باقری سالروز استقلال پاکستان را تبریک گفت

سرپرست وزارت امورخارجه در پیامی به زبان اردو سالروز استقلال پاکستان را تبریک گفت.

باقری سالروز استقلال پاکستان را تبریک گفت

به گزارش خبرآنلاین، علی باقری کنی سرپرست وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی که به زبان اردو در حساب خود در فضای مجازی به اشتراک گذاشت، فرا رسیدن سالروز استقلال پاکستان از هند بریتانیا در 14 اگوست را تبریک گفت.

وی در این پیام عنوان داشت: صمیمانه‌ترین تبریک‌های خود را به مناسبت 14 آگوست، روز استقلال جمهوری اسلامی پاکستان، به محمد اسحاق‌دار معاون محترم نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه و همچنین همه مردم این کشور ابراز می‌دارم.

 24 مرداد مصادف با 14 اوت، هفتاد و هفتمین سالگرد تشکیل کشور پاکستان است و مردم این همسایه مسلمان درحالی جشن‌های روز استقلال خود را برگزار می‌کنند که دولتمردان همسایه شرقی در تکاپوی هدایت کشور و مردم خود در مسیر آینده‌ای روشن عاری از بحران و دوری از اختلافات داخلی برای پیشرفت و رفاه هستند.

مردم مسلمان پاکستان روز 14 اوت (24 مرداد)، هفتاد و هفتمین سالگرد استقلال کشورشان را در حالی جشن گرفتند که چند ماه پیش پس از برگزاری انتخابات عمومی، دولت فعلی این کشور برای فعالیت پنج ساله تشکیل شد و نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان نیز ضمن تبریک به مردم خود به مناسبت سالروز استقلال کشور با مردم مظلوم غزه اعلام همبستگی و بر حمایت خود از نهضت آزادی فلسطین تاکید کردند.

بیست و چهارم مرداد (14 اوت) روز استقلال پاکستان و (15 اوت) نیز روز استقلال هند است. شبه قاره هند در سال 1947 (1326 شمسی) از استعمار انگلستان رهایی یافت و مسلمانان در بخش غربی و شرقی هند، کشور پاکستان را تشکیل دادند.

بعدها در سال 1350 به دلیل اختلافات و جنگ‌های داخلی، پاکستان شرقی با عنوان بنگلادش از پاکستان غربی که اکنون پاکستان نامیده می‌شود، جدا و مستقل شد.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر