردناک یک پدر به همراه دو دختر خردسالش بر اثر تصادف در بلوار امام حسین (ع) بندرعباس، صد و سی و دومین جلسه شورای شهر را تحت تاثیر قرار داد

شـورای تامین از گلوگاه‌های قاچاق سوخت آگاه است

 میدان پارک شهر را سامان دهید
«عیسی عباسی»، رئیس شورای شهر بندرعباس خطاب به سایر اعضا گفت: در سال پایانی عمر ششم قراردادیم زمان در حال گذر است؛ سه سال با یک چشم بهم زدن گذشت بیاید این یک سال را به اندازه سه سالی که گذشت، به مردم خدمت کنیم.
وی با بیان اینکه شورای شهر محلی برای خرد جمعی است لذا خروجی تصمیمات آن باید برای رضایتمندی مردم باشد، افزود: ما در قبال رای مردم مسئولیت داریم؛ لازم است با تعامل،هم‌فکری، انسجام و اتحاد برای ساختن و توسعه شهر بندرعباس گام‌های موثری برداریم.
عباسی با تاکید بر بهسازی میدان پارک شهر -میدان امام خمینی (ره)، گفت: از شهردار بندرعباس درخواست می‌کنم این میدان که یکی از مهم‌ترین میدان‌های شهر است و وضعیت نامناسبی دارد را سامان دهید.
    
 راه مبارزه با سوختبری در خیابان نیست
عضو شورای شهر بندرعباس در واکنش به بمباران یک مدرسه توسط رژیم صهیونیستی گفت: در این روزها شاهد بمباران وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی هستیم که حتی به بیمارستان، مدارس و وقت نماز صبح بچه‌های غزه هم رحم نمی‌کنند. وجدان‌های مسلمان خوابیده، مسلمانان متفقِ از هم گسسته، کی قرار است چون فرمان امام(ره)، رژیم صهیونیستی را محو کنیم.
«مصیب نظری»، متاسفانه می‌بینیم برخی از کشورهای مسلمان با رژیم غاصب صهیونیستی همکاری می‌کنند و حریم هوایی خود را در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند، اضافه کرد: غزه، کربلایی در عصر ما است. وجدان‌های خُفته، نفرین بر شما که دم از مسلمانی می‌زنید.وی در ادامه با بیان اینکه در هفته اخیر شاهد سه اتفاق در بندرعباس بودیم، اظهار کرد: در تصادف خودرو در بلوار امام حسین (ع) سه عضو یک خانواده جان دادند به واسطه اینکه به فاصله 50 دقیقه پس از تصادف آمبولانسی نبوده است که به داد آن‌ها برسد. وزارت بهداشت، وزارت صمت، استاندار هرمزگان و صنایع، این درد مردم بندرعباس است. شهر 700 هزار نفری بندرعباس تنها 12 دستگاه آمبولانس باید باشد؟ خودتان می‌دانید و وجدان خودتان.
 
 شورای تامین از گلوگاه‌های قاچاق سوخت آگاه است
عضو شورای شهر بندرعباس با اشاره به مرگ یکی دیگر از شهروندان در پیست غیر مجاز موتورسواری شهر ، گفت: کی قرار است به داد مردم برسیم؟ بزرگترین بندر وارداتی کشور و صنایع عظیم نفت و گاز و فولاد و هزاران گردش مالی شهر بندرعباس کی قرار است برای مردم هزینه شود؟
نظری به موضوع برخورد با سوختبرها اشاره کرد و اضافه کرد: وقتی گلوگاه‌های خروج سوخت را می‌دانیم، راه مبارزه با سوختبری در خیابان نیست. گلوگاه‌های مشخصی است در دریا که از کجا خارج می‌شود و هم شورای تامین و هم مسئولین می‌دانند.
عضو شورای شهر بندرعباس افزود: هرچه توسعه در غرب بندرعباس بوده است و آنچه اتفاق بوده در شرق می‌افتد چون توسعه به شرق هرمزگان نرفته است. کجاست آن شغلی که می‌گویید هست اما کسی نمی‌رود؟ شما شغل ایجاد کنید ببینید کدام یکی از این جوان‌ها به این شغل‌ها رجوع می‌کنند. پیشنهاد من به شورای تامین استان و شهرستان این است که برخورد را به نقطه گلوگاه‌ها ببرید. وقتی خورها را ببندیم و با لنج و کشتی برخورد شود، سوختبر سوختش را کجا ببرد؟ و قطعا اینگونه دیگر با مردم درگیر نخواهیم شد.
وی در پایان گفت: امنیت مسیر شرق بندرعباس با سوختبرها مختل شده است.
 
 هرمزگان عمدا محروم شده است
عضو شورای شهر بندرعباس به جامعه جهانی به خاطر سکوت، دوری از وجدان آزاد و بی‌تدبیری در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی، تسلیت می‌گوییم، گفت: در این روزهایی که گذشت خداقوتی به پرسنل تولید و توزیع برق هرمزگان که در این گرمای طاقت فرسا که تحمل چند دقیقه قطعی برق دشوار است، کار سختی را برای مردم انجام دادند. جا دارد استاندار و سایر مسئولین اقدامای برای حمایت از این فرزندان ایران بردارند.
«سید محمدرضا موسوی»، با اشاره به سانحه تصادف و مرگ سه عضو یک خانواده با بیان اینکه متاسفانه بنده شاهد این اتفاق بودم، گفت: متاسفانه حادثه هولناک رخ داد؛ اتفاقی که می‌شد با تدبیر جان سه عضو یک خانواده را نجات داد.
وی ضمن بیان اینکه فاصله حادثه تا ایستگاه اورژانس کمتر از 200 متر بوده است، اظهار کرد: این روایت،  روایت غلطی است که بگوییم بندرعباس یک شهر غنی است؛ من می‌گویم بندرعباس در بسیاری از شاخص‌ها از بشاگرد ضعیف‌تر است. مصداق آن از دست مرگ دو نو گل جلوی چشم عابرین پیاده بود.
عضو شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه چه رنجِ سخت و مهلکی است این بی‌تدبیری ما، گفت: اینگونه با بی‌تدبیری باعث از دست رفتن جان مردم می‌شویم.کسی که نادانسته و ناعاقلانه خودرویی را برای شهری می‌خرد که مناسب نیست؛ بخشی از ظرفیت اورژانس به خاطر خودروهای‌های نامناسب شرایط جوی، ناکارآمد مانده‌اند.
موسوی افزود:  اگر این ظرفیت بزرگ به اسم دریا به درد ما نمی‌خورد چرا ما کنار دریا هستیم و چرا به ما بندرعباس می‌گویند؟ که جوان ما به دلیل بیکاری باید بسوزد و آتش بگیرد و تصویر استخوان‌های او پشت خودرو مثل یک اتفاق جنگی باقی بماند؟ مگر چقدر در این استان باید سختی بکشد تا کسی اقدامی انجام دهد. کدام ظرفیت؟ ما از دریا برای مردم جز بستن چه آورده‌ایم؟ این صنایعی که این روزها آب شیرین کن می‌زنند چه کاری برای هرمزگان کردند؟
وی با بیان اینکه هرمزگان عمدا محروم شده است، اظهار کرد: این عمد در انتخاب مدیرانی است که برای مردم هرمزگان اهمیت قائل نشدند. مصداق ساده‌اش این است که برای بازگرداندن ترال در هرمزگان دارند تلاش می‌کنند اما برای مجوزهای صیادی سال‌ها زمان می‌برد تا در دولت شهید رئیسی مجدد صادر می‌شود.
عضو شورای شهر بندرعباس افزود: بواسطه اینکه رئیس جمهور مسعود پزشکیان در حوزه سلامت‌ سال‌ها سابقه داشته است؛ امیدواریم نسبت به نسبت به اصلاح رویه تجهیزات با اولویت آمبولانس برای انتقال مصدومین اقدام کنند. اگر آمبولانس بود شاهد مرگ جوانان و کودکان خودمان در شهر  نبودیم.
موسوی در پایان گفت: متاسفانه اوضاع تنظیف و نگه‌داشت فضای سبز شهر اصلا قابل قبول نیست‌؛ اصلی‌ترین تکلیف ما نگه‌داشت شهر است. هنوز هم معتقدم نباید مسئولیت فضای سبز به مناطق سپرده می‌شد.
به گزارش صبح ساحل در پایان جلسه رای‌گیری برای انتخاب اعضای کمیسیون‌های شوراها برگزار شد که به شرح زیر است. اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک: یعقوب دبیری‌نژاد، حیدری سراجی، مصیب نظری، اسماعیل بواشه و فریده عامری. اعضای کمیسیون اقتصاد، برنامه‌ریزی و بودجه و قراردادهای اداری: حسن سالاری، سید محمدرضا موسوی، عیسی عباسی، فریده عامری و مصیب نظری. اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی: عیسی عباسی، حیدری سراجی، فریده عامری، مصیب نظری و احمدکناری نژاد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر