یک دلیل عجیب و کمتر گفته شده درباره ممنوعیت استفاده از آب معدنی

پژوهشی جدید نشان می‌دهد استفاده از بطری‌های پلاستیکی می‌تواند باعث بالا رفن فشار خون شود.

یک دلیل عجیب و کمتر گفته شده درباره ممنوعیت استفاده از آب معدنی

به گزارش خبرآنلاین، میکروپلاستیک‌ها در مایعات موجود در بطری‌های پلاستیکی یافت شده‌اند و کارشناسان می‌گویند افزایش فشار خون ناشی از نوشیدن آب معدنی می‌تواند منجر به افزایش خطر بیماری‌های قلبی شود.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، جدیدترین مطالعه نشان داد فشار خون پس از قطع مصرف مایعات از بطری‌های پلاستیکی و شیشه‌ای و نوشیدن آب لوله‌کشی به مدت دو هفته کاهش یافت. محققان دپارتمان پزشکی دانشگاه خصوصی دانوب در استرالیا گفتند: پس از تحقیقات گسترده به این نتیجه رسیدیم که باید از مصرف نوشیدنی‌های بسته‌بندی شده در بطری‌های پلاستیکی خودداری کرد.

نتایج این مطالعه برای اولین بار نشان می‌ده کاهش استفاده از پلاستیک می‌تواند به طور بالقوه فشار خون را کاهش دهد. دلیل آن احتمالاً کاهش حجم ذرات پلاستیک در جریان خون است. تغییراتی که ما در فشار خون مشاهده کردیم نشان می‌دهد مصرف ذرات پلاستیکی می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد میکروپلاستیک‌ها همه جا وجود دارند. میکروپلاستیک‌ها قطعات میکروسکوپی هستند که در نتیجه تخریب پلاستیک ناشی از اشعه ماوراء بنفش یا در نتیجه ضربه زدن به یک بطری بوجود می‌آیند. میکروپلاستیک‌ها در بزاق، بافت قلب، کبد و کلیه‌ها یافت شده‌اند. چندین مطالعه غلظت بالایی از میکروپلاستیک‌ها را در آب معدنی پیدا کرده‌اند.

در مطالعه جدید که در مجله میکروپلاستیکس گزارش شده است، محققان از هشت مرد و زن خواسته اند که مایعات مصرفی روزانه خود را از آب لوله کشی دریافت کنند و به آن‌ها گفته اند که از نوشیدنی‌هایی با بطری‌های پلاستیکی یا شیشه‌ای خودداری کنند.

فشار خون در ابتدا و در طول مطالعه بارها اندازه‌گیری شد. نتایج نشان داد که پس از دو هفته فشار خون دیاستولیک، فشار شریان‌ها در زمان استراحت قلب بین ضربان‌ها، به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است.

محققان گفتند: «بر اساس یافته‌ها، که نشان‌دهنده کاهش فشار خون با کاهش مصرف پلاستیک است، ما فرض می‌کنیم که ذرات پلاستیک موجود در جریان خون ممکن است در افزایش فشار خون نقش داشته باشند.»

47236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر