عارف: زنان نیازی به تبعیض ندارند /گاهی از خانم‌ها تعریف می‌کنیم چون می خواهیم شب در خانه دعوا نداشته باشیم اما این رفتار یک حکومت مردمی است؟

معاون اول رئیس‌جمهور از معاون جدید زنان و خانواده رئیس‌جمهور خواست به این پرسش پاسخ دهد که «اگر این معاونت نبود، چه کمبودی برای زنان ایجاد می‌شد؟»

عارف: زنان نیازی به تبعیض ندارند /گاهی از خانم‌ها تعریف می‌کنیم چون می خواهیم شب در خانه دعوا نداشته باشیم اما این رفتار یک حکومت مردمی است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا عارف عصر امروز در نشست تکریم و معارفه معاونان امور زنان و خانواده رئیس جمهور در دولت های سیزدهم و چهاردهم که در محل ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: یاد شهدای انقلاب به ویژه شهدای دولت و برادر شهیدمان آیت الله رئیسی را گرامی می‌دارم و از تلاش‌های خانم خزعلی در معاونت زنان ریاست جمهوری تشکر می‌کنم. به خانم بهروزآذر هم تبریک می‌گویم که نشاط جوانی و عقبه علمی دارد، مایه افتخار برای ماست که در خدمت این خانم جوان و متعهد و پرتلاش در دولت هستیم.

بنابر گزارش ایرنا، وی افزود: به دختران جوان و ورزشکاران قهرمانمان در رقابت‌های المپیک تبریک می‌گویم که هم در عرصه رقابت و هم در عرصه اخلاق پیروز شدند و امیدواریم افتخارآفرینی خود را ادامه دهند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه از همه زحمات 20 سال گذشته تشکر کردم،اظهار کرد: در سال 83 یک سوال از خانم زهرا شجاعی پرسیدم که این سوال را هم از خانم بهروزآذر هم می‌پرسم. «اگر این معاونت نبود، چه کمبودی برای زنان داشتیم؟» زنان در هشت سال دفاع مقدس در دو جبهه جنگیدند، در خط مقدم و در پشتیبانی از جنگ. زنان ما در دانشگاه‌ها درخشیدند. نرخ باسوادی زنان ما از 15 درصد اوایل انقلاب به بالای 85 درصد امروز رسیده است. در کارهای سخت نمی‌توانید رد پای زنان را نبینید.

عارف تاکید کرد: ما برنامه توسعه را داشتیم و 20 سال وقت داشتیم به کشور اول منطقه تبدیل شویم، اما الان کجا هستیم؟ او(خانم بهروز آذر) به ما پاسخ دهند که زنان کجا هستند؟  آیا با اهداف بلند و شعاری می‌توانیم به کمک نیمی از جمعیت کشورمان برسیم؟  شاخص‌های پیشرفت علمی دختران در مقابل پسران را دنبال کنید. مطمئن هستم که در اکثر شاخص‌ها دختران ما بهتر هستند.

بانوان نیازی به تبعیض ندارند

وی با بیان اینکه خانم‌ها نیازی به تبعیض ندارند، گفت: نیازی به سهمیه‌ای که گاهی خودمان دادیم و در مجلس دهم 30 درصد لیست نمایندگان تهران را به زنان سهمیه دادیم که موفق هم بودند و عملکرد 9 نماینده تهران نسبت به عملکرد 21 نماینده مرد در مجلس دهم می‌چربد؛ این واقعیت است. من کمتر شعار می دهم بروید بررسی کنید.

معاون اول رئیس جمهور افزود: می خواهیم نظام شایسته سالار داشته باشیم، اما امروز نظام مردسالار است. در جلسات گاهی از خانم‌ها تعریف می‌کنیم چون می خواهیم شب در خانه دعوا نداشته باشیم، این راهش نیست؛ این رفتار یک حکومت مردمی نیست.

عارف با بیان اینکه دنبال شرایطی هستیم که هیچ تبعیضی بین زن و مرد در حکمرانی و پذیرفتن مدیریت‌ها و مسئولیت‌ها نباشد، افزود: ارتقای جایگاه زن در نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری یک اصل است.

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر